Leokon limppujen pidosta

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

eexi
Viestit: 3
Liittynyt: To Syys 02, 2010 6:41 am
Paikkakunta: Helsinki

Leokon limppujen pidosta

ViestiKirjoittaja eexi » To Syys 02, 2010 7:11 am

Semmoista olisin kysynyt, että miten tuota leokon limppujen pitoa kannattaisi treenata.Siis sitä nostoa, missä limppujen sileät puolet ovat ulospäin ja missä ainakin Juha Harjulta löytyy videoklippejä netistä 2x 20 kg onnistuneesta nostosta/pidosta.
Mitkä lihakset siinä oikein tekee töitä, onko esim. ojentajat ja olkapäät vahvasti mukana? Vaatiiko +250 kg maastanoston, että kannattaa edes haaveilla 2x20 kg:n nostosta. Käsittääkseni tällä hetkellä siis se tilanne , että Suomessa ainoastaan 2-3 miestä pystyy tuon tekemään. Itse saan 2x15 kg leokot ylös ja niitä pystyy about 5-10 sekuntia pitämään. 2x20 kg limput onkin sitten kun hitsattu lattiaan kiinni... 2x20 kg limpuilla olen tehnyt negatiivista vaihetta, eli toinen käsi auttaa ylös ja yritän sitten yhdellä kädellä edes jonkun aikaa pidellä ylhäällä. Nykyään pystyn vasta vähän jarruttamaan, ettei ne 2x20 kg limput nyt ihan tipahda lattialle heti. Lisäksi olen treenannut 2x15 kg limpuilla vetokumin avulla, että vähän saanut lisää vastusta. Ongelmana tuossa on että 2x15 kg:ssa taitaa olla valovuoden ero tuohon 2x20 kg nostoon.
Miten usein noita nostoja kannattaa treenata ja miten. Minkä verran sarjoja/treeni? Siis kannattaako esim. pidellä 2x15 mahdollisimman pitkään, eli lisätä aikaa vai yrittää nostaa 2x20,vaikkei nousekkaan, onko jotain hyviä apuliikkeitä tuohon nostoon? Olen käsittänyt,että forkut menee aika helposti tukkoon. Nimenomaan kiinnostaisi jos joskus saisi nuo 2x20 kg leokon limput ylös, eli onko esim. grippereillä treenauksesta paljon hyötyä ajatellen nimenomaan tuota leoko-limppujen nostoa?

eexi
Viestit: 3
Liittynyt: To Syys 02, 2010 6:41 am
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja eexi » To Syys 09, 2010 12:04 pm

Eipä tunnu kovin aktiivinen tämä palsta olevan, olin aivan varma, että olisin saanut vinkkejä. No, limppujen puristelu jatkuu siitä huolimatta.

Ana
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 3659
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 5:07 pm
Paikkakunta: Harjavalta

ViestiKirjoittaja Ana » Pe Syys 10, 2010 6:46 am

Eipä toi limppujen puristelu eroa paljoakaan muista treeneistä. Vaihtelu on avainsana tässäkin tapauksessa. Pelkästään limppujen puristelussa kannattaa vaihdella sarjoja, toistoja, aikaa, kiloja, treeni tiheyttä...
Gippereitä kannattaa myös tehdä, että saadaan monipuolistetua treeniä. Siellä sama juttu, vaihtele puristimia, toistoja, aikoja...
Forkut on pienet lihakset, joten pidä huoli ettet treenaa niitä liikaa. Ne menee todella helposti jumiin.

Juhan päivyriä kannattaa lueskella ja ottaa sieltä vinkkejä omaan treenaamiseen. Paras olisi, jos pääsisit treenaamaan hänen kanssaan, saisit henkilökohtaista opastusta livenä.
The weak will fall and strong remain - no pain, no gain

Avatar
Eero
Aktiivi Jäsen
Viestit: 6234
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 7:46 am

ViestiKirjoittaja Eero » Pe Syys 10, 2010 8:49 am

Ei ainakaan pitkä matka treeneihin :idea:

eexi
Viestit: 3
Liittynyt: To Syys 02, 2010 6:41 am
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja eexi » Pe Syys 10, 2010 10:57 am

Kiitoksia vastauksista. Harjun treenipäiväkirjaa olen lueskellut ja sieltä vähän vinkkejä saanutkit. Pitäisi varmaan lähteä joskus voimapuodille treenaamaan, toinen asia on kehtaisiko siellä Juha Harjua häiritä kesken treenejä.
Nykyisin treenailen työpaikan salilla yksinään joten siihenkin olisi mukava saada vähän tietoa, että mikä matka tuosta 2X15 kg nostosta on siihen 2X20 kg nostoon. Onko siis sama kun esim. maastanoston parantaminen 150 kg:sta 250 kiloon. Eli onko tuo 2X15 kg leokon nosto kuitenkin melko kevyttä kauraa keskivertotreenarille.


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 8 vierailijaa