Alaselän lukko...

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

mesi
Aktiivi Jäsen
Viestit: 692
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2003 11:45 am
Paikkakunta: Ulvila

Alaselän lukko...

ViestiKirjoittaja mesi » Pe Helmi 19, 2010 9:29 pm

Löytyskö käytännön treenivinkkejä miten saisin alaselän pysymään ns.lukossa. Pitkäselkäisenä tahtoo alaselkä aina pyöristyä vedossa...
WWW.FCJAZZ.COM PV-81, PORIN PAINIMIEHET,TANSSIKOULU LIISA NOJONEN

Avatar
Jani Rainela
Metal
Viestit: 882
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 9:29 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jani Rainela » Pe Helmi 19, 2010 10:25 pm

Pihviä, pihviä, niin pysyy selkä paketissa...

Rami-64
Vanha miäs Turust!
Viestit: 4116
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 10:36 pm
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Rami-64 » Pe Helmi 19, 2010 11:01 pm

Vatsaa vahvemmaksi.

Patrik
Patte-setä
Viestit: 2087
Liittynyt: Pe Kesä 27, 2003 12:24 pm
Paikkakunta: Pori

ViestiKirjoittaja Patrik » La Helmi 20, 2010 11:32 am

Kylkiä isoilla käsipainoilla 2-3(8-10) ja lisäksi sun kokoinen äijä pitää pystyä tekemään voimapyörää seisten koko matkan ainakin hetken treenin jälkeen.Se kun onnistuu niin ei tartte enää miettiä pysyykö selkä suorassa vai ei.
Hullu saa olla muttei tyhmä

mikken
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Marras 23, 2009 11:17 am

ViestiKirjoittaja mikken » Su Helmi 21, 2010 12:04 am

Muuten hyvä threadi, mulla on just sama ongelma, pitkäselkäinen olen itsekin ja treenivinkkejä olisi tervetulleita.

Mathias B
Aktiivi Jäsen
Viestit: 222
Liittynyt: Ke Loka 11, 2006 10:59 pm

ViestiKirjoittaja Mathias B » Ma Helmi 22, 2010 10:48 pm

Minulla sama ongelma. Myös kyykyssä kun pitää päästä kisasyvyyteen niin selkä pyöristyy ja kaadun enemmäkseen eteen kun yritän päästä syvälle.

Sivut ja vatsoja treenattu säännöllisesti. Smithissä sivut 10x yli oma paino (90kg) ja voimapyörä seisten menee 5x8 (olen aika lyhyt, 173cm) ja +15 toistoa jos sinnittelen...

Avatar
Eero
Aktiivi Jäsen
Viestit: 6234
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 7:46 am

ViestiKirjoittaja Eero » Ma Helmi 22, 2010 10:59 pm

Mathias B kirjoitti:Minulla sama ongelma. Myös kyykyssä kun pitää päästä kisasyvyyteen niin selkä pyöristyy ja kaadun enemmäkseen eteen kun yritän päästä syvälle


Tähän on helppo vasta tyhjentävästi: venyttelyä venyttelyä venyttelyä venyttelyä venyttelyä

Tatu Karhu
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 7137
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 12:10 pm
Paikkakunta: Naantali

ViestiKirjoittaja Tatu Karhu » Ti Helmi 23, 2010 9:56 am

Lonkankoukistajat jumissa...
Vanha voimailee sisulla ja sydämmellä.

Mathias B
Aktiivi Jäsen
Viestit: 222
Liittynyt: Ke Loka 11, 2006 10:59 pm

ViestiKirjoittaja Mathias B » Ti Helmi 23, 2010 9:36 pm

Tuo on varmasti totta. Yritän venytellä säännöllisesti mutta, mutta.. ehkä ei oikealla tavalla.

Osaatteko neuvoa mistä löytyisi hyvät liikkeet, venytykset jos liikkuvuus haluaisi parantaa voimonostossa?

Markku Nevala
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 2219
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2004 12:04 pm

ViestiKirjoittaja Markku Nevala » Ke Helmi 24, 2010 1:10 pm

Liikkuvuus lisääntyy parhaiten lajinomaisella venyttelyllä. Venyttelyn tulee olla myös aktiivista, eli pientä pumppaavaa liikettä ääriasennoissa on hyvä tehdä. Tavalliset passiiviset lihasvenytykset saattavat auttaa palautumisessa, mutta liikkuvuus ei niillä lisäänny läheskään yhtä hyvin.
It´s hard to be first class when you´re white thrash. Roach class.

- Dimebag Darrell, 1966-2004

mikken
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Marras 23, 2009 11:17 am

ViestiKirjoittaja mikken » Ke Helmi 24, 2010 10:19 pm

Hyvä vinkki, siis venettely. Olen itsekin huomannut että asento liikkeissä on nykyään paljon parempi kun liikkuvuus on paraantunut... kuitenkin, lisää venettelyä.

jto
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2003 11:59 am

ViestiKirjoittaja jto » Ma Huhti 12, 2010 3:06 pm

ja että mistä venytellään merkkaa aikalailla myös. jos alaselkä köyristyy, on kyse yleensä ylätakareisien kireydestä. sitä venytellessä polven tulee olla koukussa. sitten vaan penkin päälle hajareisin, kyykkyleveys tai leveempi jalka-asento ja napaa kohti penkkiä. tätä kannattaa tehdä myös painojen kanssa, että saa sitä liikkuvuutta lajiin paremmin. kunnon rautojen kanssa huomio pitäs kans pysyä siinä hyvässä tekniikassa, eikä vaan antaa periksi ja nostaa rumasti.
-Gravity is just a theory-

panikka
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 1:38 pm

ViestiKirjoittaja panikka » Ma Huhti 12, 2010 7:03 pm

Tuo penkillä tehty venytys on aivan mainio.

Mathias B
Aktiivi Jäsen
Viestit: 222
Liittynyt: Ke Loka 11, 2006 10:59 pm

ViestiKirjoittaja Mathias B » Pe Huhti 16, 2010 12:38 pm

sitten vaan penkin päälle hajareisin, kyykkyleveys tai leveempi jalka-asento ja napaa kohti penkkiä. tätä kannattaa tehdä myös painojen kanssa, että saa sitä liikkuvuutta lajiin paremmin


Onko tämä "julle istuen"? Pitäisi kokeilla...

jto
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2003 11:59 am

ViestiKirjoittaja jto » Su Huhti 18, 2010 5:35 pm

käytännössä kyllä. toki jullen tavoitteena ei ehkä kannata pitää ihan "napa penkkiin" -liikerataa :) ja ylöstullessa jullessa kannattaa keskittyä lantion työhön, ei selän nostamiseen.
-Gravity is just a theory-


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa