*~ Treeniohjelmia ja ohjeita ~*

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Riihimäki
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: To Marras 23, 2006 9:21 pm
Paikkakunta: Pietarsaari

ViestiKirjoittaja Riihimäki » Su Maalis 30, 2008 4:36 pm

Voisko joku neuvoa vähän nopeuspenkin 4 viikon syklissä..minikumit löytyy sekä 20kg ketjua(lisää tulossa myöhemmin).

Voiko näin tehdä?

Rauta,sarjat JA lisävastus muuttuu joka viikko:

Viikko 1: 12x3x50%+ketjut
Viikko 2: 10x3x55%+minit
Viikko 3: 8x3x60%+minit JA ketjut
Viikko 4: ei mitään lisävastusta esim.8x3x45-50%




Sama rauta aina mutta vastus muuttuu:

Viikko 1: 8x3xXX%+ketjut
Viikko 2: 8x3xXX%+minit
Viikko 3: 8x3xXX%+minit JA ketjut
Viikko 4: ei mitään lisävastusta esim.8x3x45-50%

XX%=sama prosentti joka viikko esim 55%

VAI
Rauta muuttuu ja lisävastus pysyy samana:

Viikko 1: 8x3x50%+minit ja ketjut
Viikko 2: 8x3x55%+ "
Viikko 3: 8x3x60%+ "
Viikko 4: ei mitään lisävastusta esim.8x3x45-50%


Kumpi noista parempi?Prossat laskettu raw maksimista.165 on tällä hetkellä raw enkka(200 paidalla)..onko minit ja ketjut liikaa vastusta dynaami treenille tän tason penkkaajalle?

Haluan tehdä mahdollisimman hyvän dynaami penkkisyklin koska WSB TYYLISET penkkitreenit TOIMII oikein tehtynä!!!!


:rock:  :chainsaw: :twisted:
"To some lifting is a hobby, to me training is a necessity, it's no different than air or water. Without it life ceases to exist, without it I become one of the millions of sheep that have been filled with the notion that skinny jeans and feminine behavior are expectable as a man."

J.L. Holdsworth

http://www.athletebio.com/fin1983m6?year=

japi
Viestit: 14
Liittynyt: La Tammi 19, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Rautjärvi

ViestiKirjoittaja japi » Su Huhti 13, 2008 8:22 pm

mitäs leveitä selkälihasliikkeitä voi ihan kotona tehdä? kun tällä hetkellä on vain penkki ja käsipainot kotona ja salillekkaan ei ihan jokapäivä pääse.

Avatar
Eero
Aktiivi Jäsen
Viestit: 6208
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 7:46 am

ViestiKirjoittaja Eero » Su Huhti 13, 2008 8:59 pm

japi kirjoitti:mitäs leveitä selkälihasliikkeitä voi ihan kotona tehdä? kun tällä hetkellä on vain penkki ja käsipainot kotona ja salillekkaan ei ihan jokapäivä pääse.


Kulmasoutuja tangolla, käsipainolla ja kumeilla. Leukoja pystyy aina vetämään jossain. Muista treenata myös epäkkäitä...

ja kyllä sinne salille ehtii jos oikeasti haluaa !

japi
Viestit: 14
Liittynyt: La Tammi 19, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Rautjärvi

ViestiKirjoittaja japi » Su Huhti 13, 2008 9:07 pm

kiitos, ja ehtishän sinne jos vain pääsis.. ei pääse jos ei ole missään seurassa..

Ruslanas
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Huhti 18, 2008 11:14 pm

ViestiKirjoittaja Ruslanas » Pe Huhti 18, 2008 11:20 pm

Hei! Olen aktiivinen urheilija ja käyn lajiharjoittelun lisäksi vaihtelevasti salilla. Minua kiinnostaisi aloittaa tuo Ohjelmat osion Westside-starttipaketti. Onko tuollaista ohjelmaa järkevä tehdä, jos lisäksi on 4 aerobista juoksu(loikka)treeniä viikossa? Tavoitteena olisi saada lisää voimaa koko kroppaan ja jalkoihin nopeutta/voimaa lisää. Ja onko kyseistä ohjelmaa mahdollista tehdä ma,ti-to,pe?

AaPee
Aktiivi Jäsen
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:55 am
Paikkakunta: Elimäki

ViestiKirjoittaja AaPee » La Huhti 19, 2008 8:34 am

Riihimäki kirjoitti:Voisko joku neuvoa vähän nopeuspenkin 4 viikon syklissä..minikumit löytyy sekä 20kg ketjua(lisää tulossa myöhemmin).

Voiko näin tehdä?

Rauta,sarjat JA lisävastus muuttuu joka viikko:

Viikko 1: 12x3x50%+ketjut
Viikko 2: 10x3x55%+minit
Viikko 3: 8x3x60%+minit JA ketjut
Viikko 4: ei mitään lisävastusta esim.8x3x45-50%

Sama rauta aina mutta vastus muuttuu:

Viikko 1: 8x3xXX%+ketjut
Viikko 2: 8x3xXX%+minit
Viikko 3: 8x3xXX%+minit JA ketjut
Viikko 4: ei mitään lisävastusta esim.8x3x45-50%

XX%=sama prosentti joka viikko esim 55%

VAI
Rauta muuttuu ja lisävastus pysyy samana:

Viikko 1: 8x3x50%+minit ja ketjut
Viikko 2: 8x3x55%+ "
Viikko 3: 8x3x60%+ "
Viikko 4: ei mitään lisävastusta esim.8x3x45-50%


Kumpi noista parempi?Prossat laskettu raw maksimista.165 on tällä hetkellä raw enkka(200 paidalla)..onko minit ja ketjut liikaa vastusta dynaami treenille tän tason penkkaajalle?

Haluan tehdä mahdollisimman hyvän dynaami penkkisyklin koska WSB TYYLISET penkkitreenit TOIMII oikein tehtynä!!!!


Ajattelin asiaa vähän toisen kautta. Jos ajatellaan volyymitreeniä, jossa mahdollisimman suuren ykkösmaksimin saavuttamiseksi vaihdellaan mahdollisimman montaa tekijää kuten kuormaa, määrää ja toistopituutta aina jaksottain niin ehdottamistasi vaihtoehdoista kannattaisin ensimmäistä ehdotusta jossa sekä kuorma että lisävastus vaihtuu.

Huomioon otettavaa seuraavassa on, että en treenaa WSB:llä ja en sitä siten täysin hahmota. Toki perusteet ovat ymmärryksessä kunnossa.

Siispä: Maksimaalisina (ME) päivinä liikettä vaihtamalla mutta maksimaalisen voimantuoton kautta haetaan ärsykkeenvaihtelu jolla mahdollistetaan kehitys. Nopeusvoimapäivinä (DY) taas kuormaa vaihtamalla ja maksimaalisen nopeuden ylläpitämällä pyritään edellä mainitun suurimman mahdollisen nopeuden saavuttamiseen tietyssä liikkeessä....mitäpä jos kuorma/vastus oli se sitten aikaansaatu ketjuilla kumeilla tai millä tahansa, pidetään aina samana mutta ainoastaan nopeutta eli harjoitettavaa ominaisuutta lisätään????

Ruslanas
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Huhti 18, 2008 11:14 pm

ViestiKirjoittaja Ruslanas » Su Huhti 20, 2008 3:45 pm

Pari kysymystä liikkeistä:
"kulmasoutu rintaan 4 - 6 x 5 - 15-pyramidi"
-siis esim. 1x15, 1x12, 1x10, 1x8, 1x5 ???

"läpiveto alataljassa"
-mitä tarkoittaa?

JFB324
Aktiivi Jäsen
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 3:01 pm
Paikkakunta: Karstula

ViestiKirjoittaja JFB324 » Su Huhti 20, 2008 5:40 pm

Ruslanas kirjoitti:Pari kysymystä liikkeistä:
"kulmasoutu rintaan 4 - 6 x 5 - 15-pyramidi"
-siis esim. 1x15, 1x12, 1x10, 1x8, 1x5 ???

"läpiveto alataljassa"
-mitä tarkoittaa?

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=488461
Läpiveto löytyypi tuosta listasta nimellä "Pull Through".
Ja tuo kulmasoutu pyramidina menee juurikin noin.
"No Easy Way Out"

tanu
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 5:50 pm
Paikkakunta: lappeenranta

ViestiKirjoittaja tanu » Ma Syys 29, 2008 6:22 pm

Moi kaikille!

Olen tässä aloitellut vähän voimahommia ja aattelin laittaa ohjelman arvosteltavaksi. Jos jollain on jotain mietteitä, niin kaikki on tervetulleita..

Ma: (helpohko)

Nopeuspenkki
Kapeapenkki
Viparit sivuille ja taase
Hammer-hauis
Kiertäjäkalvosin
Vatsat laudalla

Ti: (kovaa kaikki)

Kyykky
Box-kyykky
Reisihauis
Pohkeet
Polvennosto
Vinot vatsat
Kylkirutistus
Reverse hyper

Ke:

Kävely/hölkkä/uinti/keppijumppa/kevyt salisekoilu

To: (kova)

Penkki
Dippi lisäpainoilla
Ojentajat taljassa
Iisi peck-deck
Viparit sivuille
Kiertäjäkalvosin
Hauistanko
Hammer-hauis

Pe: (kova)

Mave/etukyykky
Sjmv
Leuka lisäpaino
Selänojennus lisäpainoilla
Alatalja
Sivurutistus smith
Vatsakone vinottain
Reverse hyper

La:

Lepo/jotain kevyttä palauttavaa

Su:

Lepo/ kevyt saliherättely/kävely

Elikkäs tuolla olen nyt tahkonnut menemään noin neljäviikkoa ja tuntuu oikein hyvälle! Tulokset on vielä aika junnariluokkaa ja pyrinkin tässä tekemään hyviä pohjia. Keskivartaloon olen keskittynyt erityisesti ja tuntuu että hyvin potkii sekin! Tuo on tuollainen perusrunko, apuliikkeet saattaa vaihdella ihan mielenmukaan.

Penkissä olen puurtanut jto:n 5x5 ohjelmaa ja peruskausi meni erittäin nappiin. Piikkaukset menossa toisella viikolla ja kunto tuntuu hyvältä ja mieli luottavaiselta. Penkki oli alunperin ma, mut siirsin sen to, että saan treenikaverin varmistamaan ja tsemppaamaan.

Kyykyssä teen Saken ohjelman mukaan perussettiä ja kokeilen maksimit 8viikon päästä. Toistot pääasiassa 5x5 ja jne. Maksimien aikaa jätän tuota mavea pois ja teen sitä vaan nopeusperiaatteella. Seuravaan kyykyn peruskauteen otan sen ti ja pe ja veto vaan nopeana!

Tällähetkellä elämäntilanne on sellainen että voin panostaa 24/7 treenaamiselle. Viikonloput olen pyrkinyt huilailemaan. Tykitän nyt tällä ja katson mihin asti pääsen näillä. Suunnittelin että jos kolme kertaa teen nämä kierrot läpi ja näen tuleeko kehitystä vai nou! Kommentteja?

Tooba
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Helmi 13, 2009 10:08 am

ViestiKirjoittaja Tooba » Pe Helmi 13, 2009 10:42 am

Terve!

Lueskelin näitä keskusteluita ja artikkeleita eilen tunnin verran ja tänään pari tuntia, mutta nyt kysyisinkin teiltä, joilla on enemmän kokemusta tästä asiasta.

Olen 19v, 171cm ja 102kg. Salilla olen käynyt epäsäännöllisesti, mutta nyt olen käynyt kuukauden verran kolme kertaa viikossa.

Nykyinen treeniohjelmani ja käyttämäni painot ovat seuraavanlaiset:

(Alku- ja loppuverryttelynä on 30xtyhjä tanko penkissä)

Maanantai:

- Vipunosto: 10x6, 6x8, 3x9, 1x10(kg)
- Alasoutu: 10x50, 6x55, 3x60, 1x65
- Ylätalja niskan taakse: 10x40, 6x45, 3x50 ,1x55(kg)
- Enpäs tiedä tämän liikkeen nimeä :oops:
Mennään pitkälle penkillä polvi ja toinen kämmen penkkiä vasten, toinen jalka maassa ja vedetään painoa ylöspäin kädellä..
10x20, 6x22.5, 3x25, 1x27.5(kg)
- Olkapäälle liike, jossa liike lähtee pään vierestä ja painot punnerretaan suoraan ylös :oops:
10x12.5, 6x15, 3x17.5, 1x20(kg)

Keskiviikko:

- Ojentajia ylätaljalla: 10x55, 6x60, 3x65, 1x70(kg)
- Hauiskääntö: 10x10, 6x12.5, 3x15, 1x17.5(kg)
- Ojentaja penkissä levytangolla: 10x30, 6x35, 3x40, 1x45(kg)
- Vasarakääntö: 10x8, 6x10, 3x12.5, 1x15(kg)

Perjantai:

- Ristitalja rinnalle: 10x15,6x20,3x25,1x30(kg)
- Penkkipunnerrus, leveä ote: 10x60,6x65,3x70,1x75(kg)
- Vatsarutistaja: 3x10x20(kg)


Teen kaikessa siis "pyramidia", mutta jotenkin tuntuu, että ei toimi.
Viimeksi tein samaista ohjelmaa noin pari vuotta sitten, kun viimeksi kävin näin usein salilla ja silloin tuloksia tuli hyvä ettei joka treenipäivä.
Nytkin saan lisätä seuraavaan treeniin esim. penkkipunnerrukseen 2.5kg/vko. Maksimi vain tyssäsi viimeksi siihen 80kg tienoille ja pelkään, että nyt käy samoin. Tavoitteena nostaa oma paino penkistä.

Onko minun järkevintä aloittaa ihan tuosta penkkipunnerruksen ABC:stä?
Vai osaisiko joku neuvoa minua, kuinka voisin parantaa tätä "ohjelmaani". Tämä ohjelma on kasattu erään ohjelmasarjan pohjalta valmiista rungosta.

Tiedän, että treenissäni mättää ainakin tuo pyramiidisuus. :lol:

Ravinnosta sen verran, että aamuisin syön pari palaa leipää ja päälle mitä sattuu löytymään tai sitten lautasellisen veteen keitettyä karapuuroa. Treenin jälkeen syön purkillisen tonnikalaa ja kaksi kananmunaa keitettynä/paistettuna. Muuten syön lisäksi ehkä kerran tai kaksi kertaa + iltapala. Yöt nukun TODELLA huonosti.

Edit: Hauiksien kehitys on tyssännyt ja lihas on hieman surkastunut, nostan kyllä vielä yhtä paljon maksimia kuin ennenkin. En vain ole ikinä nostanut enempää kuin 17.5kg, vaikka kuinka olisi treenannut.


PS. Kuinka pääsen "penikkataudista" eroon? :cry: Olen tehnyt "kumparelaskija"-liikkeitä. Ensin pystyin tekemään vain 10 toistoa hampaita kiristellen, kipu oli suoraan sanottuna h*****illistä. Nyt pystyn tekemään jo yli 100 toistoa ilman minkäänlaista kipua, tuntuu kyllä. Pystyn myös kävelemään pelkillä kantapäillä. Mutta kun lähden lenkille ja ajattelen hölkätä pienen matkan, niin kipu tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta.... Mikä neuvoksi? Tämä vaiva olisi saatava ensisijaisesti pois, ja olisin todella kiitollinen jos joku osaisi neuvoa, miten. Olen venytellyt jalkojen lihaksia, pohkeita, penikoita, mutta ei ole auttanut.. :roll:

EDIT2: Olen koittanut kaikkia netistä löytyviä keinoja paitsi leikkausta, fysioterapiaa ja menetelmää jossa jalkoja vaihdellaan kylmästä kuumaan ja päinvastoin (ei ole ollut mahdollista). Varaan seuraavaksi ajan fysioterapeutille.. Maksan kernaasti sen verran, että pääsen tästä eroon.

Kiitoksia vastaajille!!
Viimeksi muokannut Tooba, Pe Helmi 13, 2009 7:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

J.Potkukelkka
Aktiivi Jäsen
Viestit: 298
Liittynyt: Ti Marras 13, 2007 4:59 pm

ViestiKirjoittaja J.Potkukelkka » Pe Helmi 13, 2009 1:51 pm

Tooba kirjoitti:Onko minun järkevintä aloittaa ihan tuosta penkkipunnerruksen ABC:stä?
Vai osaisiko joku neuvoa minua, kuinka voisin parantaa tätä "ohjelmaani". Tämä ohjelma on kasattu erään ohjelmasarjan pohjalta valmiista rungosta.


Ehkä tuossa mainitsemassasi rungossa hieman olisi kehitettävää. Tuo penkin ABC-ohjelma olisi varmasti ihan hyvä, kunhan testaat todellisen penkkimaksimin etkä lähde arvion perusteella laskemaan ohjelman painoja. Tämmönen äkkiä heitetty hyvin simppeli runko jossa keskitytään nimenomaan olennaiseen (eli penkin parantamiseen jos oikein ymmärsin?) voisi näyttää esim tämmöiseltä:

Maanantai

Penkki: ABC-ohjelman mukaan
Ylä- tai alatalja: 3-6 x 6-20
Olankohautus tangolla tai käsipainoilla: 2-3 x 10-20
Vatsoja

Perjantai:

Kapea penkki: 5 x 5-10
Ojentajat taljassa: 2-3 x 10-20
Vipunostoja eri suuntiin: 2-3 x 10-20
Vatsoja

Habaa voi treenailla jomman kumman treenin loppuun jos sitä välttämättä haluaa treenailla. Kannattaa muistaa noissa apuliikkeissä ettei niitä tehdä täysillä uupumukseen asti. Keskiviikkona kannattaa treenata jalkoja ja selkää, vaikka ihan yleisen hyvinvoinnin vuoksi. Joku viisaampi voi neuvoa sitten tarkemmin ja korjailla minun sanomisia :D

Appelsiini
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 11:59 pm

ViestiKirjoittaja Appelsiini » Pe Helmi 13, 2009 2:54 pm

Aikana ennen penkkipaitoja ehkä yleisin penkkipunnertajan vamma oli pitkän hauislihaksen repeämä. Paitojen myötä kiertäjäkalvosinvammat ovat yleisempiä. Toin tämän esiin, sillä se kertoo jotain hauis-etuolkapää -akselin osuudesta raakapenkissä. Jos penkkiä treenataan kovaa raakana ja harjoittelu tähtää raakamaksimiin, hauiksia ja olkapään etuosaa on syytä treenata yhtä kovaa, kuin muitakin yläkropan lihaksia. Eivät ne 70-luvun monsteritkaan ihan turhaan niitä hauiksiaan rääkänneet. Lihastasapaino on muutenkin muistamisen arvoinen asia. Niitä kyhmyjä voi lisäksi esitellä rannoilla... 8)

Tooba
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Helmi 13, 2009 10:08 am

ViestiKirjoittaja Tooba » Pe Helmi 13, 2009 3:59 pm

J.Potkukelkalle:

Kuinkas, kun ABC-ohjelmassa on treenipäivät ma, ke, pe ja la, niin auttaako tuo pelkkä maanantai? Tyhmä kysyy, tietävä vastaa :lol:

Appelsiinille:

Joo, olen kyllä tietoinen noista kaikista jutuista ja lihastasapainosta, ja olenkin yrittänyt kiinnittää niihinkin huomiota. :) Aloitinkin treenaamisen kotona tekemällä punnerruksia, vatsalihaksia ja selkälihaksia. Käsipainoilla olkalihaksia, ojentajia ja hauiksia. Luin juuri tältä sivustolta sen mielenkiintoisen artikkelin, jossa kerrottiin juuri käsien tärisemisestä penkkipunnerruksen yhteydessä, ja penkkipunnerruksen yhteydessä saaduista vammoista. Olenkin saanut tärinän katoamaan melkein kokonaan! :)


Vielä tässä yhteydessä lisäystä tuohon juttuuni, että tuo oma paino penkissä on vain yksi tavoite. Toki haluan mahdollisimman paljon kestävyyttä ja kehittää kaikkia lihaksia, paitsi jalkojen lihaksia en tohdi enää treenata, koska on vaikea löytää sopivia housuja! :lol:

batista1
Viestit: 21
Liittynyt: To Helmi 12, 2009 9:01 pm

ViestiKirjoittaja batista1 » Su Maalis 01, 2009 9:49 am

Moro!! Oon nyt tämmösellä tsydeemillä treenaillu.


MA: Kykky(kova)
Veto (kevyt)
Vatsoja/kylkiä

Ke: Penkki(kova)
Olkapäät
Ojentajia kevyesti
Hauis

Pe: Veto(kova)
Kyykky(kevyt)
Vatsaa/kylkiä
Yläselkää kevyesti

La: Penkki ( kevyt)
nopeuspenkki/kapea??

Iha toimivalta tuntunu tämmöne jako.

Elikkä kysyisin nyt että mitkä liikkeet ois hyväksi penkin kevyenä päivänä? kannattaako joka kerta ottaa kapea/nopeuspenkki? mites nämä lankkupenkit ja lattiapenkit? vai voiko niitä ottaa esim. keskiviikkona normipenkin jälkeen?

Appelsiini
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 11:59 pm

ViestiKirjoittaja Appelsiini » Ma Maalis 02, 2009 10:37 pm

Kapeaa penkkiä ihan vaikka sata lasissa. Yhdellä kovalla penkkipäivällä viikossa ei vielä aloittelijana pitkälle pötkitä. :wink:
Nopeuspenkit, lankut ja lattiat voit ihan hyvillä mielin unohtaa toistaiseksi, jos olet aloittelija. Penkkivariaatiot käsipainoilla tai vinopenkki tangolla sopivat sulle penkin ykköspäivän apuliikkeiksi hyvin. Kakkospäivänä, jolloin olisi toi kapea penkki, voisit tehdä apuina vaikkapa ranskalaista punnerrusta / dippiä. Olkapäiden treenit voisivat olla myös tolla kakkospäivällä, eli pystypunnerrusta ja vipareita.
Penkkitreeneissä keskity noihin kahteen oteleveyteen ja muista lisätä jatkuvasti painoja, tulokset lähtevät varmasti nopeaan nousuun.

batista1
Viestit: 21
Liittynyt: To Helmi 12, 2009 9:01 pm

ViestiKirjoittaja batista1 » Ti Maalis 03, 2009 11:02 am

ok, kiitoksia neuvoista!

Veke
Aktiivi Jäsen
Viestit: 466
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 8:38 pm
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Veke » Ti Maalis 03, 2009 3:04 pm

No niin, nyt on jo neljättä päivää kuumetta ja ainakin loppu viikkoon tulee huilattua. Yhteensä tulee (ainakin) 1,5 viikon tauko.
Minulla on menossa penkissä Saken ABC ja kolme harjoitusta jäljellä "kisakaudesta". Olin jo voiton puolella...

Miten suosittelisitte jatkamaan sairastelun jälkeen?

Joonas Haapasaari
Aktiivi Jäsen
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 11:16 am
Paikkakunta: Juva, FINLAND

ViestiKirjoittaja Joonas Haapasaari » Ti Maalis 03, 2009 3:19 pm

Veke kirjoitti:No niin, nyt on jo neljättä päivää kuumetta ja ainakin loppu viikkoon tulee huilattua. Yhteensä tulee (ainakin) 1,5 viikon tauko.
Minulla on menossa penkissä Saken ABC ja kolme harjoitusta jäljellä "kisakaudesta". Olin jo voiton puolella...

Miten suosittelisitte jatkamaan sairastelun jälkeen?

Se sairastelu kuuluu asiaan, jokainen on sairas ainakin kerran vuodessa. Pidä ns. sisäänajo viikko treeneissä jolloin teet kevyesti juurikaan hengästymättä, mutta salitreeniä kuitenkin. Sitten kun et ilmeisesti ole menossa kisaan kun mainitsit "kisakauden" niin sinullahan on aikaa sitten treenata yksi ylimääräinen viikko tuohon ohjelmaa.

Veke
Aktiivi Jäsen
Viestit: 466
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 8:38 pm
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Veke » Ti Maalis 03, 2009 3:49 pm

Joo, ei ole kisoja edessä. Sitä vielä mietin, että kannattaako kevyen viikon jälkeen tehdä viime treeni uudestaan?
Niin ja kiitos vastauksesta.

Jantsu1
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 11:10 am

ViestiKirjoittaja Jantsu1 » Ma Maalis 23, 2009 11:03 pm

Uusimmassa Maximal ohjelmassa Ihalaisen Jani ja Mentula opettavat hieman penkkitekniikkaa ja mieleen jäikin seuraava

-työntö tehdään jonkin verran kohti kasvoja, eli ei suoraan ylös.

Olen ollut siinä uskossa että punnerrus tulisi tehdä juuri ylöspäin, jolloin tangon kulkema matka olisi lyhin.
Olenko ollut koko ajan väärässä luulossa ja mihin perustuu kasvoihin päin suuntautuvan punnerruksen paremmuus?

-Janne-


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa