*~ Treeniohjelmia ja ohjeita ~*

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

TNK
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 10:04 pm

ViestiKirjoittaja TNK » Pe Tammi 18, 2008 2:10 pm

Ana kirjoitti:
TNK kirjoitti:Mitä oot mieltä siitä, jos lauantaina kävis ottamassa hauista,pohkeita ja jotain grippitreeniä? Vai mieluummin ihan vaan kunnon lepopäivä? :)
Paljon kiitoksia avusta :)


Vai että pitäis vielä tehdä rantalihoja :lol: Käytä toi aika hyödyllisemmin ja tee aeropista + venyttelyä. Grippitreenit voit tehdä joko keskiviikkona treenin päätteeksi tai perjantaina.


Asia selvä, kiitokset avusta :D

japi
Viestit: 14
Liittynyt: La Tammi 19, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Rautjärvi

ViestiKirjoittaja japi » Pe Tammi 25, 2008 3:20 pm

kysyin kaverilta treeni ohjelman ja sitä teen noin 3 kertaa viikossa.
ma- penkki, ylä-talja, ala-talja,hauis kääntö. ke- jalkabrässii, kyykkyy, hyppimistä painojen kanssa,maasta nosto, yms... mitäs ootte tommosesta mieltä? onko kehittäviä? kaveri on 94 ja penkistä nousee 115kg ja jalkakyykystä 170kg ja suht samoilla ohjeilla. ja sarjat on 10-6 välillä lisäten painoja pikkuhiljaa

Aleviking90
Viestit: 7
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 6:33 pm

ViestiKirjoittaja Aleviking90 » La Tammi 26, 2008 2:45 pm

Itte treenaan tällä hetkellä Tony Halmeen voimaopaskirjasta otetulla jatko-ohjelmalla.

jalat.
1.jalkakyykky tai prässi
2.reisiojentaja tai koukistaja

Selkä
3.maastaveto tai kulmasoutu
4.ala- tai ylätalja

Hartiat.
tässä on oma valinta
5.Tangolla kohautus
6.vipunostot käsipainoilla tai talja niskan taakse.

Rinta
7.penkki tai vinopenkki
8.vipunosto tai ristiveto

hauis.
9.tangolla,käsipainoilla tai taljalla

ojentaja.
10.kapea penkki tai ranskalainen tai talja

vatsa.
11 laudalla tai koneessa

Dippi.


Toistot massaliikkeissä 15.12.10.8.8 tai 12.10.8.6.4.2
Muotoliikkeissä 3-5 x 10

Jokasessa sarjassa painoa lisätään.

Ana
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 3661
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 5:07 pm
Paikkakunta: Harjavalta

ViestiKirjoittaja Ana » La Tammi 26, 2008 6:26 pm

Just joo, Halme on Halme ja se siittä :roll:

Mitä eroa on massaliikkeellä ja muotoliikkeellä :?:
The weak will fall and strong remain - no pain, no gain

Jesse-
Viestit: 92
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 3:09 pm
Paikkakunta: Saarijärvi

ViestiKirjoittaja Jesse- » La Tammi 26, 2008 7:13 pm

Ana kirjoitti:

Mitä eroa on massaliikkeellä ja muotoliikkeellä :?:


Sitähän tässä on ihmetelty vähän ittekki. Voisin heittää ihan mutu pohjalta että muotoliikkeet olis jotain eristäviä?? :roll:

Marza
Aktiivi Jäsen
Viestit: 848
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 12:02 pm
Paikkakunta: Äänekoski

ViestiKirjoittaja Marza » Su Tammi 27, 2008 10:55 am

Jesse- kirjoitti:
Ana kirjoitti:

Mitä eroa on massaliikkeellä ja muotoliikkeellä :?:


Sitähän tässä on ihmetelty vähän ittekki. Voisin heittää ihan mutu pohjalta että muotoliikkeet olis jotain eristäviä?? :roll:


Samalla linjalla täällä. Ei nyt mitään 100% tietoa mutta massaliike eli ns. iso liike raskaat vedot, punnerrukset jne ja muotoliike eli eristävä liike kuten pec-deck. Halmeen treeneistä en kyllä mitään menisi ottamaan. :D
Nopeus on voimaa ja voima nopeutta.

Aleviking90
Viestit: 7
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 6:33 pm

ViestiKirjoittaja Aleviking90 » Su Tammi 27, 2008 11:56 am

Marza kirjoitti:
Jesse- kirjoitti:
Ana kirjoitti:

Mitä eroa on massaliikkeellä ja muotoliikkeellä :?:


Sitähän tässä on ihmetelty vähän ittekki. Voisin heittää ihan mutu pohjalta että muotoliikkeet olis jotain eristäviä?? :roll:


Samalla linjalla täällä. Ei nyt mitään 100% tietoa mutta massaliike eli ns. iso liike raskaat vedot, punnerrukset jne ja muotoliike eli eristävä liike kuten pec-deck. Halmeen treeneistä en kyllä mitään menisi ottamaan. :D


Massaliike on perusliike,joka yleensä rasittaa useita lihasryhmiä samanaikaisesti, se tuo nimensä mukaisesti lihasmassaa ja voimaa.

muotoliike kohdistuu tarkemmin haluttuun lihasryhmään,jota haluat kasvattaa. ne lisää myöskin voimaa mutta ei niin tehokkaasti kuin massaliikkkeet.

japi
Viestit: 14
Liittynyt: La Tammi 19, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Rautjärvi

ViestiKirjoittaja japi » La Helmi 09, 2008 9:46 pm

mites kun meinasin hankkia isot ja näyttävät vatsalihakset, ja olen noita perus liikkeitä tehnyt jo monta kuukautta 100 per päivä mutta ei meinaa ihan sillä tulla tulosta. muilta foorumeilta kuulin että niitäkään ei ihan perus vatsalihasliikkeillä oikein tavoitella :roll: voisio joku antaa vähän neuvoja liikkeisiin niide saamiseksi?

Jantsu1
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 11:10 am

ViestiKirjoittaja Jantsu1 » Su Helmi 10, 2008 11:40 am

Jos haet näkyviä vatsalihaksia etkä vain voimakkaita on dietti ainut joka auttaa, eli rasvat pois vatsalihasten edestä.

japi
Viestit: 14
Liittynyt: La Tammi 19, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Rautjärvi

ViestiKirjoittaja japi » Su Helmi 10, 2008 12:30 pm

niin arvelinkin. onko jotain keinoa miten saisin vain vatsasta rasvat pois?

japi
Viestit: 14
Liittynyt: La Tammi 19, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Rautjärvi

ViestiKirjoittaja japi » Su Helmi 10, 2008 1:12 pm

toisaalta ajattelin tuota lihasta kasvattaa jonku aikaa ja sitten kun paino alkaa nousta niin sitten ruokavalio kuntoon ja yrittäisi saada liikunnalla sen liikarasvan pois.

Jantsu1
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 11:10 am

ViestiKirjoittaja Jantsu1 » Su Helmi 10, 2008 1:14 pm

Ruokavalionsäätö auttaa ja bodi puolella kertovat HIIT (High Intensity Interval Training) treenin tuottavan hyviä tuloksia rasvanpoltossa.
HIIT googleen ja löytyy kokemuksia sekä tutkimuksia asiaan liittyen.

Jos paino pysyy vakiona nykyisillä syömisillä lisää 2-3 aerobista harjoitusta viikkoon ja/tai vähennät varsinkin hiilareitten syömistä.

Marza
Aktiivi Jäsen
Viestit: 848
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 12:02 pm
Paikkakunta: Äänekoski

ViestiKirjoittaja Marza » Su Helmi 10, 2008 2:07 pm

Ei kyllä ole paras foorumi puhua lautavatsoista. :lol: mutta mitä itse ainakin olen tehnyt ja hyväksi havainnut on keskikropan syvät lihakset. Varmasti monet tuumaa, että homojen hommaa tuommoisia liikkeitä tehdä, mutta itselle ne on sieltä pahimmasta päästä (toisin sanoen ***tumaisimpia tehdä). Onpahan myös helpottanut tuota alaselkääkin joka välillä on ollut hieman jumissa.
Nopeus on voimaa ja voima nopeutta.

Petrol
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 12:43 pm

ViestiKirjoittaja Petrol » Ma Maalis 10, 2008 12:51 pm

MA
PP
Kyykky
Olkapäät

KE
KapeaPP
Mave
Leuat
Hauikset

PE
Etukyykky
PenkkiKP
Kulmasoutu
Olkapäät

Olisiko tuo sopiva ohjelma runko ja miten liikkeiden kanssa?

Balazii
Viestit: 2
Liittynyt: To Maalis 13, 2008 5:48 pm
Paikkakunta: Ruovesi

ViestiKirjoittaja Balazii » To Maalis 13, 2008 7:15 pm

Hei vaan kaikille!Olen uusi tällä foorumilla niin en tiedä tiedä kysynkö oikeasta paikasta, sopivaa treeniohjelmaa kuitenkin olisin vailla aloittelijalle.

Kerron hieman taustaa niin olisi varmaan helpompi neuvoa.Eli ikää on 18 vuotta ja painoa 71kg ja n.2 vuotta olen salilla käynyt, tosin aivan muussa kuin voimailumielessä, lähinnä ihan perus-lihaskuntoa kohottelu mielessä.

Nyt on kuitenkin alkanut tuo voimanosto kiinnostaa, että ihan kolmea lajia olisi kiinnostus alkaa treenaamaan,ihan perusharrastus mielessä, että missään kisoissa ei ole tarkoitus käydä ja RAWina siis tarkoitus nostaa.Tämän vuoden puolella en salilla ole juuri käynyt, syynä motivaation/ajanpuute ylioppilasvuoden takia.Noh selityksiä löytyy.

Nyt kuitenkin uudella asenteella ja pääpystyssä aloittamaan uutta harrastusta ja olisin hyvin kiitollinen jos joku voisi aloittelijalle treeniohjelman linkittää.Olen puhunut, kiitos! :D

thekunkku
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 2:46 pm

ViestiKirjoittaja thekunkku » Pe Maalis 14, 2008 2:37 pm

Hei vaan kaikille!Olen uusi tällä foorumilla niin en tiedä tiedä kysynkö oikeasta paikasta, sopivaa treeniohjelmaa kuitenkin olisin vailla aloittelijalle...


Itse sain jo vuosi sitten Analta tämmösen ohjelmarungon ja toimi sillon niinku tykki. Olin treenaillut aika lailla samalla tavalla kun sä kerroit treenailevasi niin lähtisin tota samanalaista kokeilemaan mielenkiinnolla.

Maanantai:

Kyykky
Etukyykky 2-3*6-10
Vatsaa lisäpainolla 2-6*6-10
Joku palauttava liike esim. selkäpenkki 2*20*op

Tiistai:


Penkki
pystypunnerrus / vinopenkki 2-3*6-10??
Kulmasoutu / alasoutu 2-6*6-10
Vipareita sivulle / taakse 2-3*10-20
Kiertäjäkalvosimia 2-4*20
vatsaa pari sarjaa omalla painolla

Torstai:

Mave
SJMV / prässi 2-3*6-10
Sivut lisäpainolla 2-6*6-10
Joku palauttava liike esim. läpiveto 2*20

Perjantai:

Kapeapenkki
Dippi / PP käsipainoilla 2-3*6-10
Ylätalja / leuanveto 2-6*6-10
Kiertäjäkalvosimia 2-4*20
vatsaa pari sarjaa omalla painolla

Noissa pääliikkeissä olis tarkotus vetää 1.viikolla 3*8 2.viikolla 3*5
3.viikolla 3*3. Ton rundin kun vetäset kolme kertaa läpi niin pitäis olla pohjat kunnossa ja hyvä lähtee siitä piikkaamaan maksimeja ulos jollain erinäkösellä ohjelmalla. 8)

Balazii
Viestit: 2
Liittynyt: To Maalis 13, 2008 5:48 pm
Paikkakunta: Ruovesi

ViestiKirjoittaja Balazii » Pe Maalis 14, 2008 11:46 pm

Kiitos paljon!Maanantaina siis lähtee testiin tämä ohjelma! 8)

Muuten vaikuttaa selkeältä, mutta sen verran jos valaiset vielä asiaa, että mitä tarkoittaa läpi veto, sekä kiertäjäkalvosimia? :oops:

Jantsu1
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 11:10 am

ViestiKirjoittaja Jantsu1 » La Maalis 15, 2008 7:02 am

Tuossa muutamia kiertäjäkalvosin liikkeitä, painot joita käytetään on todella pienet (muutama kilo) ja sarjat pitkiä (~20 toistoa)

Sisäkierto: http://www.voimaharjoittelu.net/sisaumlkierto-a-92.html
Ulkokierto: http://www.voimaharjoittelu.net/ulkokierto-a-90.html
http://www.bodybuilding.com/fun/dorian1.htm

AaPee
Aktiivi Jäsen
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:55 am
Paikkakunta: Elimäki

ViestiKirjoittaja AaPee » La Maalis 15, 2008 9:49 am

Petrol kirjoitti:MA
PP
Kyykky
Olkapäät

KE
KapeaPP
Mave
Leuat
Hauikset

PE
Etukyykky
PenkkiKP
Kulmasoutu
Olkapäät

Olisiko tuo sopiva ohjelma runko ja miten liikkeiden kanssa?


Vaihtaisin perjantain treenin ja keskiviikon treenin paikkaa noin ens alkuun ja toisekseen pitäis vähän kartottaa mihin pyrit? Lisää malmia tankoon? Puseron hihaa kireämmälle? Erottuvuutta lihakseen vai mitä? Koska nyt teet voimanostoliikkeitä penkkipunnerrus painotteisesti mutta keskityt voimanoston kannalta täysin toisarvoisiin seikkoihin niin kuin olkapäiden treenaamiseen, hauiksliikkeisiin ylikorostuneesti etkä esimerkiksi tee lainkaan vatsoja tai kylkiä.

Petrol
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 12:43 pm

ViestiKirjoittaja Petrol » Su Maalis 16, 2008 10:16 pm

Lisää malmia tankoon olisi tarkoituksena. Olkapäät ja hauikset on vain mukana sen takia kuin en niitä yksinkertaisesti viitsi olla treenaamatta. Vatsoja ja kylkiä en ole erikseen tuohon laittanut koska oletin että niitä ei tarvitsisi tuossa näyttää mutta niitäkin on kumminkin tarkoitus treenata.

No omasta mielestä voisin kyllä jättää tuon penkki käsipainoilla ja yhden olkapää treenin pois.


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa