Treenikausien vaihtelu

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Rasvafani
Viestit: 39
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 8:29 am

Treenikausien vaihtelu

ViestiKirjoittaja Rasvafani » Ti Elo 04, 2009 10:54 am

Terve,

Olis mukava kuulla kokemuksianne treenikausien vaihtelusta. Eli mitä teette 4-6 viikkoisten perus- (5x5 70% ym) ja voimakausien (80-110%) lisäksi. Vedättekö esim. voimakauden jälkeen jotain erityyppistä treenausta ennen seuraavaa perus-voimakausi -yhdistelmää? Vai polkaisetteko voimakauden jälkeen heti uuden peruskauden uuden pr:n mukaisilla prosenttipainoilla.

FatFan

Lasse Pajunoja
Viestit: 85
Liittynyt: La Huhti 25, 2009 9:27 am

ViestiKirjoittaja Lasse Pajunoja » Ke Elo 12, 2009 9:57 am

Ns. Voima bodausta ympärivuoden. Pikkasen ennen kisaa herkistelyä. Koko vuoden pystyä kehittymään treenipainoissa ja lihasmassallisesti. Vahvista tasaisesti koko roppa vahvaksi pohkeista niskaan ja kaikki siltäväliltä. Räjähtävä suoritustekniikka liikkeissä ei mitään hitaita jumittavia liikkeitä. Totta kai aina kevyt vko välillä jos siltä tuntuu. Mä en vaan ymmärrä noita prosenttiohjelmia. Kyllä, pohjaa mun mielestä voi reenata koko ajan. Mä ainakin otan esim. jalka reenissä vaikka max. 1-3 kyykkyssä ja etukyykkyä max. 10 sarjan tai ihan mitätahansa muuta liikettä. Kokoajan kulkee jos vaan on paikat ehjänä. Ennen tärkeetä kisaa tietysti muuttaa reeniä niin että kisas on herkällä. Kaikkien pääliikkeiden lämmittelyt aina räjähtävinä ja täydellisellä tekniikalla. Tämä toimii nopeusvoimaharjoitteluna. Kun näin reenaan on aivan sama kilpaillaanko vipunostoissa sivuille vai penkkipunnerruksessa. Läpivahvaksi pitäisi mun mielestä pyrkiä, eikä tökkiä mitään osatoistoja. Jälleen kerran oma näkemykseni. Näin minä teen ja se toimii mulla hyvin. Ja voi käydä välillä bodilavallakin jos siltä tuntuu, kun on reenannu niitä hauiksiakin vähän. Monenlaisia ohjelmia - monenlaisia suorittajia :D

kamikaze
Aktiivi Jäsen
Viestit: 2250
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 11:35 am
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja kamikaze » Pe Elo 14, 2009 12:13 am

Ja kun reenaa hauista, pohkeita ym. tukilihoja niin pysyy paikatki ehyenä paremmin. Kun on niin sanotusti juntti voimaa joka paikassa niin kisassaki nostot on varmenpia ja ei kaadu pieniin tekniikka virheisiin

Rasvafani
Viestit: 39
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 8:29 am

Treenikausien vaihtelu

ViestiKirjoittaja Rasvafani » Pe Elo 14, 2009 6:26 am

Kiitosta vaan kokemuksista ja neuvoista. Olen vaan huomannut, että koko ajan kovaa (90-100%) painaminen ei sovi itelle. Monta vuotta tullut sillä tyylillä lyötyä päätä seinään.

Nyt kun olen nöyrästi ottanut lapion käteen ja kokeillut tätä Saken ABC-pohjaista voimatreeniä kulkee ihan hyvin ja lihasmassakin näyttää kasvavan. Jäänyt ilmeisesti aikoinaan kunnon pohjat tekemättä joten hyvä välillä tehdä perustreeniä. Sarjoja hinkatessa "keveämmillä" painoilla myös tekniikan parantamiseen voi keskittyä hyvin ja sitä tekniikkarutiinia tulee hyvin.

Tottakai apuliikkeet mukana jolloin koko kroppa saa treeniä. Pohkeet ja hauikset ei ole koskaan paremmassa kondiksessa ollutkaan. Nyt vaan mietin miten eteenpäin. Justiinsa tein uudet maksimit voimakierron päätteeksi. Kaipa se pitää ottaa pieni kausi "bodailua" välissä ja sitten palata peruskauden hinkkaukseen uusien maksimien mukaisilla %-painoilla.

FatFan


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa