Kenneth Tallqvist kärähti

Yleistä höpinää.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Vieraissa
Stadin veteraani
Viestit: 2628
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 7:09 pm
Paikkakunta: Rööperi

ViestiKirjoittaja Vieraissa » Pe Helmi 04, 2005 10:17 am

Teemu S kirjoitti:Voimanosto: Vuonna 2004 143 testiä ja 3.2.05 lisenssinostajia 800, testausprosentti näillä luvuilla 17,8...


Todellinen prosentti on vielä alhaisempi, sillä testatuissa on sellaisia, jotka kävivät purkilla useammin kuin kerran.

Petteri

Avatar
Teemu Sinisalo
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1257
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 10:27 pm
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu Sinisalo » Pe Helmi 04, 2005 10:26 am

Vieraissa kirjoitti:Todellinen prosentti on vielä alhaisempi, sillä testatuissa on sellaisia, jotka kävivät purkilla useammin kuin kerran.


Jotkut pissii usein, jotkut ei koskaan, mutta että vielä alhaisempi... Tossa luvussa ei kyl mun miälestä ole mitään alhaista.

j. henriksson
Aktiivi Jäsen
Viestit: 252
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 1:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Peitellään?

ViestiKirjoittaja j. henriksson » Pe Helmi 04, 2005 10:36 am

Teemu S kirjoitti:
OP kirjoitti:Eihän hemohessinkään pitänyt näkyä testissä


Eihän siitä ollut edes kysymys, vaan siitä, että me luultiin Hemohessin olevan sallittujen tuotteiden listalla.


Mun muistikuvan mukaan se meni juuri niin, että Hemohessin ei pitänyt näkyä tai olla kiellettyjen aineiden listalla. Siksi puhuttiin, että mentiin "harmaalla" alueella, koska itse keino (=veren ohentaminen, veriarvojen muokkaaminen whatever) oli selkeästi kielletty aineesta riippumatta. Vähän sama asia, jos kielletään tappamasta ja syytetty toteaa, että "Ampumisesta ei ollu mitään puhetta..." Vitun harmaat alueet!

Vieraissa
Stadin veteraani
Viestit: 2628
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 7:09 pm
Paikkakunta: Rööperi

ViestiKirjoittaja Vieraissa » Pe Helmi 04, 2005 11:12 am

Teemu S kirjoitti:Jotkut pissii usein, jotkut ei koskaan, mutta että vielä alhaisempi... Tossa luvussa ei kyl mun miälestä ole mitään alhaista.


No onpa korkea sitten. :lol:

Petteri

Avatar
Mikko Backman
Hese - PRO
Viestit: 1643
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 2:06 am
Paikkakunta: Turku

Re: Hiihto

ViestiKirjoittaja Mikko Backman » Pe Helmi 04, 2005 11:16 am

Tiikeri kirjoitti:Mitenkähän nesteenpoistolääke pistää suksen kulkemaan kovempaa. Se ei kyllä heti mene jakeluun.


Sitä käytetään myös verenpaineen hoidossa ja hemoglobiinin alentamisessa.

Mikko Korhonen
Aktiivi Jäsen
Viestit: 483
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 5:45 pm
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Mikko Korhonen » Pe Helmi 04, 2005 12:09 pm

Nykyäänhän on käytössä myös synteettinen hemoglobiini. Sillä voi kätevästi säätä veriarvot "kuntoon".

Vieras

Re: Peitellään?

ViestiKirjoittaja Vieras » Pe Helmi 04, 2005 12:55 pm

Teemu S kirjoitti:
OP kirjoitti:Eihän hemohessinkään pitänyt näkyä testissä


Eihän siitä ollut edes kysymys, vaan siitä, että me luultiin Hemohessin olevan sallittujen tuotteiden listalla.


Niin eihän harrastelijoilla ollu puuhastelujen tukena oikean vuoden kiellettyjen aineiden listaa.

DDT
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Marras 24, 2003 1:37 pm

ViestiKirjoittaja DDT » Pe Helmi 04, 2005 3:01 pm

Mitenkä nesteenpoistajilla voi alentaa hemoglobiinia? Jos ottaa nesteenpoistajia --> plasmavolyymi pienenee (seerumin määrä pienenee, mutta punasolujen määrä ei muutu) ja suoritukyky heikkenee (tämän vuoksi käytetään nesteytystä) --> kun seerumin määrä pienenee, niin hematokriittiarvo kohoaa --> hematokriittiarvon nouseminen yli rajojen on yksi syy kisoista sulkemiseen.

Eikä ne nyt kaikkia aineita tutki yhdellä kertaa (lue. ei voi tutkia kaikkia aineita yhdellä kerralla vaan etsivät tiettyjä spektrejä, jotka kertovat tiettyjen aineiden käytöstä), tällöin voi toivoa, että kielletty aine (jolla peitetään varsinasta dopingainetta) ei näy testissä/se ei ole testattavein listalla sillä kertaa. Tämä voi olla syy, että kielletyllä aineella peitetään kiellettyä ainetta, koska luullaan, että sitä ei sillä kertaa testata.

Avatar
Teemu Sinisalo
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1257
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 10:27 pm
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu Sinisalo » Pe Helmi 04, 2005 3:57 pm

Hemohessilla lisättiin "veren määrää" ja saatiin hemoglobiini oikealle tasolle. Hemohes ei ollut meidän listalla kiellettyjen listalla, koska meillä oli edellisen vuoden tiedot. Veren määrän manipulointi oli kiellettyä. Siinähän se hupi olikin, kun oli väärä lista.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » Pe Helmi 04, 2005 4:27 pm

Teemu S kirjoitti:Hemohessilla lisättiin "veren määrää" ja saatiin hemoglobiini oikealle tasolle. Hemohes ei ollut meidän listalla kiellettyjen listalla, koska meillä oli edellisen vuoden tiedot. Veren määrän manipulointi oli kiellettyä. Siinähän se hupi olikin, kun oli väärä lista.



Mistä se hiihtäjien hemoglobiini nyt on mahtanut niin poikkeuksellisen korkealle nousta? Miksi käytännössä kaikkien maiden hiihtäjien arvot ovat laskeneet kun lehmän häntä Lahden ja epotestien käyttöönoton jälkeen ja tiettyjen_maiden hiihtomenestys romahtanut.Samalla esim. keskieurooppalaiset ovat ruvenneet pärjäämään paremmin.

Enää ei puhuta,että sillä ja sillä hiihtäjällä on jo "luonnostaan" niin korkealla "luontainen" hemoglobiiniarvo,että ihan fysiikkansa takia tarvitsee laskea sitä keinotekoisesti viivalle päästäkseen tai vaihtoehtosesti selitellä alppimajoilla.


Neloselta tulleen dokkarin pohjalta MINÄ olen sitä mieltä,että peiteltiin jotain ja siinä sitten tyrittiin kun norjalaiset muiluttivat väärää tietoa siitä,että hemohessiä ei testata.

Avatar
Martti
ISONPI MINÄ
Viestit: 940
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 1:02 pm

Re: Peitellään?

ViestiKirjoittaja Martti » Pe Helmi 04, 2005 4:28 pm

Tiikeri kirjoitti:Siis ei kai nyt kukaan niin tyhmä ole että koittaa peittää jotain aineella joka sinällään on kielletty ja näkyy takuuvarmasti testeissä ja rangaistus on yhtä pitkä. Ei kai nyt kukaan sammuta tulipaloa bensiinillä........Edes urheilija.


sodan aikana kun ryssät pommitti oman suurlähetystönsä helsingissa palopäällikkö oli tätä mieltä :lol: :lol:

Avatar
Olli-Pekka Tervo
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 2534
Liittynyt: Pe Loka 11, 2002 10:00 am
Paikkakunta: Pattijoki

ViestiKirjoittaja Olli-Pekka Tervo » Pe Helmi 04, 2005 8:16 pm

Ihmeen tiukat nuo hemoglobiinirajat kuitenki on. Mulla oli nytkin viimeksi 170, vaikka ei ole tullut urheiltua, eikä ulkoiltua (eikä varsinkaan syötyä) kuukausiin. Mummovainaalla oli ihan loppuun asti 160, ja isäpapalla oli kans aina tosi korkea.

Mikko Korhonen
Aktiivi Jäsen
Viestit: 483
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 5:45 pm
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Mikko Korhonen » Pe Helmi 04, 2005 8:21 pm

Minulla oli viimeksi 169 ja sitä ennen oli 174. Noissa arvoissa se on ruukannut olla.

Avatar
markus sutinen
Wonderboy
Viestit: 413
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:25 pm
Paikkakunta: kuopio

ViestiKirjoittaja markus sutinen » Pe Helmi 04, 2005 9:02 pm

Mikko Korhonen kirjoitti:Minulla oli viimeksi 169 ja sitä ennen oli 174. Noissa arvoissa se on ruukannut olla.


sillon kun reenataan ihan vitun kovasti noi laskee kyllä ihan normaali tasolle.ittelläkin oli alkukesästä 150 ja nyt joulun jälkeen 131.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » Pe Helmi 04, 2005 9:04 pm

Näistä hiihtäjien arvoista vauhkottiin aivan jumalattomasti ennen epotestien tuloa.... Viimeaikoina onkin sitten ollu hiljasempaa...

Tatu Karhu
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 7116
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 12:10 pm
Paikkakunta: Naantali

ViestiKirjoittaja Tatu Karhu » Pe Helmi 04, 2005 9:38 pm

Miul on 140.
Vanha voimailee sisulla ja sydämmellä.

Avatar
JiiTee
voimanyplääjä
Viestit: 1080
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 7:02 pm

ViestiKirjoittaja JiiTee » Pe Helmi 04, 2005 10:23 pm

Vaihtelee 155...165 välillä. Riippunee aika lailla, kuinka paljon on tullut juotua (vettä?) ennen mittausta

Makkuri
Punainen vaara
Viestit: 451
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 3:53 pm

ViestiKirjoittaja Makkuri » La Helmi 05, 2005 5:52 pm

Mulla on viime testissä ollut 179. Aika jogurttia... Mikä se raja olikaan?
"Nyt pitää kaikin voimin taistella lajin puolesta, ettei salibandyn pitkätukka-hintit vie koko Suomen urheilua kadotukseen."
-Pekka Anttila-
(click me: http://s3.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20606)


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa