Treeniohjelmat vol.2

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

otto-92
Aktiivi Jäsen
Viestit: 982
Liittynyt: Pe Elo 10, 2007 12:34 pm

ViestiKirjoittaja otto-92 » La Elo 18, 2007 2:12 pm

Ana kirjoitti:
otto-92 kirjoitti:voisikohan joku täällä keksiä mulle jonkunlaisen peruskuntokauden esimerkki ohjelman, jota voisin sis esim itte vähän muokkailla. Kisojen jälkeen tarkotus alkaa taas tuo peruskuntokausi. Tarkoitus olis nostaa kaikkia 3 voimanosto lajia ylös.


Sä olet sen verran nuori kolli, että suosittelen sulle raakaa perustyötä. Kaksi penkkitreeniä viikossa ja kyykylle ja vedolle omat päivät. Ennen vetoa voi tehdä nopeuskyykkyä /-boxia, toimii myös hyvänä lämppänä vedolle. Jos pelkäät, että tuntuma varusteisiin katoaa PK kauden aikana, niin voisit ottaa niillä teknisen maximin vaikka 4 viikon välein.


Joo, tälläne oli vähän ajatuksissa.Mietin vaan miten sarjat kannattaisi kuukausittain laittaa?
http://www.youtube.com/profile?user=Rollos2

Sponsoreina
Vammalan Romu oy
terveyskauppa Luonnonhelma
gorillawear vaatetus!

va
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 9:28 am

ViestiKirjoittaja va » Pe Maalis 28, 2008 9:28 am

Oon tässä seuraillu treeniohjelmia ja tuli mieleen, että kannattaako tällaisen perusheikon, joka penkistäkään ei saa edes satasta, vielä aloittaa tekemään mitään orjallista penkki tai muuta ohjelmaa. Vai kannattaako vielä monipuolisesti tehdä penkkiä, vinoa yms. pari kertaa viikossa ihan määrää? Olen innostunut voimanostosta ja käyn 3-4krt/vko salilla ja treenit koostuu penkistä, vinoa käsipainoilla, mavea, rinnallevetoa, kyykkyä. Tässä siis perusliikkeet. Enkä todellakaan tee kaikkia kerralla vaan jaksottanut eri päiville. Oliskos silti kenelläkään mitään ohjelman pohjaa näille liikkeille ja jaksotukselle? Ja kannattaako treenata joka toinen päivä vai muutama päivä peräkkäin ja sitten pari lepoa tai aerobista? On hieman sekavaa, mutta palstaa lukiessa menen enemmän sekaisin. kaikilla on selvät sävelet miten treenata, ja kaikki treenaa ja suosittelee eri tavalla.

Avatar
Tero Soini
Tanssiva kalakukko
Viestit: 3301
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 8:36 pm
Paikkakunta: Laitila

ViestiKirjoittaja Tero Soini » Ti Joulu 16, 2008 8:50 pm

Veto ohjelma: http://www.powerpage.net/coanphildead.html

Oisko jollain antaa tästä ohjelmasta palautetta? Lueskelin tuota ja ymmärsinkö oikein et Power Shrugs= olankohautukset? Niin niitten painot lasketaan Maastavedon maximista :shock: Ei siinä mut jos menee näin niin ittellä ei oo kyl voimaa :lol: Näyttäis muuten ihan kokeilemisen arvoselta. Niin ja se että eikö tuolla nyt tarkoteta seuraavaa:

1 Viikko: Työsarja 75% 2-toistoo sitten Nopeusvetoa 60% 8x3 90sec palautuksella. Apuliikkeitä en sitten kyl kaikkia ymmärtäny tai et miten tarkotettu toteuttaa.

Appelsiini
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 11:59 pm

ViestiKirjoittaja Appelsiini » Ke Joulu 17, 2008 8:52 pm

Apuliikkeet menee näköjään piirissä. Eli esim. viikoilla 1-4:

1. 8*SJMV
2. 8*kulmasoutu
3. 8*oisko ylätalja vastaotteella tjs? :?
4. 8*notkoselkäjulle

Ja piiri läpi kaikkiaan kolme kertaa, eli kaikkia liikkeitä yhteensä 3*8.
Kuulostaa melko härskiltä. :shock:

Joo, power shrugs on olankohautukset.

correa
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2011 3:22 pm

ViestiKirjoittaja correa » Ke Maalis 23, 2011 9:47 pm

Pyri noudattamaan samoja harjoitus ei koskaan muutu workout säännöllisesti.

Mikko M
Aktiivi Jäsen
Viestit: 385
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2014 6:06 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Treeniohjelmat vol.2

ViestiKirjoittaja Mikko M » La Loka 16, 2021 7:20 am

Vuosien varrella sieltä täältä taltioimiani huippujen simppeleitä, usein minimalistisia reenirunkoja old schoolista ei-niin-tähtitieteelliseen nykyaikaan:

Suurin osa 1960 -luvun nostajista: ma-ke-pe "voimanostokisa" + päälle mahdollisesti vähän yläkehopumppausta.
Ernie Frantz: ma-ke-pe "voimanostokisa", ei juurikaan apuliikkeitä.
Mike Bridges: maanantaisin ja perjantaisin penkissä ja kyykyssä kovia ykkösiä, keskiviikkona penkki kevyesti ja vedossa kovia ykkösiä.
Ron Collins: ma kisaliikkeissä 1RM, ke yläkehobodausta, pe kisaliikkeissä 5RM.
Original Westside: ti kisaliikkeiden variaatioita erilaisin toistoin, la n. vuorokerroin "voimanostokisa" tai kisaliikkeissä toistomaksimeita.
Dave Jacoby & Mauro DiPasquale: kerran viikossa bodauspäivä (vinop., j-prässi, taljat yms.) ja kerran viikossa voimanostoliikepäivä alhaisin toistoin.
Hugh Cassidy: ma ja to kaikissa kisaliikkeissä muutama kova sarja, kisaa kohti alenevin toistoin, päälle minimalistisesti apuja.
John Inzer: kahdesti viikossa kaikissa kisaliikkeissä muutama kova sarja, useimmiten alhaisin toistoin, päälle apuja ainakin kauempana kisasta.
Ken Leistner & co.: ma & to pari kovaa sarjaa vaihtuvia punnerteluja, sarja kyykkyä ja sarja jotain maveja, päälle vähän apuja. Offseasonilla 5-15 toistoa, josta kisaa kohti kisaliikkeissä 1-3:een.
Konstantin Konstantinovs: yleensä joka 3. pvä pari kovaa sarjaa jotain penkkiversiota, yhteensä pari kovaa sarjaa kyykky-/maastanostoliikkeissä, päätteeksi mahdollisesti jotain apuja. Kehoa kuunnellen mm. toistovaihteluita.
Jesse Kellum: penkkiä tai variaatioita max effort -tyyppisesti kahdesti viikossa, alakehoa muutama kerta viikossa pääosin "bodaustyyppisesti", joskus tilalle raskasta kyykkyä tai vetoa.
Doug Furnas: su penkkiä eri leveyksin 6 sarjaa, ke kyykkyä 2 sarjaa ja maastanostoa 2 sarjaa. Kisaliikkeiden toistot kisaa kohti laskevasti.
Andrei Malanichev: ma jk, ke pp, pe mn, la pp apu. Vain muutama kova sarja per sessio.
Lilliebridget: kerran viikossa kova kyykky- tai maastavetosarja, kerran viikossa kova penkkisarja. Päälle paljon apuliikkeitä (pääosin bodaushenkisesti).
Marianna Gasparyan: kilpailukaudella kutakuinkin ma jk, ke pp, pe mn - kussakin 1 kova sarja vaihtuvin toistoin. Offseasonilla vähän bodausta päälle.
Mike Tuchschererin Project Intensity: ma ja to "voimanostokisa", ti ja pe kisaliikkeiden variaatioissa muutamia kovia sarjoja.
Greg Nuckolsin Bulgarian Superman: 3-4 päivänä viikossa jossain penkki- ja kyykkyliikkeessä ykkös- tai -sarjamaksimi (RPE9), mavessa harvemmin. Pikkuhiljaa voluumin kasvatusta back off -sarjoilla ja lisätreenipäivillä.


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa