Paras voimaojentajaliike

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Rasvafani
Viestit: 39
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 8:29 am

Paras voimaojentajaliike

ViestiKirjoittaja Rasvafani » To Loka 07, 2010 12:47 pm

Varmaan täällä foorumilla on tätäkin jo kyselty mutta enpä nopealla etsinnällä löytänyt ketjua joten

mikä mielestänne on paras voimanhankinta liike ojentajille?

RF

Patrik
Patte-setä
Viestit: 2087
Liittynyt: Pe Kesä 27, 2003 12:24 pm
Paikkakunta: Pori

ViestiKirjoittaja Patrik » To Loka 07, 2010 2:05 pm

Itselläni parhaiten on toiminut kapea penkki jos tähtäimenä on leveän raakapenkkipunnerruksen parantaminen.
Jotkut ovat myös olleet sitä mieltä että dippi lisäpainolla on paras penkin apuliike jos vaan olkapäät ja kyynervarret kestää.Erilaiset ranskalaiset myös hyviä jos kyynerpää kestää.
Itse kuitenkin olen aina saanut parhaan avun juuri levytankoliikkeiden eri versioista on sitten kyse penkistä,vedosta tai kyykystä muu on hienosäätöä.Kumit ja/tai ketjut myös hyvä lisä tankoon kiinnitettäväksi vaikka tästä mulla ei ole kovin paljon kokemusta.
Hullu saa olla muttei tyhmä

Ana
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 3659
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 5:07 pm
Paikkakunta: Harjavalta

ViestiKirjoittaja Ana » To Loka 07, 2010 9:52 pm

Penkki kapealla otteella ja tarvittaessa eri variaatiot käyttöön. Liike joka on lajinomainen ja siirtyy suoraan pääliikkeeseen, oli kyse sitten raakapenasta tahi paitailusta.

Ranskikset, push downit yms on hyviä apuliikeitä, joilla saadaan hommattua massa tai palautetaan kovista pääliikeistä.

Ranskalainen käppyrätangolla maaten otsalta ottaa mukavasti ojentajiin ja siinä saa käytettyä ihan kiva määrä rautaakin, mutta meikäläisen kohdalla toimii paremmin toistot massa alueella, jolloin vältetään ojentajien tukkoon treenaamista ja palautuminen seuraavaan treeniin on parempi.
The weak will fall and strong remain - no pain, no gain

Avatar
Eero
Aktiivi Jäsen
Viestit: 6234
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 7:46 am

ViestiKirjoittaja Eero » Pe Loka 08, 2010 6:35 am

Ei mulla mitään yhtä helppoa liikettä ole heittää.
Joku punnerrus 1-5 toistoa ja päälle joku eristäväliike 5-15 toistoa niin siinä on aikas hyvä runko ojentaja treenille...

kamikaze
Aktiivi Jäsen
Viestit: 2250
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 11:35 am
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja kamikaze » Pe Loka 08, 2010 11:19 am

Kapeapenkki, lattiapenkki ketjuilla ja hangbar penkki ovat tehokkaita. Toistot 1-5

Apuliikkeenä ranskis suoralla tangolla lattialla maaten paras. Joka toisto pysäyttäen lattiaan. Toistot 5-10

Rasvafani
Viestit: 39
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 8:29 am

ViestiKirjoittaja Rasvafani » Ma Loka 11, 2010 2:31 pm

Kiitos. Vastauksista päätellen tankopunnerrukset/kapee penkki on siis parasta. Itellä kun tuntuu menevän rintalihat jumiin herkästi olen vältellyt kapeeta penkkiä ja hinkannut ranskiksia maaten käsipainoilla. Otetaanpa siis kapee penkki ohjelmaan ja suoratanko ranskis lattialla kuulosti hyvältä.

Rf

Ana
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 3659
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 5:07 pm
Paikkakunta: Harjavalta

ViestiKirjoittaja Ana » Ti Loka 12, 2010 10:29 am

KapeePP lankulta, -pinnoista, -kumeilla, -ketjuilla... onhan noita liikeitä joilla saadaan noston alaosaa kevymmäksi ja rintaan kohdistuvaa stressiä pienemmäksi.
Ja voihan ranskikseen tangolla lisätä kumia ja/tai ketjua jos haluaa kiusata ojentajia eri tavalla.
The weak will fall and strong remain - no pain, no gain

kanto
Aktiivi Jäsen
Viestit: 407
Liittynyt: Ti Huhti 25, 2006 12:47 pm
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja kanto » Ke Loka 13, 2010 5:23 pm

Eipä ne ranskikset ja muut eristävämmät liikkeet kummoisesti korreloi penkkipunnerrustuloksen kanssa. Ketjuja tai vastuskumeja suosittelen. Niillä kun penkkaa, niin ns. medium otekin muuttuu aika ojentajapainotteiseksi. Ketjuilla on ehkä piirun helpompi ja mukavampi penkata, ei tarvitse niin paljon tasapainotella.

Itellä on ollut pitkälti samaa, että kapea penkkikin tuntuu menevän vain rintalihoille. Sen sijaan apuliikkeenä käyttämäni kapea vinopenkkipunnerrus (aika loiva kulma, pitää hillitä olkapäiden kuormitusta) toimii kohtuullisesti, kuormittaa selvästi enemmän ojentajia, kuin rintalihoja. Kaipa syynä on tasapenkkia pitempi liikerata.

Joo ja täytyy kompata Anaa lankkupenkin suhteen. Sekin on hyvä vaihtoehto tai vaihtelun tuoja ja pitäisi kuormittua ojentajat vähän enemmän, kuin rintalihat, vars. kun kaventaa otetta hieman.

Avatar
Frodo
Aktiivi Jäsen
Viestit: 2950
Liittynyt: La Helmi 19, 2005 12:08 am
Paikkakunta: Valkeakoski

ViestiKirjoittaja Frodo » To Loka 14, 2010 11:09 am

Lankkupenkit 6"-8" kapealla otteella toistoilla 1-5 ketjuilla, kumeilla tai ilman.

Rasvafani
Viestit: 39
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 8:29 am

ViestiKirjoittaja Rasvafani » To Loka 14, 2010 12:34 pm

Kuinka kapee teillä on kapee penkki? Pari sormea vai kämmenet sileällä? Eikös se kannata kapee penkki muutenkin jättää rinnasta 5 senttiä vajaaksi niin optimoituu ojentajat?

Rf

Ana
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 3659
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 5:07 pm
Paikkakunta: Harjavalta

ViestiKirjoittaja Ana » To Loka 14, 2010 4:19 pm

Mulla oteleveys kapeessa on etusormet sileen/karhennuksen rajalla elikkäs etusormien väli on noin 40cm. Tämä on jo aika kapea ote, mutta eipä tolla otteella tule kuin 10-15kg vähemmän kuin normi otteella (nimettömät merkeissä, noin 75cm etusormien väli).
The weak will fall and strong remain - no pain, no gain

kanto
Aktiivi Jäsen
Viestit: 407
Liittynyt: Ti Huhti 25, 2006 12:47 pm
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja kanto » To Loka 14, 2010 6:53 pm

Kapea ote on ollut kämmenleveys per puoli kapeampi, mitä medium ote, joka on sama, kuin maksiminostoissa käytettävä.

Avatar
Eero
Aktiivi Jäsen
Viestit: 6234
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 7:46 am

ViestiKirjoittaja Eero » Pe Loka 15, 2010 7:28 am

Meitsi myös tulkitsee kapean otteen niin että etusormet on sileän ja karhennuksen rajalla. Tätä käytän siis itsekkin...


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa