Maastavetoa takaa

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Avatar
Tero Soini
Tanssiva kalakukko
Viestit: 3514
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 8:36 pm
Paikkakunta: Laitila

Maastavetoa takaa

ViestiKirjoittaja Tero Soini » Ma Joulu 21, 2009 11:16 am

Mikä mahtaa olla liikkeen oikea nimi? Mutta kuiteskin onko porukka tuota paljoa tehnyt ja onko mitään hyötyä? Tänään ekaa kertaa itse koitin ja erittäin omituisen tuntuinen liike :lol: Elikkä maastavetoa tankon ollessa jalkojen takana :?:

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » Ma Joulu 21, 2009 3:24 pm

Hack-kyykky. Löytyy mm. "weiderin-menetelmä" opuksesta (vai mikähän tuon nimi mahtoi olla).
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hack-kyykky

Avatar
Eero
Aktiivi Jäsen
Viestit: 6208
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 7:46 am

Re: Maastavetoa takaa

ViestiKirjoittaja Eero » Ma Joulu 21, 2009 10:28 pm

Tero Soini kirjoitti:Mikä mahtaa olla liikkeen oikea nimi? Mutta kuiteskin onko porukka tuota paljoa tehnyt ja onko mitään hyötyä? Tänään ekaa kertaa itse koitin ja erittäin omituisen tuntuinen liike :lol: Elikkä maastavetoa tankon ollessa jalkojen takana :?:


Juu olen tehnyt muutaman kerran, joku 200-220 vedin silloin. Somppihan tota veivaa nykyään myös >365kg @-110 > kertoo jotain.
Etureisi voittoinen liike.

Ps:Toi wikipedia ei välttämättä ole paras paikka jos haluaa kehittyä...

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

Re: Maastavetoa takaa

ViestiKirjoittaja peesu » Ti Joulu 22, 2009 6:27 am

[quote="Eero"][/quote]Ps:Toi wikipedia ei välttämättä ole paras paikka jos haluaa kehittyä..

Eikös se sanonta mennytkään et: "lihas kasvaa lukemalla". Tässä nyt useamman vuoden koittanut jalluu ja rattoo tavailla, mut aika heikolla menestyksellä (kasvu ollut todella mitätöntä) :lol:
No joo... Kuhan nyt jotain tukea etsin sanoilleni tuolta Wikistä.

Avatar
Tero Soini
Tanssiva kalakukko
Viestit: 3514
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 8:36 pm
Paikkakunta: Laitila

ViestiKirjoittaja Tero Soini » Ti Joulu 22, 2009 10:55 am

elikkä tota vois alkaa ottaan vaikka Kyykky päivänä? Ekalla kerralla sain suht helposti 140kg.

kanto
Aktiivi Jäsen
Viestit: 407
Liittynyt: Ti Huhti 25, 2006 12:47 pm
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja kanto » Ti Joulu 22, 2009 8:09 pm

Tää liike on sitten semmoinen, että ns. välitykset joutaisivat olla maastanostoon sopivat, eli mieluiten pitkät kädet ja lyhyet jalat. Otanpa vertailukohteiksi itteni ja vaimoni. Mulle hack tangolla sopii hienosti, kun käsivarret ovat aika orankimaiset ja jalat lyhkäset töpöt. Emäntä taas ei voi sitä tehdä millään, kun jalat ovat suhteessa muuhun kroppaan pitkät, selkä lyhyt, jolloin tanko jää aivan liian taakse hackissa, eikä siitä tule mitään.

Mutta jos välitykset sopivat, niin onhan tää hyvä apuliike, semmoista etureisipainotteista, hyvin maastanoston kaltaista reeniä. Jos semmoiseen on tarvetta, niin antaa palaa. Reenipainoiksi sopivat noin 80-90% normimaastanoston raudoista, ainakin mulla, eli ihan kohtalaisen isoilla painoilla voi reenailla hackkyykkyä.


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa