Voimailukauden muodostus-Länsimainen jaksotus

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

Voimailukauden muodostus-Länsimainen jaksotus

ViestiKirjoittaja peesu » To Tammi 28, 2010 1:40 pm

Mulle on vieläki vähän epäselvää kokonaisen kauden muodostamisesta voimailussa. Tullut poimittua ohjelmia sieltä ja täältä ja yritettyä itse muodostaa niihin jotain älyä.
Löysin omasta mielestä tosi selkeästi selitetyn artikkelin kauden muodostuksesta (länsimainen jaksotus) tuolta http://musclenet.fi.customer.axxion.fi/voimanosto_1.php

Nyt jos asian tiimoilta sais jeesiä et miten tosta muodostaa ohjelman pääliikkeiden osalta? Tuosta nyt äkkiseltään tuolta sivun alalaidasta tuota 17vko:n esimerkkiä kun katsoin kyykystä, ni silmiin pisti että:
-missä kevyet viikot?
-17vko vain prosentit nousee vai pitäiskö tohonki sit ite tajuu vetää kevyitä viikkoja 3+1 tai 4+1 tyyliin?
-montako harjoituskertaa viikossa?
Itse pähkäili et esim.
1. jakso=5krt/vko
2. jakso=4krt/vko
3.jakso=3-4krt/vko
4.jakso=3krt/vko
-nää siis mun tulkintoja asiasta.

Miten sitten pääliikkeet jaoteltais noille päiville? Nyt oon tottunut tekeen niin et penkki ja kyykky kulkee samana päivänä. Jos on kova kyykky ni sit on kevyt penkki ja päin vastoin. Mut siihen noi prosentit taas ei tunnu ottavan kantaa. Vai pitäiskö toi käsittää niin et joka pääliikkeelle on oma päivänsä?

Sit yks asia mikä vaikeuttaa hommien hahmottamista on et samoista asioista puhutaan monilla eri nimillä (tai näin ainakin oletan). Onko tuo esim. mitä tuossa artikkelissa puhutaan "huippujakso" nimellä ni sama asia kun "piikkaus"?

Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa