kipeytynyt kyynerpäänseutu ojentajaharjoittelussa

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Make231
Viestit: 29
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 1:22 pm

kipeytynyt kyynerpäänseutu ojentajaharjoittelussa

ViestiKirjoittaja Make231 » Ti Syys 02, 2008 8:07 pm

Jees eli otsikko kertoo sen mistä on kyse. Eli kynerpään seutu ojentajan puolelta välillä kipeytyy ojentaja reenissä. Etenkin ranskalainen punnerrus ja dippi syvästä kipeyttävät kyynärpäätä. Mitä olen muiden salilla kävijöiden kanssa jutellu niin monella samaa vikaa, etenkin meillä pitkillä nostajilla +190cm.

Onko joku löytänyt jotain ratkasua tähän vaivaan? Tietysti jättämällä ne liikkeet pois mitkä aiheuttaa kipua, mutta esim dippi ja ranskalaiset ovat omasta mielestä tehokkaimat ojentajaliikkeet niin ei viittis niistä luopua.

Avatar
SNyman
Laihaläski
Viestit: 190
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 11:12 am

ViestiKirjoittaja SNyman » Ke Syys 03, 2008 9:25 pm

Mitä "ylemmäs" eli selinmakuulla päälaen suuntaan viet tankoa, sitä vähemmän se repii niveltä, mitä "alemmas" eli leuan suuntaan, sitä enemmän painetta. Jotkut esim. minä pystyn laskemaan tankoa leukaa kohti smithissä tehtynä ilman kyynärkipua. Kokeile ranskiksissa minikumeja, sillein paino eli rasitus nivelille on pienempää ääriasennossa.
Dipeissä kumarru eteen enemmän, kokeile kumeja/ketjuja ojentajien painottamiseksi.
Jos se sattuu, älä tee sitä.

Avatar
Tenu
-Forum staff-
Viestit: 1975
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 9:31 pm
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Tenu » To Syys 04, 2008 10:37 am

Mulla ranskalaiset käsipainoilla, kuulilla tai kumeilla on paljon kivuttomampia kuin tangolla. Jos ei muu auta niin ranskalainen kokonaan vaan pois. Tilalle Tate's press ja kapeet penkit lankuilta tai ilman. Kyl ojentajiin saa ruutia ilman ranskalaistakin.
"You don't have to agree with us; just get stronger and we are all happy."

Jim Wendler


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa