Treeniohjelmat vol.2

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Avatar
fetu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 100
Liittynyt: Su Marras 27, 2005 2:14 pm

ViestiKirjoittaja fetu » Ke Loka 25, 2006 5:19 pm

Hmm.. Kisoissa kun vedän niin se tapahtuu sumona, mutta oisko tässä kannattavaa vetää ihan perinteisellä, että se voima menisi sinne selkään?

Ana
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 3661
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 5:07 pm
Paikkakunta: Harjavalta

ViestiKirjoittaja Ana » Ke Loka 25, 2006 8:32 pm

fetu kirjoitti:Hmm.. Kisoissa kun vedän niin se tapahtuu sumona, mutta oisko tässä kannattavaa vetää ihan perinteisellä, että se voima menisi sinne selkään?


Toi esimerkki ohjelma sopii paremmin peruskuntokaudelle. Piikaa kisoihin sumolla ja käytä pukua kaikissa sumotteluissa.

Avatar
fetu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 100
Liittynyt: Su Marras 27, 2005 2:14 pm

ViestiKirjoittaja fetu » To Loka 26, 2006 10:36 am

Näin ajattelinkin. Tänks!

akuko
Aktiivi Jäsen
Viestit: 328
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 11:02 am

ViestiKirjoittaja akuko » Su Joulu 03, 2006 8:18 pm

jto kirjoitti:Hieman samankaltaisia oon itekin kirjoitellut. Pyramidit treenirunkona oon kuitenkin unohtanut. Peruskaudelle penkki keskileveänä esim.

1. 2*8*70, 2*6*75
2. 3*6*75, 2*4*80
3. 4*4*80, 3*2*85
4. 2*6*70, 2*4*75
5. 2*8*75, 2*6*80
6. 3*6*80, 2*4*85
7. 4*4*85, 3*2*90
8. 2*6*70, 2*4*75
(c)

Toinen treeni vois mennä peruskaudella nopeutta ja/tai lajivariaatiota (penkissä esim. kapea tai normaalileveys) parannellen.


Päivän pohtimisen jälkeen ajattelin lähteä tällä ohjelmalla kohti penkin SM-kisoja, kun nuo JTO:n ohjelmat ovat tuoneet minulle parhaimman kehityksen ainakin ennen. Tuon ohjelma jälkeen on vielä 7 viikkoa aikaa suorittaa piikkaus niin, että siinä otetaan huomioon myös paidan käyttö. Erilaisia paitoja löytyy kaapista useampia eli paitatreenejä voin ottaa myös pienemmillä painoilla Eli siihen piikkausvaiheeseen kaipaisin neuvoja viisaammilta. Esim. itsensä JTO:n neuvot on enemmän kuin tervetulleita.. :?: :?:

jto
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2003 11:59 am

ViestiKirjoittaja jto » Ti Joulu 05, 2006 9:51 am

älä ny... :oops:

no hyvä jos on tulosta tullut. onahn toi (ilmeisesti saken) malli ihan ok ja volyymiä piisaa. piikkailu sitten riippuu, miten toi menee läpi ja ootko aiemmin tehnyt hyvinkin suurivolyymisiä piikkailuja esim. 6-10 sarjaa yli 90%.
-Gravity is just a theory-

Avatar
Sakari Selkäinaho
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1206
Liittynyt: La Marras 01, 2003 7:58 pm

ViestiKirjoittaja Sakari Selkäinaho » Ti Joulu 05, 2006 11:29 am

kaseja 75% kuormalla ?!? Ei kuulosta meikäläiseltä ... Olen kyllä volyymi ystävä mutta kohtuudella kuitenkin.

akuko
Aktiivi Jäsen
Viestit: 328
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 11:02 am

ViestiKirjoittaja akuko » Ti Joulu 05, 2006 2:12 pm

jto kirjoitti:älä ny... :oops:

no hyvä jos on tulosta tullut. onahn toi (ilmeisesti saken) malli ihan ok ja volyymiä piisaa. piikkailu sitten riippuu, miten toi menee läpi ja ootko aiemmin tehnyt hyvinkin suurivolyymisiä piikkailuja esim. 6-10 sarjaa yli 90%.


Sinun postaushan tuo ohjelma ainakin on tässä samassa ketjussa, ekalla sivulla..Täytyy myöntää, että tuota piikkailua ei ole tullut kauheesti harrastettua. Oon vaan vetäny ohjelman läpi ja siitä kisaan. Esim. sinun 5x5 tai siitä itse muokkaamani 5x3. Ajattelin kokeilla tuossa piikkauksessa sinun ohjeittesi mukaan menemistä minkä vasta muistin joskus kysyneeni pakkotoistolla eli:

1. paita, kohtuulliseen 1maxiin. melko paljon varaa.
2. paita, hieman isompaan ykköseen. hieman varaa.
3. paita, melko tiukkaan ykköseen. varaa enää ~5kg.
4. kevyt 2*3*65, 3*2*70
5. paita, alotusrautaan
6. KISA

Kuulostas ihan järkevälle mielestäni, koska minulla ei ainakaan omasta mielestä ole ongelmia paitanostoista palautumisessa.

jto
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2003 11:59 am

ViestiKirjoittaja jto » Ti Joulu 05, 2006 10:53 pm

katos niin onkin. vanha juttu, paljon tehtyjä ohjelmia, huono muisti. hieman itekin ihmettelin tota 8*75 rautaa :D

no kyllähän kovakuntonen sen tekee ja tossa vaiheessa kautta, kun kehitystäkin pitäsi jo olla hieman tullut. ton kirjotin äkkiseltään (huom. selkee lineaarisuus) ja nimenomaan peruskauden ohjelmaksi sillä meiningillä, että sitä pattiakin hieman tulisi. ja kun kyseessä vielä on penkki, tuo valmiiksi antautuneessa asennossa tehtävä välisuoritus, en pitäsi kovin hankalana.

piikkaus menee ihan hyvin noin. lähinnä ideana paitanoston tekniikan tarkentaminen ja viimehetken viilailut paitaan tai eri paitojen kokeilut. kisassa sitten ei enää kokeilla mitään.
-Gravity is just a theory-

akuko
Aktiivi Jäsen
Viestit: 328
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 11:02 am

ViestiKirjoittaja akuko » Ke Joulu 06, 2006 2:04 pm

Kannattaako mielestäsi tuo ohjelma viedä läpi kun olen nyt valmistautumassa tärkeään kisaan vai olisiko joku muu ohjelma parempi?

Tuosta ohjelmasta sen verran, että kyllä sen 8x75% raudan pitäsi mennä kun olen samalla raudalla saanut kaseja jo muutama vuosi sitten. Ainut ongelma siinä lienee se onko siihen mennessä jo tottunut tekemään noin pitkiä sarjoja kun on tullut jauhettua kolmosia ja vitosia melkosen pitkään (liian pitkään :oops: ) Toivottavasti tulee tulosta :wink:

jto
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2003 11:59 am

ViestiKirjoittaja jto » To Joulu 07, 2006 2:56 pm

no kyl tota vois modailla enemmän maksimivoimaa tukevaksi, esim.
1. 3*5*70, 4*4*75
2. 3*5*75, 4*3*80
3. 3*4*80, 4*3*85
4. 4*3*65, 4*2*70
5. 2*4*75, 3*4*80, 2*4*75
6. 2*4*80, 3*3*85, 2*4*80
7. 2*3*85, 3*2*90, 2*3*85
8. 4*3*65, 4*2*70

toi on sarjamäärällisesti hyvin kuormittava ja erittäin lineaarinen, eli ylöspäin mennään aika suoraan. tää aiheuttaa sen, ettei ole kovinkaan vaikeeta piikkaillessa ja kisassa nostaa useita kovia sarjoja.

mikään noista sarjoista ei ole kovinkaan tiukka varmaan, joten kannattaa panostaa siihen räjähtävyyden kehittämiseen. toinen treeni kannattas ottaa kevyemmällä raudalla irtiottomeiningillä. 4 ja 8 vkot on kevyitä ja kannattaa ottaa hieman iisimmin joka alueella. kaikki siis raw ja vaikkapa keskileveellä otteella iso osa. ton jälkeen sitten se fiksu piikkaus paidalla.
-Gravity is just a theory-

akuko
Aktiivi Jäsen
Viestit: 328
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 11:02 am

ViestiKirjoittaja akuko » To Joulu 07, 2006 4:40 pm

jto kirjoitti:no kyl tota vois modailla enemmän maksimivoimaa tukevaksi, esim.
1. 3*5*70, 4*4*75
2. 3*5*75, 4*3*80
3. 3*4*80, 4*3*85
4. 4*3*65, 4*2*70
5. 2*4*75, 3*4*80, 2*4*75
6. 2*4*80, 3*3*85, 2*4*80
7. 2*3*85, 3*2*90, 2*3*85
8. 4*3*65, 4*2*70

toi on sarjamäärällisesti hyvin kuormittava ja erittäin lineaarinen, eli ylöspäin mennään aika suoraan. tää aiheuttaa sen, ettei ole kovinkaan vaikeeta piikkaillessa ja kisassa nostaa useita kovia sarjoja.

mikään noista sarjoista ei ole kovinkaan tiukka varmaan, joten kannattaa panostaa siihen räjähtävyyden kehittämiseen. toinen treeni kannattas ottaa kevyemmällä raudalla irtiottomeiningillä. 4 ja 8 vkot on kevyitä ja kannattaa ottaa hieman iisimmin joka alueella. kaikki siis raw ja vaikkapa keskileveellä otteella iso osa. ton jälkeen sitten se fiksu piikkaus paidalla.


Tuo näyttäs kyllä paremmalle ajatellen sitä, että kisoihin ei oo kuiteskaan kauheen pitkä aika. Vielä pitäis kaks viikkoo saada johonki väliin kun treeniviikkoja on vielä yhteensä 15+kisaviikon alku. Kannattaisko se lisätä näihin vai siihen piikkailuun? Kiitos kun oot jaksanu vastata, itellä kun ei oo vielä tuo treeniohjelmien teko kovin hyvin hallussa :wink:

Jylli81
Viestit: 96
Liittynyt: Su Elo 22, 2004 12:50 am
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Jylli81 » To Joulu 07, 2006 7:32 pm

jto kirjoitti:toinen treeni kannattas ottaa kevyemmällä raudalla irtiottomeiningillä.
Mitä tällä tarkoitat? Jotain nopeustreeniä, jotain toistomaksimityylistä bodausta, vai jotain ihan muuta?

jto
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2003 11:59 am

ViestiKirjoittaja jto » La Joulu 09, 2006 8:34 pm

ei toistomaksimeja, kun ei sellasta kisaa varten treenata. nopeusvoimaa, ylidynaamisia nostoja jne.
-Gravity is just a theory-

eet
Viestit: 72
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 12:24 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

ViestiKirjoittaja eet » To Elo 16, 2007 5:42 pm

jos teen kyykylle tän setin ja haluisin ottaa toisenkin kyykkypäivän millon tekisin sit vaikka boxkyykky miten tämä kannattaisi toteuttaa siis minkälaisia sarjoja ja toistoja?

1. 3*5*70, 4*4*75
2. 3*5*75, 4*3*80
3. 3*4*80, 4*3*85
4. 4*3*65, 4*2*70
5. 2*4*75, 3*4*80, 2*4*75
6. 2*4*80, 3*3*85, 2*4*80
7. 2*3*85, 3*2*90, 2*3*85
8. 4*3*65, 4*2*70

Ana
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 3661
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 5:07 pm
Paikkakunta: Harjavalta

ViestiKirjoittaja Ana » To Elo 16, 2007 6:45 pm

eet kirjoitti:jos teen kyykylle tän setin ja haluisin ottaa toisenkin kyykkypäivän millon tekisin sit vaikka boxkyykky miten tämä kannattaisi toteuttaa siis minkälaisia sarjoja ja toistoja?

1. 3*5*70, 4*4*75
2. 3*5*75, 4*3*80
3. 3*4*80, 4*3*85
4. 4*3*65, 4*2*70
5. 2*4*75, 3*4*80, 2*4*75
6. 2*4*80, 3*3*85, 2*4*80
7. 2*3*85, 3*2*90, 2*3*85
8. 4*3*65, 4*2*70


Jos A-treeenissä tulee jo noin iso voluumi niin mielestäni B-treenissä ei tarvitsisi tehdä enään kauheasti voluumia. Nostot nopeina ja liikuttaisiin vaikka 50%-80% alueella, sarjat ja toistot voisi pyöriä 4-8*1-3 välillä.
The weak will fall and strong remain - no pain, no gain

eet
Viestit: 72
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 12:24 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

ViestiKirjoittaja eet » To Elo 16, 2007 9:14 pm

1. 4x3*55
2. 5x3*55
3. 6x3*55
4. 8x1*65
5. 6x2*60
6. 7x2*60
7. 8x2*60
8. 8x1*70

milta toi vaikuttaa onko liian kova vai kevyt? :roll:

Ana
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 3661
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 5:07 pm
Paikkakunta: Harjavalta

ViestiKirjoittaja Ana » Pe Elo 17, 2007 7:39 am

eet kirjoitti:1. 4x3*55
2. 5x3*55
3. 6x3*55
4. 8x1*65
5. 6x2*60
6. 7x2*60
7. 8x2*60
8. 8x1*70

milta toi vaikuttaa onko liian kova vai kevyt? :roll:


Pistäisin hieman enemmän vaihtelua tohon. Jotain tämän tyylistä (luvut prossia ja suuntaa antavia):

1: 6*3*65
2: 4*3*65 / 4*2*70
3: 2*3*70 / 2*2*75 / 2*1*80 / 2*3*65
4: 6*2*65

...ja kierto alusta. Pieniä muutoksia voit tehdä jokaiseen kiertoon tai sitten teet saman kierron pariin kertaan läpi ja yrität kehittää nopeutta ja tekniikkaa paremmaksi.
The weak will fall and strong remain - no pain, no gain

eet
Viestit: 72
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 12:24 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

ViestiKirjoittaja eet » Pe Elo 17, 2007 7:38 pm

tuo kieltämättä näyttää paremmalta =D

otto-92
Aktiivi Jäsen
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Elo 10, 2007 12:34 pm

ViestiKirjoittaja otto-92 » La Elo 18, 2007 11:15 am

voisikohan joku täällä keksiä mulle jonkunlaisen peruskuntokauden esimerkki ohjelman, jota voisin sis esim itte vähän muokkailla. Kisojen jälkeen tarkotus alkaa taas tuo peruskuntokausi. Tarkoitus olis nostaa kaikkia 3 voimanosto lajia ylös.
http://www.youtube.com/profile?user=Rollos2

Sponsoreina
Vammalan Romu oy
terveyskauppa Luonnonhelma
gorillawear vaatetus!

Ana
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 3661
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 5:07 pm
Paikkakunta: Harjavalta

ViestiKirjoittaja Ana » La Elo 18, 2007 12:38 pm

otto-92 kirjoitti:voisikohan joku täällä keksiä mulle jonkunlaisen peruskuntokauden esimerkki ohjelman, jota voisin sis esim itte vähän muokkailla. Kisojen jälkeen tarkotus alkaa taas tuo peruskuntokausi. Tarkoitus olis nostaa kaikkia 3 voimanosto lajia ylös.


Sä olet sen verran nuori kolli, että suosittelen sulle raakaa perustyötä. Kaksi penkkitreeniä viikossa ja kyykylle ja vedolle omat päivät. Ennen vetoa voi tehdä nopeuskyykkyä /-boxia, toimii myös hyvänä lämppänä vedolle. Jos pelkäät, että tuntuma varusteisiin katoaa PK kauden aikana, niin voisit ottaa niillä teknisen maximin vaikka 4 viikon välein.
The weak will fall and strong remain - no pain, no gain


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa