Ensimmäiset vetokumit aloittelevalle

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Vilho
Aktiivi Jäsen
Viestit: 484
Liittynyt: Ma Heinä 09, 2007 8:36 pm

Ensimmäiset vetokumit aloittelevalle

ViestiKirjoittaja Vilho » Ti Touko 20, 2008 1:41 pm

Eli juurikin näin. Ei olla voimanostoa oikein kunnolla vielä harrastettu ja kumeja ei ole koskaan käytetty. Nyt kysynkin, että mitkä olisivat oikeat ja kaikista sopivimmat näin aloittelevalle. Tuloksista sen verran että maastaveto max about 200kg, kyykky about 160-170 ja penkki 120kg. Aloitin tämän ohjelman tuossa viikonloppuna ja kumit olisi oiva lisä varmasti : http://www.voimaharjoittelu.net/westsid ... 1-3/con/23

Pirulainen kun nuo kumit maksavat niin paljon, muuten ostelis vaikka kaikki mahdolliset eri kumit markkinoilta ! Taitaa melkein olla nuo minit tai superminit ? Tietty jos kyykyssä käyttäisi myös, niin melkein tarvis sit jo isompaa kumia ?

Niin ja jos jollain pyörii nurkissa ylimääräisiä, niin tarjoa toki !

Avatar
Eero
Aktiivi Jäsen
Viestit: 6208
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 7:46 am

ViestiKirjoittaja Eero » Ti Touko 20, 2008 8:52 pm

Minejä suosittelen ostettavaksi ensinmäisiksi kumeiksi. Muutamastakin syystä: niitä pystyy käyttämään ihan älyttömän monessa liikkeessä, yksin kerroin vastusta melko vähän ja tuplana jo aika mukavasti. Kulkevat kätevästi mukana aina treenikassissa ja eivätkä maksa paljoa.

Kumit ovat lähes ikuiset kunhan muistaa niitä käyttäessä että tarkastaa etteivät ota kiinni mihinkään terävään tai mikään hierrä niitä.

ja hei Movettaja 82:lle on hankittu yhteiseen käyttöön kax paria sinisiä, yx pari vihreitä ja minimonsterit löytyy myös. Mulla ja aikas monella muullakin löytyy sitten kassista vielä lisää esim violetit...

Vilho
Aktiivi Jäsen
Viestit: 484
Liittynyt: Ma Heinä 09, 2007 8:36 pm

ViestiKirjoittaja Vilho » Ti Touko 20, 2008 9:07 pm

Kiitti neuvoista Eero.

Joo, yks jätkä kerran teki jotain maastaveton nopeutta tuolla justiinsa noilla sinisillä. Kysyin, et voinko koittaa täs välissä kun en ole ennen koittanut ja kerran kiskasin 100kg kun ne oli kaksinkerroin. Ihan hyvi tuli :P

En varmaan muuten tarvitsisikaan noita kumeja, mutta olen tos Ypäjäl kesän ja siellä ei kumei tietenkä ole.

Pistelen noi minit tilaukseen niin saadaan vähä vaihtelua treeneihin !

Hyviä treenejä Eerolle 8) !

Avatar
Eero
Aktiivi Jäsen
Viestit: 6208
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 7:46 am

ViestiKirjoittaja Eero » Ti Touko 20, 2008 10:01 pm

Kiitti Movettaja ja hei voisin lainata sulle joku päivä TreeniDVD:n kumit & ketjut...

Vilho
Aktiivi Jäsen
Viestit: 484
Liittynyt: Ma Heinä 09, 2007 8:36 pm

ViestiKirjoittaja Vilho » Ke Touko 21, 2008 10:44 am

Se olis muuten tosi näppärä tässä tilanteessa ! Paljon kehuttu kyseistä tuotosta. Laitoin sulle privaa asiaan liittyen :P

Lasbe
Aktiivi Jäsen
Viestit: 182
Liittynyt: Pe Elo 17, 2007 5:58 pm
Paikkakunta: hämeenlinna

ViestiKirjoittaja Lasbe » Ke Touko 21, 2008 5:57 pm

Mä oon käyttänyt minikumeja tuplana penkissä, ja minimonstereita vedossa!!
Nuorena on vitsa väännettävä! - Vanhuus ei tule yksin!

Vilho
Aktiivi Jäsen
Viestit: 484
Liittynyt: Ma Heinä 09, 2007 8:36 pm

ViestiKirjoittaja Vilho » Ke Touko 21, 2008 6:45 pm

Lasbe kirjoitti:Mä oon käyttänyt minikumeja tuplana penkissä, ja minimonstereita vedossa!!


Jees, eli mullekin varmaa passais noi minit aika hyvin toho penaan. Muistaakseni ollaan aika samoissa tuloksissa tossa penassa, mä vissii hitusen jäles :)

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » Su Helmi 14, 2010 7:28 pm

Kumpi JumpStretch:in kumeista on lähempänä compactin punaista miniä... Mini vai monster-mini?

Täälläpäin saa paikallisesta urheiluliikkeestä compacteja ja kolmisen viikkoa sit ostin yhden punaisen minin olkapääjumppaa varten. Nyt se on poikki :evil: Jotenkin oon ryssinyt ja siinä oli pari viiltoa. Koittanut kysellä et onko olemassa jotain hyperdypersuper-liimaa jolla noi päät sais yhteen. Tai voihan se olla ettei tommosii uskalla mennä patenteilla korjaileen :? Se voi tollai minikin varmaan kohden kipeetä tehä ku kesken kriittisen hetken livahtaa nenänpäähän :lol:

Avatar
Eero
Aktiivi Jäsen
Viestit: 6208
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 7:46 am

ViestiKirjoittaja Eero » Su Helmi 14, 2010 8:03 pm

Unohda korjaus yritykset Peesu !

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » Su Helmi 14, 2010 8:29 pm

He heh, mä arvasin et nää mun tee-se-itse mies viritykset ei hirveetä kannatusta saa :lol:
No mut kumpi noist JS:stä on sit lähempänä tota compactin miniä? Noist JS:stä olis toi -20pinnan ale ja tulis viel joku kiva prosyyrikin kaupan päälle ni sillä meinasin niitä harkita.

Denzel
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Syys 05, 2006 4:59 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

ViestiKirjoittaja Denzel » Pe Helmi 19, 2010 10:58 am

Olen tässä itsekin ajatellut ottaa käyttöön jossain vaiheessa vetokumit.
Eero vastasikin jo kysymykseen mitkä kumit ekaksi :)

Ajattelin tässä kysäistä, että onko nuita järkee laittaa jos nostaa rawina ihan omaksi iloksi ainakin toistaiseksi? Eli siis saako nuista hyötyä enemmänkin varustenostoissa kuin raw-nostoissa?

Vaikuttavat kyllä kaiken kaikkiaan hyvinkin mielenkiintoisilta ja varmasti saisi mukavaa vaihtelua treeneihin.

Avatar
Eero
Aktiivi Jäsen
Viestit: 6208
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 7:46 am

ViestiKirjoittaja Eero » Pe Helmi 19, 2010 3:30 pm

Denzel kirjoitti:Ajattelin tässä kysäistä, että onko nuita järkee laittaa jos nostaa rawina ihan omaksi iloksi ainakin toistaiseksi? Eli siis saako nuista hyötyä enemmänkin varustenostoissa kuin raw-nostoissa?

Vaikuttavat kyllä kaiken kaikkiaan hyvinkin mielenkiintoisilta ja varmasti saisi mukavaa vaihtelua treeneihin.


Totta kai kumeista on hyötyä raw tuloksissa.
Jos ja kun halutaan pärjätä kisoissa ja kehittyä niin aina tarvitsee treenata kovaa ja fiksusti. Melko usein törmää siihen ettei panosteta treenaamiseen > tehdään esim joku pyramiidi hässäkkä pääliikkeessä ja sitten hiukan pumppaillaan jotain > EI

Tässä hiukan tuoretta esimerkkiä mieheltä kenet kaikki tuntee..
http://www.youtube.com/watch?v=e6YMzSDVd-k

Totta kai aina joku löytää jonkun super lahjakkuuden (lyhyet kädet) "joo se teki pelkkää penkkiä ja voitti sitä ja tätä"

Avatar
cartman
Aktiivi Jäsen
Viestit: 243
Liittynyt: La Touko 29, 2004 4:00 pm
Paikkakunta: helsinki

ViestiKirjoittaja cartman » La Helmi 20, 2010 10:11 am

Eero kirjoitti:
Denzel kirjoitti:Ajattelin tässä kysäistä, että onko nuita järkee laittaa jos nostaa rawina ihan omaksi iloksi ainakin toistaiseksi? Eli siis saako nuista hyötyä enemmänkin varustenostoissa kuin raw-nostoissa?

Vaikuttavat kyllä kaiken kaikkiaan hyvinkin mielenkiintoisilta ja varmasti saisi mukavaa vaihtelua treeneihin.


Totta kai kumeista on hyötyä raw tuloksissa.
Jos ja kun halutaan pärjätä kisoissa ja kehittyä niin aina tarvitsee treenata kovaa ja fiksusti. Melko usein törmää siihen ettei panosteta treenaamiseen > tehdään esim joku pyramiidi hässäkkä pääliikkeessä ja sitten hiukan pumppaillaan jotain > EI

Tässä hiukan tuoretta esimerkkiä mieheltä kenet kaikki tuntee..
http://www.youtube.com/watch?v=e6YMzSDVd-k

Totta kai aina joku löytää jonkun super lahjakkuuden (lyhyet kädet) "joo se teki pelkkää penkkiä ja voitti sitä ja tätä"


Just päin vaistoin. Treenataan niin kuin vanha huonosti lypsävä teuraslehmä yhdellä jalalla seisontaa. Apuliikkeenä liikennevaloissa punaisia päin juoksemista kun tulossa on rekka tai muu isompi kikotin.
Ja sitten tärkein...valitetaan että naapurin serkulta kuoli paketillinnen hunaja marinoituja broilerin fileitä 300 grammaa...
Tämän jälkeen Esson-baariin kuuntelemaan suksen voiteluohjeita ja ravivetovihjeitä...
Lopputulema....vi**nko takia mä kumia käytäisin kun ei ne muutkaan...
Kuka näissä käsissä ei pysy niin mun puolesta menköön minne haluaa...


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa