Nopeustreenistä

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Rasvafani
Viestit: 39
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 8:29 am

Nopeustreenistä

ViestiKirjoittaja Rasvafani » Pe Elo 28, 2009 6:36 am

Terve,

Nopea kysymys nopeustreenistä. Kannattaako sitä tehdä koko ajan (treenikaudesta riippumatta) vai pitää taukoa silloin tällöin?

Kiitos ja kumarrus

Rasvafani

Avatar
Eero
Aktiivi Jäsen
Viestit: 6208
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 7:46 am

ViestiKirjoittaja Eero » Pe Elo 28, 2009 7:57 pm

Ympäri vuoden ! Nopeus on voimaa.

Ps:unohda eri kaudet

Markku Nevala
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 2219
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2004 12:04 pm

ViestiKirjoittaja Markku Nevala » Pe Elo 28, 2009 8:45 pm

Eero kirjoitti:Ps:unohda eri kaudet





Kyllä treeniä pitää aina jaksottaa, jos mielii päästä pitkälle ja onnistua kisoissa..
It´s hard to be first class when you´re white thrash. Roach class.

- Dimebag Darrell, 1966-2004

kamikaze
Aktiivi Jäsen
Viestit: 2250
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 11:35 am
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja kamikaze » Pe Elo 28, 2009 10:05 pm

kyllä nopeutta kannattaa kokoajan reenata. ehkä joskus (n.5viikon välein) voi ottaa väli viikon ja ottaa nopeus reeni tilalla esim 4x4x50-70% rauhallisemmin.


Kyllä munki mielestä reenit täytyy jaksottaa. pk kauteen, voimakauteen, ja herkistelyyn ainaki

Rasvafani
Viestit: 39
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 8:29 am

ViestiKirjoittaja Rasvafani » La Elo 29, 2009 8:38 am

Kiitos vastauksista ja kokemuksista. 1,5 vuotta sitten otin nopeustreeniä mukaan reeniin ja 2 kk jaksolla vaikuttikin hyvin maksimiin. Sitten tais mennä ylikunnon puolelle kun veti aivan jumiin. Täytyy yrittää löytää ilmeisesti itselle sopiva määrä sarjoja nopeustreeniinkin. Tuntuu, että yleisesti heitetyt 12 tai 8 x 3 sarjat on liikaa.

Mielelläni kuulisin miten treenaatte omia pk, voimakausia. Olen itse vetänyt tätä Saken 12 vkon perusohjelmaa (5x5 70% ym.). Kyykky ottaa tällä ohjelmalla tosi hyvin tuulta purjeisiin mutta penkki on jumissa.

Olen tullut siihen tulokseen (kuten monasti aiemminkin), että penkki vaan ei kestä noin monia sarjoja. Varsinkin rintalihakset tuntuu jumittavan erityisesti. Vähennän siis joko sarjoja per harjoitus tai toistoja (esim. vitoset nelosiksi).

Kaikki kommentit ja ehdotukset otetaan mielellään vastaan

Avatar
Somppi
Aktiivi Jäsen
Viestit: 871
Liittynyt: Su Huhti 04, 2004 10:04 am
Paikkakunta: Saloinen

ViestiKirjoittaja Somppi » La Elo 29, 2009 10:30 am

Nuo 5*5 rosentti ohjelmat on kyl toimivia peruskunto juttuja(suosittelen) ja tuo et penkki vetää jumiin niin voi johtua et painot on laskettu vähä väärin tai toisin sanoen ei olla oltu ihan rehellisiä itelle sen todellisen maksimin kans. Ei muutako tangosta vähä painoa pois. Mut jumia pitää tullakki sopivasti siitähän sen tietää et reenit menee perille. Itsehän olen jumin paras kaveri :lol: ja vapaasti käännettynä täälä peräpohjolasa JUMI=SOMPPI :lol: :lol: :lol:

Ja tuohon nopeus juttuun niin ite otan nopeus reenit mukaan vasta 1kk-1,5kk ennen kisoja. Mut penkisä teen sen sellasena räjähtävyys reeninä kuten kuulan työntäjät. Ja kyl ite olen jaksottamisen kannalla kans :roll:

ysikymppinen
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Touko 18, 2009 11:17 pm

ViestiKirjoittaja ysikymppinen » La Elo 29, 2009 11:04 am

Nopeushan on hermosto-ominaisuus eikä varastoidu. Sen takia kannattaa ainakin yrittää ylläpitää nopeutta.

Rasvafani
Viestit: 39
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 8:29 am

ViestiKirjoittaja Rasvafani » La Elo 29, 2009 4:01 pm

Kiitosta kommenteista. Olen itsekin arvuutellut, että penkki voi olla myös herkistelystäkin kiinni elikkäs että saa jumit hyvin pois.

Somppi, mitä tarkoittaa tuo räjähtävä penkin treenaus kuulantyöntäjätyyliin?

RasvaFani


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa