Rannesiteistä ja vähän muustakin

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Pikku-Lauri
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Touko 21, 2012 8:33 pm

Rannesiteistä ja vähän muustakin

ViestiKirjoittaja Pikku-Lauri » Ma Touko 21, 2012 9:03 pm

Moro!

Kysymys rannesiteistä. Olen käyttänyt viimeiset 15 vuotta punttitreeneissä rannesiteitä. Nyt viimeisen parin vuoden aikana treenit on muuttuneet enempi voimailu painotteisiksi ja romut on sitä myöden kasvaneet. Samalla on alkanut ilmetä sormien puutumista ja puristusvoiman heikkenemistä, erityisesti oikeassa kädessä. Puutuminen ja pistely on ollut hieman kausiluontoista.

Olen kokeillut totaalilepoa, tulehduslääkkeitä, urheiluhierojaa, venyttelyä, jumppaa jne... lopulta hermostuin ja menin salille ja kas kummaa, puutuminen alkoi helpottamaan kun tarttui tankoon.

Nyt olen treenannut ja venytellyt, ainoana poikkeuksena etten käytä rannesiteitä lainkaan. Ajattelin että jos noi siteet jotenkin painaisi ranteessa kulkevia hermoja?

Sen verran hakua käytin että vastaavia puutumis ongelmia on ollut yhdellä jos toisella, onko kokemusta voiko rannesiteet edesauttaa näitä hermojuttuja, vaiko kuvittelenko vain? Siteisiin on tullut jo totuttua niin hyvin että ei oikein malttaisi luopuakaan niistä ja toisaalta hieman arveluttaa nostaa isompia painoja punnerrusliikkeissä ilman siteitä...

Avatar
Sakari Selkäinaho
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1205
Liittynyt: La Marras 01, 2003 7:58 pm

ViestiKirjoittaja Sakari Selkäinaho » Ti Touko 22, 2012 9:29 am

Turhaa puristusta rannekanavan alueelle ei kannata aiheuttaa.

Tee mahdollisimman paljon ilman siteitä. Käytä jäykkää sidettä, kuten THP vain suurimmissa raudoissa.

Lopuksi, käy asiantuntijalla näyttämässä rannetta. Vaiva saattaa hoitua tässä vaiheessa hyvinkin kevyillä toimenpiteillä mutta pahentuessaan vaatii jopa leikkaushoitoa.

sakke

Pikku-Lauri
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Touko 21, 2012 8:33 pm

ViestiKirjoittaja Pikku-Lauri » Ti Touko 22, 2012 6:38 pm

Ok, näin täytyy tehdä, pitänee käväistä tohtorin juttusilla.

Ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä, että rannesiteiden pois jättäminen on auttanut ongelmaan. Nyt en käytä edes "kovissa" raudoissa siteitä, täytyy toivoa ettei mennä ojasta allikkoon :)


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa