GS-suoritukset (epäviralliset)

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » Ti Heinä 10, 2007 11:48 am

Meinasin et jos tähän ketjuun porukka innostuis kokeileen omia GS-kilpailujen omaisia suorituksia. Pidettäis ihan kilpailujen säännöistä kiinni sen suhteen et missä kuulia saa lepuuttaa ja tempauksen yksi käden vaihto, mutta just että toi ajanotto puoli vois olla ihan itseotettua ja tietysti toistojen laskeminen.
Eli että homma onnistuis ihan omana treeninä tehtynä. Nii ja kuulat tietty sais itse valita (mäkin tein seuraavat "tyttökuulilla").

Long-cycle: Kuulat 16kg
Aika 10min
Toistot 61kpl

Snatch: Kuula 16kg
Aika 10min
V 70/O 74 yht.144

marks
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1195
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 11:58 am
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

ViestiKirjoittaja marks » Ti Heinä 10, 2007 3:38 pm

Hyvä idea, ja mun mielestä todella hyvä idea tehdä noilla kevyemmillä painoilla. Täytyy kokeilla kunhan lomat on ohi jne.
Treeniblogi


Henry Rollins kirjoitti:The iron never lies to you. .. Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds.

spolk
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 4:53 pm

ViestiKirjoittaja spolk » Su Heinä 29, 2007 3:46 pm

No niin, nyt on vedetty eka GS-testi sitten Nokian 4.2 jälkeen. Paino on 3-4 kiloa vähemmän kuin silloin eli 97 kg => 94 kg, nostovyötä saa vetää pari pykälää tiukemmalle eli läskiä on vyötäröltä lähtenyt. Olen puolisen vuotta treenaillut perivenäläisellä ohjelmalla/periodisoininilla, Nokialla sain 13 työntöä 32 kiloisilla, nyt meni 28, tavoite oli tuolloin Nokialla saada kesällä 30, eli kohtuullisen hyvin aikataulussa ollaan.

Tein testin salilla peilin edessä painonnostokengät ja vyö päällä, yritin kuvitella itseni kisatilanteeseen. Tuli huomattua seuraavia asioita:

1) Jännitys, salimainen ympäristö lisäsi jännitystä kotipihaan verrattuna, mulla tämä näkyy siinä, että hidastelen kuulien tiputtamisessa rinnalle ja muutenkin rentous oli aika kateissa, ei ollut kyllä mikään hirveen vahva fiilis tänään muutenkaan.

2) 20 ekaa toistoa meni teknisesti suht okei, lasken työnnön onnistuneeksi, kun painonnostokengistä kuuluu "klaps" työnnön jälkeen, silloin työntö on ollut räjähtävä ja rento, kuten sen olla pitää. Viimeiset kahdeksan oli semmosta vängertämistä, eli jaloista loppu ruuti, kestoa olisi kyllä ollut.

3) Jaksoin 3 minuuttia eikä tuntunut missään vaiheessa erityisen pahalta, räkissä olo paljon helpompaa kuin keväällä

4) Muita tuloksia:

Eilen otin 400 metrin ajan,tulos 1.03 lenkkarit jalassa tiilimurskalla, ennätys reilun kymmenen vuoden takaa (22v) 57 s, piikkarit jalassa tartanilla jotain 85 kilosena.

Sotilaspenkki 95 kg 20 toistoa.

Donkki 15 cm leikkipallolla 305 koriin, täyskokosellla koripallolla varsin helposti 280 koriin kahdella kädellä. Ennätys 17 v lentopallo täyskorkeaan yhdellä kädellä.

Pituushyppy 5,20 ennätys 5,70 myöskin 17 v.

Yhteenvetona voisin todeta että puolen vuoden systemaattisella valmentautumisella olen päässyt takaisin nuoruusvuosien tulostasolle yleissurheilussa ja voimassa reilusti yli. Nuo nuoruusajan tulokset saavutin satunnaisella treenailulla. Toki olen urheillut koko ikäni, mutten koskaan niin systemaattisesti kuin nykyään.

Yleisesti olen varsin tyytyväinen ohjelman avulla saavutettuihin tuloksiin ja siihen että satunnaisesta lipsumista huolimatta itsekuri on pysynyt hyvänä, eikä vammoja ole tullut.

Seuraava ostos on 70 * 90 cm ja 2 cm paksu filmivanerilevy ulkotreenejä varten. Alan nostamaan myös ulkona painonnostokengät jalassa ja tuon vanerilevyn avulla voin kontrolloida työnnön tekniikan oikeana pysymistä paremmin.

marks
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1195
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 11:58 am
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

ViestiKirjoittaja marks » Su Heinä 29, 2007 9:53 pm

Huippu tulos spolk! Lyön sun puolesta vetoa kun arvaillaan kuka on ensimmäinen suomalainen MS :)

Olisi mielenkiintoista nähdä minkälaiset setit tekisit 24kg:lla, luulisi että saisit 10min täyteen. Testasitko tempauksia?
Treeniblogi





Henry Rollins kirjoitti:The iron never lies to you. .. Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds.

spolk
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 4:53 pm

ViestiKirjoittaja spolk » Ma Heinä 30, 2007 7:23 am

Tempaukset testaan tällä viikolla, luulisin että 24 kg:lla ei vielä 10 minuuttia menisi koko ajan töitä tehden, tuo 10 min on kuiteskin pitkä aika ja maitohappokestävyys ei ole vielä tarvittavalla tasolla. Maitohappokestävyys on kyllä selkeästi parantunut, sanoisin että 400 metrin juoksussa ei hapot iskenyt ollenkaan samalla lailla kuin ennen, oikeastaan vain viimeisellä 50 metrillä alkoi hyytyä, vauhti pysyi varsin tasaisena koko ajan.

Pervij Rasjrad eli eka ranking 32 kilosilla olisi varmaan ihan realistinen vuoden lopussa, sitten voisi vaihtaa ensi vuonna ohjelman astetta kovempaan eli 1 ranking/KMS tasolle. MS kyllä vaatii vielä uskoakseni pari vuotta.

marks
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1195
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 11:58 am
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

ViestiKirjoittaja marks » Ma Heinä 30, 2007 8:07 am

Eka ranking eli sun sarjassa 71 pistettä? 43/43 tempausta tuohon päälle niin se on siinä. KMS on jo tosi kova, 123.

Noi sun mainitsemat oheisvaikutukset tuosta treenistä on aika rohkaisevia, näyttäisi että GS-treeni tuottaa tulosta lajin ulkopuolellekin, mikä ei sinänsä ole yllätys mutta kiva nähdä käytännössä.
Treeniblogi





Henry Rollins kirjoitti:The iron never lies to you. .. Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds.

Wunder
Aktiivi Jäsen
Viestit: 886
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 12:10 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wunder » Ma Heinä 30, 2007 6:04 pm

Todella hyviä tuloksia! Toi on mielenkiintoista kuulla miten GS:n treenaus vaikuttaa treenin ulkopuolisiin ominaisuuksiin.

Päivittele treenien edistymistä tänne, kiinnostaa kuulla miten treenit etenee.

jake heke
Viestit: 81
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 5:22 pm

ViestiKirjoittaja jake heke » Ma Heinä 30, 2007 8:03 pm

Hyvä Spolk !
Tosi hyvä kuulla joltakin henkilöltä jonka on oikeasti nähnyt, ja kuulla että gs vaikuttaa monella tasolla. Siitä on lukenut venäläisistä tutkimus tuloksista mutta ne jätkät treenaavat ammattilaisina ja ehkä syövät " viiden viljan " puuroa. Itse pitäydyn neljän. Ei muutakun keep going ja pistä infoa miten matka edistyy.
P.S Jos nopeus on voimaa, niin eiks se ole itsestään selvä että ballistiset liikkeet ( swing,tempaus ja työntö) kehittävät nopeuden lisäksi voimaa. Se selittää miksi voima arvot pysyvät ,vaikka ei nostelis isoja painoja vaan kahvakuulia.

jake heke
Viestit: 81
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 5:22 pm

ViestiKirjoittaja jake heke » Pe Syys 07, 2007 6:53 pm

GS-snatch säännöillä 10 min 20 kg kuulalla toistoja 138. Vasen 65 ja oikea 73. Olen koittanut usealla tyylillä ja usealla eri "taktiikalla".Pikkuhiljaa löytyy se mulle paras tapa.Isoin ongelma on yhä puristus voiman uupuminen.

jake heke
Viestit: 81
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 5:22 pm

ViestiKirjoittaja jake heke » Pe Syys 14, 2007 9:20 pm

Teimme Zak Dinglen kanssa tänään GS-kisasuoritukset. Zak yritti saada täyttä 10 min jerkissä. Minä kokeilin ensimmäistä kertaa 16 kilon kuulilla kisasuoritusta. Huomattuaan että voimat riittävät loppuun Zak pisti hieman vauhtia jerkkiin. Aika loppui kesken tai voimia jäi selvästi varastoon. Lupasi ensi kerralla ottaa nopeamman tahdin. Itselläni kävi hieman samalla lailla snatchissa. Puolessa välissä olin tavoitteestani paljon jäljessä ja lopussa kiristin,mutta "aika" loppui kesken.
Virallinen tulos Zak Dingle:Ikä 41. paino 97. jerk 2 kertaa 16 kg . Aika 10 min. Toistot 42.
Snatch 16 kg .Aika 10min. toistot 190. Oik 89 ja vasen 101.
Jake Heke ikä 47 paino 92.Jerk 2 kertaa 16 kg. Aika 10 min. toistot 70.
Snatch kuula 16 kg. Aika 10 min .Toistot 177. vas.80 ja oik 97.
Uudet rekordit molemmille! Kyllä tuntui hyvältä kun kaveri tsemppasi!!
Ikämiehet ryntäilevät rajusti! Suosittelen kaikille lämpimästi kisakokeilua!! Menkää etelä Suomalaiset Hyvinkäälle tai tehkää virituaali kisat kuten me. Ens kerralla varataan nitrot nostopaikalle varmuuden vuoksi!

pipertäjä
Viestit: 56
Liittynyt: La Heinä 28, 2007 8:58 pm

ViestiKirjoittaja pipertäjä » Ke Syys 19, 2007 9:02 pm

Tänään aamupäivällä: tempaus 12 kg o. 65 ja v. 66 yht. 131 toistoa (9min 17s) forkut hyyty totaalisesti ennen aikarajaa,

6 tunnin tauko

Illalla työntö (jerk) 2x16 kg 51 toistoa, nyt hyytyi olkapään etuosa.

Mielenkiinto GS lajikohtaiseen harjoitteluun kasvoi kokeilun myötä, seuraavaksi alan treenaamaan aikasarjoja ja rytmitystä.

Jani
Viestit: 86
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 7:26 pm
Paikkakunta: HML

ViestiKirjoittaja Jani » Ti Syys 25, 2007 6:48 pm

Ensimäistä kertaa testasin tempausta GS-säännöillä, 16 kg kuulalla. Toistot 40/40, hyydyin 7:30 kohdalla. Pahimmalta tuntui kyynärvarsissa ja olkapäissä. Tekniikassa taitaa olla aika paljon parannettavaa, mutta tästä lähdetään!
Ai niin, itsellä ikää 32 ja painoa joku 62 kg eli hoikka poika.. ;-)
Viimeksi muokannut Jani, Ti Syys 25, 2007 6:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

marks
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1195
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 11:58 am
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

ViestiKirjoittaja marks » Ti Syys 25, 2007 7:26 pm

40/40, hyvä! Ote kesti hyvin koko ajan?
Treeniblogi





Henry Rollins kirjoitti:The iron never lies to you. .. Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds.

Jani
Viestit: 86
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 7:26 pm
Paikkakunta: HML

ViestiKirjoittaja Jani » Ke Syys 26, 2007 4:35 pm

Joo, ote kyllä piti, kyynärvarret vain mukavasti meni "pumppiin".. :-D

taiger
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 1:37 pm

ViestiKirjoittaja taiger » Pe Loka 05, 2007 11:44 am

Pitkästä aikaa testasin työnnöt ja tempaukset GS-tyylillä:
Työnnöt 2*20kg, aika 6:15, toistot 24
Tempaus 20kg, aika 7:00, toistot 50/54
Viime kevääseen tuli parannusta työnnöissä 3min 30s ja tempauksissa 1min 30s.
Kuulilla oon treenannu säännöllisen epäsäännöllisesti noin vuoden.

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » Ti Marras 06, 2007 6:22 pm

Mä tossa miettinyt että josko siirtyis 16kg:sta kaksnelosiin. Oon sillä 4-viikon jaksotuksella mennyt. Piti siis selvittää 24kg:sen maksimit työnnössä että voi noi prosentit laskea siitä.

Tulos 2x24kg jerk:
aika 3min 30s.
toistot 20kpl

Aika pieniinhän noi toistot jää sillä 30% aloitustoistomäärällä laskettuna mut meinaan mä nyt silti sitä alkaa kokeileen.

marks
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1195
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 11:58 am
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

ViestiKirjoittaja marks » Ti Marras 06, 2007 6:28 pm

Kai peesu tulet mukaan LC-tapahtumaan 1.12.?

Kokeilin yhden käden työntöjä viikonloppuna, 46/35. Vasuri kulki ihan ok, oikea hyytyi:
http://www.youtube.com/watch?v=-xlmatkYbz0
Treeniblogi





Henry Rollins kirjoitti:The iron never lies to you. .. Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds.

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » Ti Marras 06, 2007 7:22 pm

marks kirjoitti:Kai peesu tulet mukaan LC-tapahtumaan 1.12.?

Joo kyllä yritän päästä mutta varmaks en vielä uskalla luvata. Komee sportmiehen varustus sulla videossa. Tollai untuvatakki on varmaan kivan hengittävä : )
No joo, vitsi vitsi... Eihän tää mitään välineurheilua oo.

Teetkö muuten paljon noita yhden käden työntöjä? Mikä idea tossa on niinku GS-suorituksen kannalta, sekö että pääsee samalla painolla mitä kisoissa käyttää niin vähän suurempiin toistomääriin harjoituksissa?
Sillä vaan kyselen ku itse teen aina kahdella kuulalla. Eikös toi räkkiasento tossa väännä kroppaa vähä "vinkuraan"?

marks
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1195
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 11:58 am
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

ViestiKirjoittaja marks » Ti Marras 06, 2007 8:25 pm

Jonkin verran tulee tehtyä. Siinä saa tekniikkatreeniä eri kulmasta ja räkki on helpompi mun mielestä.
Treeniblogi





Henry Rollins kirjoitti:The iron never lies to you. .. Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds.


Palaa sivulle “Tilastot ja ennätykset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa