Penkkipunnerruksen ABC

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Ana
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 3661
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 5:07 pm
Paikkakunta: Harjavalta

ViestiKirjoittaja Ana » Ke Loka 13, 2010 4:05 pm

Markku Nevala kirjoitti:
Rasvafani kirjoitti:Jos tuo ABC ohjelma on itellä pienemmälle lihasryhmälle eli penkille liian raju (menee rintalihat siis täysin tukkoon) onko mitään järkeä lähteä esim puolittamaan sarjamääriä ja koittamaan sillä? Onko kukaan testannut?

Rf



Mieluummin pienentäisin hiukan painoja. Tuossa ohjelmassa olevat treenit ei vielä mitään kovin pahoja ole(toisin sanoen, ovat aika realistisia), joten pistää miettimään, että oletko laskenut painot oikein? Ja nimenomaan tämänhetkisestä maksimista..


Markun kanssa samaa mieltä. Ei tollanen 7x5x70% ole paha nakki, tai ei pitäisi ainakaan olla.

Mitä apuja olet tehnyt tonhon päälle? Olet saattanut tehdä apuja liikaa / liian kovaa, jolloin tulee tissien kanssa palautumis ongelmia :roll:
The weak will fall and strong remain - no pain, no gain

Rasvafani
Viestit: 39
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 8:29 am

ViestiKirjoittaja Rasvafani » To Loka 14, 2010 12:40 pm

ABC-ohjelman kanssa en apuja ole tehnyt lainkaan (muuta kuin melko kevyttä nopeustreeniä viikon toisessa harjoituksessa) ja prosentitkin on kyllä ihan kokeilumaksimista johdettu.

Ne on vaan rintalihat niin heikot palautumaan, että eipä sitä usko ennen kuin itse kokee :). Näyttäisi wsb-tyyppinen rykäsytyyppinen treeni soveltuvan paremmin. ABC-ohjelma toimii jaloille vallan mainiosti siksi olen yrittänyt sitä saada penkkiinkin toimimaan.

Rf

Ana
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 3661
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 5:07 pm
Paikkakunta: Harjavalta

ViestiKirjoittaja Ana » To Loka 14, 2010 4:14 pm

Juu, toi on aika yksilöllistä miten kukin pystyy käyttää voluumia. Mulla tollanen 7x5x70% ei tunnu "juurikaan missään", mutta jollain toisella se ei vaan mene edes läpi.

Jos sulla toimii tollanen " yx kova ja kotiin" tyylinen treeni niin miksi lähteä muuttamaan hyväksi havaittua kaavaa :?:
Sinuna mä lähtisin kehittämään tota alakertaa saamaan suuntaan.
WSB treenit on mielenkiintoisia just ton takia, että saa tehdä täysillä päivän pääliikkeen.
The weak will fall and strong remain - no pain, no gain

Rasvafani
Viestit: 39
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 8:29 am

ViestiKirjoittaja Rasvafani » To Loka 14, 2010 7:03 pm

Penkissä en valitettavasti ole löytänyt sitä hyvää kaavaa siksi yritän kokeilla eri tapoja. Wsb-tyyppisellä tulee jonkin asteista edistystä tai ei ainakaan mene taaksepäin kuten ABC-höyläyksessä.

Kokeilin tuossa periodin jossa vedin penkkiä (eri liike joka kerta - tasa,vino,lattia...) 1-2 kovalla 1-3 toiston sarjalla joka neljäs päivä vaihdellen satunnaisesti kovia päiviä, nopeuspäiviä ja kevyitä päiviä. Tuli sellasta shokeerausta kun silloin tällöin tuli kaksi kovaa maksimitreeniä peräkkäin.

Nytkähtihän se eteenpäin mutta jumi tuli aika nopeasti. Tuntuisi siltä, että tarttee vähän shokkihoitoa ja vaihtelua jotta jotain tapahtuu.

Jalkoja taas on nautinto vetää välillä 7x5 hinkkausta. Pää kun ei kestä maksimirautoja joka viikko.

Rf

Ana
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 3661
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 5:07 pm
Paikkakunta: Harjavalta

ViestiKirjoittaja Ana » Pe Loka 15, 2010 7:37 am

Rasvafani kirjoitti:Kokeilin tuossa periodin jossa vedin penkkiä (eri liike joka kerta - tasa,vino,lattia...) 1-2 kovalla 1-3 toiston sarjalla joka neljäs päivä vaihdellen satunnaisesti kovia päiviä, nopeuspäiviä ja kevyitä päiviä. Tuli sellasta shokeerausta kun silloin tällöin tuli kaksi kovaa maksimitreeniä peräkkäin.


Toi kuulostaa siltä, että olet ollut ahne ja vamaan tiedät minälainen loppu sellaisella on :lol:
Lähde nöyrästi tekemään ME/DE päivinä tota penaa. ME treeneissä keskityt siihen pääliikkeeseen. Aina ei tarvitse olla kovaa kakkosliikettä, mutta jos pääliikkeen jälkeen jäi sellainen fiilis, että voisi vielä vähän jotain punnerrella niin ottaa pari pudotussarjaa.

Tota ajatusta voisi käytännössä toteuttaa vaikka siten, että tekisi joka toisen periodin (ME) pääliike + kova kakkosliike + avut ja joka toisen periodin pääliike + pari pudotussarjaa + avut :idea:
DE päivät tarvisi miettiä sit vielä tohon päälle esim silloin, kun on ME päivänä 2 kovaa tanko liikettä, DE päivänä ei olisi nopeuspenkin lisäksi muita tangolla tehtäviä punnerrusliikkeitä.
The weak will fall and strong remain - no pain, no gain

Rasvafani
Viestit: 39
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 8:29 am

ViestiKirjoittaja Rasvafani » Pe Loka 15, 2010 8:28 am

Ahneus on nöyryyden alku...Hyviä vinkkejä, kiitos. Varmasti hyvä olla vaihtelua rääkin tasossa myös ME/DE -tyylissä. Otanpa tämän kokeiluun.

Ilmeisesti pudotussarjoilla tarkoitat sarjoja, jotka vedetään maksimisarjan jälkeen 70-80% teholla?

Rf

Ana
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 3661
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 5:07 pm
Paikkakunta: Harjavalta

ViestiKirjoittaja Ana » Pe Loka 15, 2010 5:27 pm

Rasvafani kirjoitti:Ahneus on nöyryyden alku...Hyviä vinkkejä, kiitos. Varmasti hyvä olla vaihtelua rääkin tasossa myös ME/DE -tyylissä. Otanpa tämän kokeiluun.

Ilmeisesti pudotussarjoilla tarkoitat sarjoja, jotka vedetään maksimisarjan jälkeen 70-80% teholla?

Rf


Juuri näin. Nyt vaan treenien kimppuun ja nöyryytä sitä rautaa 8)
The weak will fall and strong remain - no pain, no gain

Avatar
Eero
Aktiivi Jäsen
Viestit: 6273
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 7:46 am

ViestiKirjoittaja Eero » Pe Loka 15, 2010 8:57 pm

Rasvafani kirjoitti:Ilmeisesti pudotussarjoilla tarkoitat sarjoja, jotka vedetään maksimisarjan jälkeen 70-80% teholla?


Koita tehdä 2x3x90% tai 2x5x80% maksimi noston jälkeen.

akiK
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 3:38 pm

ViestiKirjoittaja akiK » Ti Elo 26, 2014 12:05 pm

miten tuossa saken ABC ohjelmassa peruskaudella tuo kevyen päivän käsipainopenkki pitäisi tehdä ?

olen tehnyt 40 %... liian kovaa ? onko jotain suuntaa antavaa


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa