wsb ja apuliikkeet penkissä ?

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Jupa

wsb ja apuliikkeet penkissä ?

ViestiKirjoittaja Jupa » Ti Joulu 10, 2002 9:10 pm

Mitä mieltä olette ojentajien treenauksesta wsb:ssä ? Olen katsellut näitä saitteja ja monesti lukenut näissä keskusteluissa että apuliikkeitä ei saisi viedä loppuun asti kumpanakaan penkkipäivänä, olenko ymmärtänyt oikein ? Kun taas joistakin artikkeleista olen saanut sellaisen käsityksen että max päivänä apuliikkeet pitäisi ottaa ihan loppuun asti ja nopeus päivänä kevyemmin ja enemmän/useampia sarjoja ? Itse olen treenannut nyt kuukauden siten että esim. penkin max-voima päivä- Ensin max-voimaliike esim.2 lankun penkki ja sitten esim dippi, sarjat- 8,6,5,4. 3 ensimmäistä sarjaa kevyemmin ja viimeisen 4:sen max lisäpainolla loppuun asti ja lopuksi vielä selän jälkeen pari pitempää sarjaa taljassa kevyemmin. Nopeus-voima päivänä olen tehnyt enimmäkseen ojennusliikkeitä 8-10 toiston sarjoina ei loppuun asti. Hyvin on tähän mennessä toiminut. Miltä kuulostaa ?? :oops:

Avatar
Olli-Pekka Tervo
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 2534
Liittynyt: Pe Loka 11, 2002 10:00 am
Paikkakunta: Pattijoki

ViestiKirjoittaja Olli-Pekka Tervo » Ke Joulu 11, 2002 12:41 am

Vaikuttaisi hyvälle. Itse olen tehnyt suurinpiirtein samalla tavalla, tosin eri liikkeillä. Eli otan maksimipäivänä pääliikkeen jälkeen yhden kovan apuliikkeen, jossa tosiaan jotain 3-5 toistoa kovimmassa sarjassa. Yleensä korkeintaan kaksi kovaa sarjaa. Nopeuspäivänä hiukan pidempiä 6-10 toiston sarjoja ja ei ihan loppuun asti. Kannattaa kuunnella kehoa. Esimerkiksi tänään otin viistopenkkiä noin 50-55 cm otteella max. ykköseen. Päälle tein vain normaali penkkiä yhden sarjan 100kg:lla loppuun asti. Kannattaa vaihdella liikkeitä ja kokeilla säikäytellä lihaksia. Muistaa vaan ettei pommppauta rintalastaa selkärankaan kiinni, vaan yrittää tehdä suht. puhtaasti :oops: <- tuo kuvaa hyvin ulkoista olemustani kovan sarjan jälkeen!

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » Ke Joulu 11, 2002 8:23 am

Täälläkin samoilla linjoilla,olen dyn.päivänä ottanut ojentajat tosi kevyesti,ihan vaan palauttavana liikkeenä.Max päivänä olen välillä hakannut Taten "aloittelijan" ohjelman mukaiset pääliikkeen päälle 6x10 ranskalaisia, 3x12 press down ja 3x15 one arm press. Seuraavalla viikolla en max. päivänä ole ottanut ojentajille apuliikkeitä ollenkaan.

Wald

Apuliikkeet

ViestiKirjoittaja Wald » Ke Joulu 11, 2002 11:39 am

Omien kokemuksien perusteella olen hieman eri kannalla apuliikkeiden kanssa. Olen hieman ihmetellyt op76 palautumistasi reenistä, jossa tehdään ME-liikkeen päälle vielä kova apuliike. Itse en ainakaan palaudu siitä. Omalla kohdalla kehitys on huomattavasti parempaa kun olen ottanut apuliikkeitä aiempaa vähemmän ja kevyemmin. Muutenkin naturaalille WSB on erittäin haastava metodi ja parasta tuloskehitystä kannattaa odottaa vasta pidemmän ajan jälkeen kun on oppinut (yleensä kantapään kautta) tekemään itselleen sen parhaiten heikkoja kohtia vahvistavan ohjelman.

Avatar
Olli-Pekka Tervo
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 2534
Liittynyt: Pe Loka 11, 2002 10:00 am
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Apuliikkeet

ViestiKirjoittaja Olli-Pekka Tervo » Ke Joulu 11, 2002 12:47 pm

Wald kirjoitti:Olen hieman ihmetellyt op76 palautumistasi reenistä, jossa tehdään ME-liikkeen päälle vielä kova apuliike. Itse en ainakaan palaudu siitä.


Silloinhan sinun ei kannata sitä tehdä. Olen itsekkin ollut aina huono palautumaan. Bodaus-tyylillä treenatessani tein lihasryhmän vain kerran viikossa ja sekin oli joskus liikaa. Nyt olen huomannut, että jos teen pitempiä sarjoja esimerkiksi 3-5 toistoa, niin lihakset vaativat pitemmän palautumisajan. Jos olet lukenut treenipäiväkirjaa, niin kiinnitäppä huomiota toistoihin. Pääliikkeessä en ole ottanut 1x pidempiä sarjoja isoilla painoilla. Ei minullakaan muut lihakset palaudu, mutta ojentajat kestää treenata kovaa pari kertaa viikossa.

Wald kirjoitti:Muutenkin naturaalille WSB on erittäin haastava metodi ja parasta tuloskehitystä kannattaa odottaa vasta pidemmän ajan jälkeen kun on oppinut (yleensä kantapään kautta) tekemään itselleen sen parhaiten heikkoja kohtia vahvistavan ohjelman.


Muuten olisin samaa mieltä, mutta nimenomaa naturaalille tämä sopii. Itselläni ei nuo nousujohteiset perinteiset 10, 8, 5, 5, 3, 3 jne nostatukset ole koskaan oikein sopineet. Tuloskehitystä tässä itsekkin vielä odottelen. Kyykky ja veto ovat molemmat vielä ennätyksestäni pahasti jäljessä, eli niiden osalta tälle ohjelmalle pitää jotain keksiä. Jullea olen tehnyt vasta todella vähän ja ajattelin sitä nyt jonku viikon kokeilla. Sitten olisi aika kokeilla jotain muuta ohjelmaa. Ei tämä wsb mikään elämää suurempi ohjelma ole.


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa