Kisavalmistautuminen

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Rami-64
Vanha miäs Turust!
Viestit: 4679
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 10:36 pm
Paikkakunta: Turku

Kisavalmistautuminen

ViestiKirjoittaja Rami-64 » La Elo 07, 2010 1:19 pm

Lähinnä IPF:ssä kilpaileville tai kilpailleille :

Kun tiputatte kisoihin nesteistä viimeiset 2-3kg, niin miten saatte paineet takaisin punnituksen ja kisan välissä olevan 1.5t aikana? Käytättekö tankkauksessa suoloja tms? Mitä ja kuinka paljon?

TeePee
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1329
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 3:11 pm
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja TeePee » La Elo 07, 2010 2:13 pm

Ei ehkä toimi kaikille ilman että menee pakki sekasin, mutta mä oon vetäny heti punnituksen jälkeen litran maitoa ja 100g suolapähkinöitä. Sit puolen tunnin päästä banaania ja ruisleipää meetvurstilla. Lisäksi magnesiumia ja paljon hapotonta vichyvettä.

jKarhu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 165
Liittynyt: To Touko 25, 2006 8:00 pm
Paikkakunta: Valkeala

ViestiKirjoittaja jKarhu » Su Elo 15, 2010 6:47 am

Helppo hoito, kun hoitaa nesteiden poiston edellisen viikon aikana. Eli tyyliin nesteitä paljon ilman hiilareita ja loppuviikko taas toisinpäin. Itse edellisenä iltana pitäydyn suolapitoisessa ja runsaan hiilihydraattisessa sapuskassa nesteitä vältellen. Myös kisa aamu/päivänä suolapitoinen hiilari sapuska. Ei liikaa suolaa ettei mene vatsa "huliviliksi". Puntarin jälkeen menee helposti melkein pari 1,5litran pulloa"käden lämpöistä" vettä, jonne sotkettu berokkaa ym....
Ainakin itselläni toiminut hyvin. Vähänhän nämä kikkailut miehestä/naisesta kiinni, mikä sopii kenellekin....
"Strong like a bear"

Juha Karhu

Avatar
Rölli
Kyykkykone
Viestit: 2201
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 6:16 pm
Paikkakunta: Pori

ViestiKirjoittaja Rölli » Ma Elo 16, 2010 12:17 am

Artikkelit-osiosta löytyy Pekun hyvä kirjoitus. Itsekin olen monesti ohjeita noudattanut ja hyväksi havainnut. http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkel ... le_id=1463
"Rautaa on vihattava, se on lannistettava, se on nostettava!" - Kaarlo Kangasniemi

Hjördis
Aktiivi Jäsen
Viestit: 838
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 8:21 pm
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Hjördis » Ke Elo 18, 2010 5:32 am

Rölli kirjoitti:Artikkelit-osiosta löytyy Pekun hyvä kirjoitus. Itsekin olen monesti ohjeita noudattanut ja hyväksi havainnut. http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkel ... le_id=1463


Saman artikkelin periaatteilla pääosin, poikkeuksena on lisäksi saunassa istuminen. Ei ihan Heinolan malliin, mutta saa paremmin nesteitä virtaamaan ja saunomiseen on tottunut.
Fear is in the eye of the beholder
[Don't let it be you.]
-No Fear-


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa