Miten parantaa penkkiä?

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Avatar
Romps
Kunniajäsen
Viestit: 608
Liittynyt: Ke Tammi 01, 2003 7:06 pm
Paikkakunta: Kuusankoski

ViestiKirjoittaja Romps » Ke Tammi 29, 2003 9:23 am

Suuurkiitokset OP:lle vaivannäöstä, yksinkertainen HTML toimii(näköjään yksinkertaisille :D ). Olen seurannu mielenkiinnolla teidän penkkiohjelman edistymistä(OP,Nipa) hyvä juttu :D

Nipa

ViestiKirjoittaja Nipa » Ke Tammi 29, 2003 12:04 pm

Viides viikko ohi ihan mukavalla menestyksellä, ei se niin kevyttä ollukkaan toi penkki koska oli vähä paikat tukosa jostain syystä, mutta on sitä enempiki nostettu samalla määrällä toistoja. Noh vinopenkin sain ainaki otettua ohjelman mukaisille lukemille. :D

hyttynen

ViestiKirjoittaja hyttynen » Ke Tammi 29, 2003 5:59 pm

aika rankalta tää ohjlema vaan näyttää, niinku noitten sarjojen suhteen noi liikkeet kuitenki rasittaa pitkälti samoi lihaksii, sitten kun on vielä tuo paukkupenkki päivä, niin pikkuisen omat palautumis kyvyt alkaa epäilyttään, mutta jos muillakin niin kaippa se mullakin, ja kylläpä tossa on noita vapaapäivii jolloin vois heittää vaik palauttavia reenejä, joten huomen fysikaaliseen, saavat laittaa mun olkapään kuntoon ja heti ku mahollista niin salille ja 1*130kg ja sitten kohti seuraavaa kymmentä kiloa Ed Coanin opeilla :twisted: :D
kuis teidän palautuminen?

Avatar
Olli-Pekka Tervo
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 2534
Liittynyt: Pe Loka 11, 2002 10:00 am
Paikkakunta: Pattijoki

ViestiKirjoittaja Olli-Pekka Tervo » Ke Tammi 29, 2003 6:28 pm

Joo aika rankka on. Itelläki nyt jumii niin pahasti, että oon jättäny ton nopeuspenkin pois. Sitähän ei ole aidossa Coanin ohjelmassa. Antasin sulle sellasen vinkin, että unohdat ton 130:n ottamisen nyt kun olkapää on reistannu ja alat tekemään suoraan tällä ohjelmalla (jos oot tätä päättäny kokeilla). Tässä vielä tuo linkki siihen aitoon Coaniin http://www.geocities.com/kory_wnuk/files/coan01.html

hyttynen

ViestiKirjoittaja hyttynen » To Tammi 30, 2003 2:50 pm

juu aion tota kyllä kokeilla, mutta annan tän olkapään nyt eka parantua kunnolla... fysioterapeutti sano et kyseessä on kiertäjäkalvosimen venähdys, ei ole vaarallinen, mutta jos ei hoideta niin voi olla pitkä ja vittumainen vaiva, eli varmaan viikko tai pari täs viel kevyttä ja sitten ton Coanin kimppuun. äskenki tein salilla pelkkii vipunostoi ja kevyenpenkin (2x20x65kg) <---(otti muuten yllättävän paljo voimille)

Ari

HST ohjelma

ViestiKirjoittaja Ari » To Helmi 06, 2003 8:31 pm

Huomenta
Hypertrophy Specific Training ja penkkipunnerrus HST
sivullani juttua suomeksi
http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/penkki.htm
tv AP

Avatar
Olli-Pekka Tervo
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 2534
Liittynyt: Pe Loka 11, 2002 10:00 am
Paikkakunta: Pattijoki

ViestiKirjoittaja Olli-Pekka Tervo » Su Helmi 09, 2003 10:35 pm

Mites Nipalla meni tämä viikko? Itellä ois huomenna kohtalon hetki. Saas nähä miten käy. On näköjään paino tullu yli 2 kiloa alas tällä viikolla, ku oon pienimuotoista dieettiä pitäny. Muuten oon lepäilly ja proteiinitarpeesta huolehtinu, että sais tuon ylikunnon laukeamaan pois. Jotenki veltto olo, ku kävin just saunassa ja venyttelin, mutta huomenna pitää sitte syödä kunnolla hiilareita ja yrittää saada kova tsemppi päälle.

Nipa

ViestiKirjoittaja Nipa » Su Helmi 09, 2003 11:21 pm

Ei tiiä vielä, tiistaina kokeillaan 7:ttä viikkoa.
Teoriassa pitäis kyllä mennä, mutta keho muuttelee tuota mieltänsä vähä turhanki oman pään mukaan. Paikat ei tuntuis enää olevan niin tukosa, mutta tuo velttous ainaki näin sunnuntai ilta on vallannu lihakset täysin.
Kirjottelen sitte tiistaina tunnellelmia lisää. :)

Nipa

ViestiKirjoittaja Nipa » Ti Helmi 11, 2003 11:33 pm

Dodii!
7. viikko onnistuneesti läpi! 8) Kaikki samanlailla raskaasti läpi.
Paikat ei ollu lähellekkään niin tukosa kuin ennen, nyt tein kunnon lämmittelyt penkkkiin ja yks lämppärisarja olkapäile. Vinopenkissäkään ei tuntunut olkapäissä kipua kun oli olkapäät lämmitelly kunnolla. Jes ja ei muutako valmistautuun ensviikkoon.
:lol: Mites sulla, joko on keho sanonu itsensä irti Coanin treenistä?

Avatar
Olli-Pekka Tervo
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 2534
Liittynyt: Pe Loka 11, 2002 10:00 am
Paikkakunta: Pattijoki

ViestiKirjoittaja Olli-Pekka Tervo » Ke Helmi 12, 2003 12:24 am

Kyllähän tuo alko jo pahasti tökkiin. Katso tuolta treenipäiväkirjasta enemmän. Hyvä että sulle toimii. Itellä veti nuo neljä ekaa viikkoa paikat tukkoon...ei sovi meikälle nuo 8-10 toiston sarjat. Se on ollu kyllä tiedossa jo aiemminki, mutta piti taas todistaa näin kantapään kautta. Aion kyllä jatkaa tätä, vaan pitää pudottaa tuota tavoitetta.

Ne sun tunnukset on voinu lähtä kulkeen tuossa foorumin kaatumisen seurauksena, ku tämä varmuuskopio oli muutaman päivän vanha. Pitää tsekata löytyykö sun nimi tuolta listalta.

Noups...ei näy nimeäs (tai ainakaan Nipaa). Eli rekisteröidy uudestaan.

Ari

penkki juttua

ViestiKirjoittaja Ari » To Helmi 13, 2003 8:56 am


Avatar
Olli-Pekka Tervo
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 2534
Liittynyt: Pe Loka 11, 2002 10:00 am
Paikkakunta: Pattijoki

ViestiKirjoittaja Olli-Pekka Tervo » To Helmi 13, 2003 9:50 pm

Eli lyhyesti: Ari laittoi mulle postia siitä, että tuo penkkiohjelma jolla teen ei toimi. Tämä näyttää pitävän minulle paikkaansa, mutta esimerkiksi Nipalla on tulokset noussu hyvin tälläkin. Ari ei halunnut kyseenalaistaa eikä julkisesti arvostella ohjelmaani, mutta eihän se minua haittaa, koska en ole ohjelmaa suunnitellut (hiukan muunnellut vain).

Arin sivuilla olen usein vieraillut, mutta ohjelmiin en juurikaan aiemmin jaksanut perehtyä. Maksimiin tähtäävä penkkiohjelma on sinänsä vilkaisun arvoinen sillä ensivaikutelma on useimmilla, että tuo jos joku on roinaajille, mutta tarkemmin katsottuna penkissä ei montaa toistoa tehdä treeniä kohti. Viikossa on tosin 3 kovaa penkkiä!? Millaisella kierrolla noita ohjelmiasi pitäisi tehdä? Mihin väliin kevyt viikko tai treeni yms.?

Olisin mielenkiinnosta halunnut nähdä, miltä Arin oma treenipäiväkirja on näyttänyt. Voisit tänne sen postata joltain viikolta (on varmaan tallessa joku), jotta saisi laskea jotain prosentteja ja verrata, missä itse on sua eniten jäljessä ja muutenkin.

Ari

maksimipenkki

ViestiKirjoittaja Ari » Pe Helmi 14, 2003 7:26 am

HUomenta
sivullani on kaikki ohjeet siihen miten liikkeitä kierrätetään, miten ohjelma muuttuu. Vai "roina ohjelma" jaaha kannattas lukea edes aloitus ja adtidoping sivut läpi.
emalissa kerroin myös miksi se jolloin kehittyy sillä ohjelmalla (tämä mitä teet).
Ahaa siis et ole lukenut sivuani edes läpi ok. no eihän sitä pelkällä läpi lukemisella tulee mitää sillä siellä niin paljon asiaa eri jutuista, että siinä menee aikaa ja ajatusta.
niinkuin kerroin nostin suurimmat raudat tällä maksimipenkki ohjelmalla.
kerro penkkimaksi kilo niin kerron siltä paikalta (viikolta) tyypillisen harjoituskerran, niin näet harjoitus painot.
suosittelen kyllä lukemaa sivuni läpi. http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/penkki.htm
olen sanonutkin, että olispa mullakin alusta asti ollut kaikki tämä tieto mitä nyt on, oisin nostanut paljon paljon enemmän silloin alkuaikoina, alle 18v.
sillä maksivoiman hankkiminen on helppoa, kun tietää miten ohjelma tehdään, kun taas lihasten hankkiminen (lihas kokoa) se onkin ihan eri juttu.
tv AP

Avatar
Olli-Pekka Tervo
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 2534
Liittynyt: Pe Loka 11, 2002 10:00 am
Paikkakunta: Pattijoki

Re: maksimipenkki

ViestiKirjoittaja Olli-Pekka Tervo » Pe Helmi 14, 2003 10:51 am

Ari kirjoitti:Vai "roina ohjelma" jaaha kannattas lukea edes aloitus ja adtidoping sivut läpi.


Niin, sanoin näin: "ensivaikutelma on useimmilla, että tuo jos joku on roinaajille"

Eli tarkoitin sitä että aluksi, pikaisella vilkaisulla vaikuttaa aika rankalle.

Totesin myös heti perään "tarkemmin katsottuna penkissä ei montaa toistoa tehdä treeniä kohti"

Eli ajatuksen kans tarkastettuna, ohjelma ei ole niin raskas, miltä aluksi vaikuttaa.
------------------------
Aion jossain vaiheessa kokeilla tuota. Mahdollisesti jo kesken tämän ohjelman. Pitää käydä vielä siellä sivullasi tarkastamassa ohjeet.

Avatar
Nipa
Kunniajäsen
Viestit: 278
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2003 3:19 pm
Paikkakunta: KeskiPohjanmaa

ViestiKirjoittaja Nipa » La Helmi 15, 2003 3:10 pm

Kannattaako heti tällasen maximi ohjelman jälkeen ruveta kokeileen toista vai pitäskö pitää jotain pitemmän sarjojen viikkoja ensin?
Kysyisin vielä mitä mieltä admin on tästä? Multa on jääny olkapäät muutaman viikon tekemättä koska on ollu aina niin perskuleen kipeenä ton penkkipäivän jälkeen. Eli onko siittä kauheesti haittaa vaikka nuita vipunostoja ei niin kauheesti tekiskään, koska tuleehan niitä selkätreenissäkin? :?:

Avatar
Olli-Pekka Tervo
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 2534
Liittynyt: Pe Loka 11, 2002 10:00 am
Paikkakunta: Pattijoki

ViestiKirjoittaja Olli-Pekka Tervo » La Helmi 15, 2003 4:10 pm

Kylläpä ne olkapäät saa noilla punnerrusmäärillä kyytiä jo ihan kohtuullisesti, että ei tuo erillinen olkapäiden treenaus ole mikään must. Itse teen kovan penkin loppuun yleensä nuo vipunostot, niin menee samoilla kivuilla :mrgreen:

Voit varmaan aloittaa tekemään heti perään uutta ohjelmaa. Jos kokeilet ennätystä viikolla 12, niin älä kuitenkaan uutta ennätystä seuraavalla viikolla yritä. Mulla on tuossa jo työn alla uusi noin 8 viikon nostatus. En ole vielä päättänyt rupeanko sillä itse kuitenkaan vielä tekemään. Ois ihan jännä testata tuota Pehkosen Arin ohjelmaa, vaikka luulenki että parin viikon jälkeen on paikat ihan tukossa. Voishan sitäki alkaa varovaisesti nostattamaan esimerkiksi 90%:sta...nostas vaikka 2,5kg viikossa tai kilon treeniin yms.

Avatar
Mane
Kunniajäsen
Viestit: 429
Liittynyt: To Tammi 30, 2003 7:19 pm
Paikkakunta: Junttila

ViestiKirjoittaja Mane » La Helmi 15, 2003 8:02 pm

morjens taas, laivaristeily ny onneksi ohi ja voi taas panostaa terveelliseen elämään ja treeniin :) ens viikol ajattelin alottaa ton coanin koska se vois toimii meillä nuorilla ja kokemattomilla nostajilla (kuten nipa ja minä paremmin kun teillä konkareilla) itse olen 18vee ja penkki nyt jotain 125-130kg, mutta vois ari tosta omasta ohjelmastaanki kertoa jotain, koska tunnut erittäin asiantuntevalta ja fiksulta kaverilta, itse katsottuna se kyllä tuntui nopsaan raskaalta, mutta voisin olla kyllä valmis kokeilemaan. joten jos viitsisit valmentaa amatööriä niin kerro mulle vaikka mun mailiin Mane84@pakkotoisto.com lisää.

kiitoksia vielä molemmille sivuistanne ja halustanne jakaa tietoa meille pienemmille :)

EDIT:ja eikös tos alkup.likis Coan kertonu että tää toimii parhaiten sellasille ei niin vahvoille kavereile, penkki jtn ~120kg?
Viimeksi muokannut Mane, La Helmi 15, 2003 8:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Olli-Pekka Tervo
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 2534
Liittynyt: Pe Loka 11, 2002 10:00 am
Paikkakunta: Pattijoki

ViestiKirjoittaja Olli-Pekka Tervo » La Helmi 15, 2003 8:23 pm

Lyhyesti Arin puolesta:

Ari mainitsi mailissaan minulle, että hänen ohjelmalla treenanneet ovat saaneet penkkiä ylös 5-10kg kuukaudessa. Kukaan ei ollut valittanut, että penkki ei olisi noussut tai edes pysynyt samassa, vaan kaikilla kokeilleilla (lue raportoineilla) penkki oli noussut.
-------
Kyllähän tuohon ohjelmaan pitää jo uskoa lujasti, jos tuolla haluaa tulosta, sillä ihan varmasti lihaksissa tuntuu vielä edellinen treeni, kun jo seuraavaa pitäs puskea. Toisaalta natunostajalle mielestäni sopii paremmin tuo tyyli, että nostetaan yhdellä kertaa vain vähän ja tehdään sitten useampi treeni viikkoon. Muutenkin pitkät sarjat ja sarjojen loppuun vieminen on erittäin kuluttavaa ja kehonrakennustyylistä treenausta.

Tässä olis vielä tuo yksi nostatusohjelma vaihtoehto, jota mietin: http://galileo.spaceports.com/~wsdome/fin/penkki4.xls
http://galileo.spaceports.com/~wsdome/fin/penkki4.htm

Se on vielä hiukan luonnosasteella ja ehdotuksia saa antaa. Penkin nostatuksen perusrunko on finnishpowerissa kirjoittelevan jto:n tekemä. Tämä on yksi vaihtoehto seuraavaksi ohjelmakseni.

Avatar
Nipa
Kunniajäsen
Viestit: 278
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2003 3:19 pm
Paikkakunta: KeskiPohjanmaa

ViestiKirjoittaja Nipa » La Helmi 15, 2003 10:19 pm

Vilkasin kans tota Arskan ohjelmaa ja vaikuttaa kyllä aika sikaraskaalta joka toinenpäivä kokeilla uutta maximia. :?
Taitaa multa jäädä kokeilematta, ehkä joskus tulevaisuudessa vois kokeilla.

Ari

penkki

ViestiKirjoittaja Ari » Su Helmi 16, 2003 9:06 am

Huomenta
kyllä penkistä voi maksimia ottaa vaikka 5 kertaa viikossa.
kaikki pitää vain sovittaa yhteen ja pitää myös tuntea itsensä.
itse tein aikoinaan 10 kk (yhtämittaa) 5 kertaa viikossa penkkiä (aina kokeilin myös maksimia). penkki nousi 120 kilosta 140 kiloon tuona aikana.
muistaakseni harjoituskerta kesti noin 12 minuutia (salillaoloaika).
penkin kehitys on paljon muustakin kiinni eikä vain ohjelmasta, on saatava riittävästi unta (aina nukkumaan ennen 21.30 tämä on tärkeää jos meinaa nostaa yleensäkään mitään), ravintopuoli kunnossa (lisäravinteet, vitamiinit), ei pidä harrastaa aerobisia harjoituksia, pitää välttää hikoilua, yleensä ottaa muu elämä rennosti, työ/koulu pitää ottaa niin että se ei rasita kehoa, henkinen tasapaino kunnossa (kaverit/puoliso/ystävät) ja harjoituksiin pitää psyykata maksimi nostoihin.
http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/penkki.htm
tv AP


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa