Sormilukko

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Mars
Viestit: 69
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 2:33 pm

ViestiKirjoittaja Mars » To Heinä 10, 2008 11:11 am

Oletteko kokeilleet levytankotreenissä sormilukkoa? Rinnallevedossa, maastavedossa jne.

http://tomgorman.moonfruit.com/#/hookgrip/4511451994

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=hook-grip&meta=

Suosittelen. Aluksi hieman kivulias mutta peukalon teippaaminen venymättömällä urheiluteipillä auttaa. Itse huomasin näppivoimien kasvavan ihan mukavasti, kun veteli kaikki maastavedotkin tuolla.
Kettlebells for Dummies

Teemu Jantunen
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 2:41 pm

ViestiKirjoittaja Teemu Jantunen » To Heinä 10, 2008 12:15 pm

Oon tehnyt tuota ihan etuheilautuksessakin suuremmilla +32 kg kuulilla ilman teippausta, toimii mulla mutta pari kaveria käyttää tuota teippausta ajoittain.Lukon käyttö tuntuu ajoittain unohtuvan porukalta.

Mars
Viestit: 69
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 2:33 pm

ViestiKirjoittaja Mars » To Heinä 10, 2008 12:57 pm

Kuulan kahva kun ei voi pyörähtää kädestä, niin saattaa jäädä minullakin tuossa käyttämättä. Minun töppösormillani ei lukkoa edes saa 40 mm kahvasta.

Punttihommissa (milloin mahdollista) olen suosinut painonnostotankoa voimanostotangon sijaan hieman pienemmän läpimitan ja vähäisemmän karhennuksen takia.

Lukosta vielä, kyllähän sormilukonkin kanssa tankoa täytyy puristaa, isoilla painoilla ihan pirusti, mutta peukalo saadaan aktiivisemmin mukaan otteeseen. Pinsettiote* vahvistuu varmasti enemmän kuin normaaliotteella nostettaessa. Lukkotekniikan käyttämisen myötä peukalo vahvistuu ja ote alkaa tuntua siedettävältä. Teippaaminen lähinnä suojaa ihoa.

*peukalolla ja etusormella "nipistäminen".
Kettlebells for Dummies

Teemu Jantunen
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 2:41 pm

ViestiKirjoittaja Teemu Jantunen » To Heinä 10, 2008 1:19 pm

Oikeassa oot, mulla sormet on varmaan luonnostaan lukittuvat :-),rakenteeltaankin

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » La Huhti 18, 2009 8:57 am

Jatkan tähän vanhaan ketjuun...
Onko tohon sormilukkoon jotain yhtä oikeaa tapaa, vai onko se vähän niin et miten kelläkin sormien pituus riittää?
Tarkoitan et pitäiskö se peukku piilottaa etu- ja keskisormen alle vai sillai et peukun kärki olis vähä näiden em. sormien välissä.
Noita kuvia kun netistä koittaa etsiä (ei niitä tosin paljon löydy) niin tuntuu olevan kaikenlaista sorttia.

Ite oon vähä kumpaakin kokeillut ja molemmissa tulee vähän erilaisia kipuja. Tiedä sit kumpi pahempi :?

jullikka
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1586
Liittynyt: To Touko 11, 2006 6:48 pm

ViestiKirjoittaja jullikka » Su Huhti 19, 2009 10:02 am

oon tehny viimeset 20v kaikki liikkeet paitsi penan ja hauiksen sormilukolla, se on paras.

Pietari H
Aktiivi Jäsen
Viestit: 618
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 11:10 pm
Paikkakunta: ylöjärvi

ViestiKirjoittaja Pietari H » Su Huhti 19, 2009 10:28 am

jullikka kirjoitti:oon tehny viimeset 20v kaikki liikkeet paitsi penan ja hauiksen sormilukolla, se on paras.


Jullikka vetää tosiaan 350 kg:tä sormilukolla.. tietänee mistä puhuu.. :wink:

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » Ti Heinä 21, 2009 8:56 am

Hieman jo peukut alkaa hommaan tottumaan, mutta viime vetotreeneissä (3x7x70%) meni peukun kyljet ihan valkoisiks :shock:
Tuli vaan mieleen että onkohan tuota lukkoa syytä käyttää pidemmissä sarjoissa ku ei veri oikein tuppaa kiertämään?

Ana
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 3659
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 5:07 pm
Paikkakunta: Harjavalta

ViestiKirjoittaja Ana » Ti Heinä 21, 2009 4:27 pm

peesu kirjoitti:Hieman jo peukut alkaa hommaan tottumaan, mutta viime vetotreeneissä (3x7x70%) meni peukun kyljet ihan valkoisiks :shock:
Tuli vaan mieleen että onkohan tuota lukkoa syytä käyttää pidemmissä sarjoissa ku ei veri oikein tuppaa kiertämään?


Mä käytän vedossa lukkoa ja olen huomannut, että 3 on max toistomäärä lukolla. Viitosen jälkeen peukku huutaa hoosiannaa, mutta ykkösten jälkeen ei tunnu missää.
The weak will fall and strong remain - no pain, no gain

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » Ti Heinä 21, 2009 7:09 pm

No juu... Täytyy sitten vaan alkaa tuota näppivoimaa kehitteleen kans. Gripperin jo hommasinkin mutta meni vähän persiilleen kun en kokeilemaan päässyt.
Heavy grips:n 100lbs (vastaa COC trainer:ia).
Tänään penkkipäivän lopuksi likistelin ja 2x20/käsi meni aika kevyesti. Täytyy nyt vielä yks gripperi hommata millä sais sellai 6-8 toistoa ni vois varmaan olla passeli.

Lasse Pajunoja
Viestit: 85
Liittynyt: La Huhti 25, 2009 9:27 am

ViestiKirjoittaja Lasse Pajunoja » Ke Heinä 22, 2009 8:27 pm

Sormilukolla kun vetelee välttää ns. toispuoleisen selän ja näin välttyy myös selkävaivat. Itse en sormilukkoa käytä muuta kun kulmasoudussa, mutta olis kannattanut varmaan kun on selkä vaivaa.

Avatar
Tero Soini
Tanssiva kalakukko
Viestit: 3506
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 8:36 pm
Paikkakunta: Laitila

ViestiKirjoittaja Tero Soini » Su Tammi 31, 2010 12:13 pm

Auttaako tuohon toispuoliseen selkään että vaihtelee ristiotetta puolin ja toisin?
YLIPAINO ON YLIVOIMAA

Rami-64
Vanha miäs Turust!
Viestit: 4679
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 10:36 pm
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Rami-64 » Su Tammi 31, 2010 12:17 pm

Tero Soini kirjoitti:Auttaako tuohon toispuoliseen selkään että vaihtelee ristiotetta puolin ja toisin?


Auttaa.

Avatar
Tero Soini
Tanssiva kalakukko
Viestit: 3506
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 8:36 pm
Paikkakunta: Laitila

ViestiKirjoittaja Tero Soini » Su Tammi 31, 2010 12:21 pm

Thänx nopeesta vastauksesta! Se selittääkin miksi selkä oli viime hieronnassa vasemmalta enempi jumissa, koska oon melkein kokoajan tehnyt samalla otteella Mavea :x
YLIPAINO ON YLIVOIMAA


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa