Mikä paita?

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

MKH
Aktiivi Jäsen
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2004 2:17 pm

Mikä paita?

ViestiKirjoittaja MKH » Ke Marras 03, 2004 2:15 pm

Suunnitelmissa ehkä paluu SVNL:n penkkikisoihin ensi vuonna muutaman vuoden tauon jälkeen. Viime kisa on yleisen sarjan penkki-SM vuonna 2001, joten aikaa on kulunut jo tovi.

Tässä on tullut keskityttyä sen jälkeen RAW-reeniin, eikä hirveästi ole tullut keskityttyä näiden uusien paitojen eroihin. Vuonna 2001 elettiin, kuten kaikki hyvin tietävät, vielä Inzer-aikaa ja rajuin paita oli EHPHD, jolla itsekin nostin.

Ongelma on nyt se, että ei ole oikein hajuakaan siitä, mikä paita hankkia jos/kun paluu SVNL-kisoihin on ensi vuonna. Tällä foorumilla keskustellaan varusteista aika paljon, joten vinkkejä kiitos. Ja tiedän kyllä, että vasta kokeilemalla se lopullinen tulos selviää, mutta vinkkejä silti kaivataan.

muutamia juttuja:

- Inzer EHPHD toimi minulla hyvin, se ei muuttanut noston linjaa ollenkaan verrattuna RAW-nostoon

-nostan kaarella, en järkyttävällä mutta kuitenkin kaarella (F6 Tornado?)

-kohtuu lyhyt nostomatka

-maks-leveä ote

-lasken tangon alarintaan, mutta en mahalle

Tuomas
Varavaltuutettu
Viestit: 830
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 2:19 pm
Paikkakunta: Forssa

ViestiKirjoittaja Tuomas » Ke Marras 03, 2004 2:48 pm

Titanin plussapaita taitaa olla se yleisin tällä hetkellä. Itse nostan kanssa kaarella ja maksimi oteleveydellä.
Käytän itse siis myös tuota NXG + paitaa.

Vaikka taitaa se Metallin Viking Bencher (vai mikä se oli) olla suht samanlainen paita leikkaukseltaan, niin sekin voi olla hyvä.

Tornadosta ei ole kokemuksia, eikä varmaan hirveän monella muullakaan.
Yks "kokemus" on: Eli yhdellä tutulla oli tuo Tornado jolla oli menossa kisoihin. Tämä tuttu ei ollut aikaisemmin edes nostanut tällä Tornadolla vaan NXG+ paidalla. Sitten kun sai paidan päälle ja lämmittelyyn, niin kaikki nostot läjähtivät vatsalle, eikä mitään ylös!

Itse siis luulen, että tavallisella paidalla pystyy vallan mainiosti nostamaan myös kaaripenkkaaja, kun vaan paita vedetään tarpeeksi alas. Tuolla Tornadolla saattaa siis olla se vaara että nostot menee vatsalle.

ps. Itselleni Inzerin EHPHD-paita ei tuonut yhtään lisäkiloja.
-Riippumaton kannattaja-

Avatar
Tenu
-Forum staff-
Viestit: 1975
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 9:31 pm
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Tenu » Ke Marras 03, 2004 2:55 pm

Luulisin, että Metal Bencher olisi paras vaihtoehto sulle. Ainakin monien nostajien mukaan se on helppo nostaa ja sillä pystyy nostamaan hiukan kyynärpäät leveällä ja muutenkin "raw-groovissa". Titanin F6 saattaisi myös olla sopiva, siitä on vielä aika vähän juttuja kuultu, mutta silläkin tangon saa alas helpommin kuin Furyllä.

Jos sulla on lyhyehköt kädet, niin voi olla, etteivät nämä uudella, suoralla hihakulmalla varustetut paidat aiheuta mitään ongelmia.

Mikään ei tietenkään estä nostamasta EHPHD:lla. Jotkut saavat vieläkin sillä isoimmat raudat, koska kaikki uudet paidat muuttavat nostoa jonkunverran.

Parasta olisi, jos pääsisit kokeilemaan paitoja. Ei edes haittaa, jos ne ovat selkeästi liian isoja, silti saat jonkun käsityksen siitä, millainen nostolinja paidalla täytyy ottaa ja sopiiko se sulle yhtään.
"You don't have to agree with us; just get stronger and we are all happy."

Jim Wendler

Masa
Aktiivi Jäsen
Viestit: 116
Liittynyt: Su Syys 12, 2004 8:17 pm
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Masa » Ke Marras 03, 2004 2:58 pm

Tekniikka kuulostaa aika lailla samalta kuin minulla (140), vai? Ajoin sisään fury plussaa, mutta paita rikkoi tekniikan ja vaihdoin sen F6:een, joka on pelittänyt mulla huomattavasti paremmin. Eli ainaki mulle sopii tuo Tornado. Toisaalta voi olla että fury alkaa toimimaan vasta isompien romujen kanssa :?
Viimeksi muokannut Masa, Ke Marras 03, 2004 3:13 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Tuomas
Varavaltuutettu
Viestit: 830
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 2:19 pm
Paikkakunta: Forssa

ViestiKirjoittaja Tuomas » Ke Marras 03, 2004 3:00 pm

Jeps, nämä nykyiset paidat on sen verran turvavyökankaasta väsättyjä, ettei missään nimessä kannata ainakaan pienempää ostaa mitä kokotaulukko sanoo.

Mä oletan myös niin, että mitä isompi mies, niin sen parempi on näillä nykyisillä paidoilla nostaa--> enempi hyötyä.
-Pienen miehen katkera tilitys :? -

Inzerin Phenom tuntui kanssa suht mukavalta paidalta, eli ei riko nostoa! Ainoana miinuksena oli se että kainaloihin jäi Inzermäiset vekit--> alaslasku tekee kipeetä ekoilla kerroilla.
-Riippumaton kannattaja-

MKH
Aktiivi Jäsen
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2004 2:17 pm

ViestiKirjoittaja MKH » Ke Marras 03, 2004 3:57 pm

Kiitoksia vinkeistä.Tosin nyt olen entistäkin sekaisempi :)

Pidin EHPHD:sta juuri siksi, kun sai nostaa samalla tavalla kuin ilman paitaa. Jos Metallin paidat tekevät tuon, niin se pitää ottaa huomioon.

Selkäinahon sivujen kuvaus Tornadosta tuntui kyllä sopivan tekniikkaani.

Myös Inzerin uudet paidat ovat kysymysmerkkejä. Ja tokihan EHPHD:lla voi yhä nostaa, mutta sen jälkeen kun uudet paidat tulivat 2002, on penkin tulostaso noussut SVNL:ssa minun havaintojeni mukaan keskim. 20-30kg kautta linjan,isommissa sarjoissa ehkä enemmänkin. Inzer-aikoihin ei SVNL:ssa puhuttukaan 300kg:n penkeistä, nyt ne eivät ole enää edes hirveän isoja uutisia (tarkoitus ei ole väheksyä!).
En usko että kaikkien voimataso on noussut näin paljon

Tuomas
Varavaltuutettu
Viestit: 830
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 2:19 pm
Paikkakunta: Forssa

ViestiKirjoittaja Tuomas » Ke Marras 03, 2004 4:20 pm

MKH kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä.Tosin nyt olen entistäkin sekaisempi :)


Kyllä sitä on itse kukin sekaisin näiden paitojen kanssa. :shock:
Paras olisi kun pääsisi kokeilemaan jossakin ainakin paria eri paitaa.

Aihetta hieman sivuten, niin onko kenelläkään ollut samanlaista ongelmaa paidan kanssa kuin mulla!
Eli ostin ensin NXG+ paidan käytettynä (pari kertaa nostettu), paita toimi ihan hyvin. Nooh, sittenpä ostinkin täysin samanlaisen paidan (sama koko) ja tämäpäs paita ei enää toimikaan päälläni.
Eli nostot on ihan helvetin hankalia... ei kunnon tuntumaa eikä kunnon asentoakaan saa. Olen yrittänyt tuota paitaa venyttää jo muutaman kymmenen noston verran, mutta eipä se vaan tunnu parantuvan. :?

Onko kukaan keittänyt paitaansa? Pitäis pehmentää jonnin verran kangasta!
-Riippumaton kannattaja-

Avatar
wilpo
Forum's Sparefuse
Viestit: 784
Liittynyt: Ma Kesä 30, 2003 11:05 am
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

ViestiKirjoittaja wilpo » Ke Marras 03, 2004 4:56 pm

Tuomas kirjoitti:Onko kukaan keittänyt paitaansa? Pitäis pehmentää jonnin verran kangasta!


Ite keittelin viikonloppuna Titanin F6 paitaa. Laitoin pelkät hihat vaan kattilaan. Kangas venyy tosi hyvin tämän jälkeen. Varsinkin kun käytin apuna autonvararengastunkkia. 44 kokosen paidan sain venytetyn 46 kokoseksi hihoista helposti.

Avatar
wilpo
Forum's Sparefuse
Viestit: 784
Liittynyt: Ma Kesä 30, 2003 11:05 am
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

ViestiKirjoittaja wilpo » Ke Marras 03, 2004 5:05 pm

MKH kirjoitti:Pidin EHPHD:sta juuri siksi, kun sai nostaa samalla tavalla kuin ilman paitaa. Jos Metallin paidat tekevät tuon, niin se pitää ottaa huomioon.

Itelläni on Titanin Fury+ ja F6. Fury+:aan ainakin oma nostotekniikka sopi tosihyvin. Ei tarvi mitään miettiä, ett mihin suuntaa se paita tänään heittää tankoa, vaan aina tulee tanko sitä mitä on rawinakin tottunu liikuttaa. Normaalisti lasken tangon melkein palleanpäälle.

Avatar
Reksa
Aktiivi Jäsen
Viestit: 750
Liittynyt: Ke Helmi 18, 2004 3:55 pm

ViestiKirjoittaja Reksa » Ke Marras 03, 2004 5:41 pm

Oma kokemus:
Molemmista Titaneista: F6 ja Fury+ sama hyöty. Kaarinostajalle F6 voisi sopia vieläkin paremmin sen leikkauksen vuoksi -> lasku huomattavasti helpompi eikä tarvi jännittää tuleeko rintaan vai ei...

Vieraissa
Stadin veteraani
Viestit: 2628
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 7:09 pm
Paikkakunta: Rööperi

ViestiKirjoittaja Vieraissa » Ke Marras 03, 2004 9:09 pm

Tuomas kirjoitti:Nooh, sittenpä ostinkin täysin samanlaisen paidan (sama koko) ja tämäpäs paita ei enää toimikaan päälläni.


Olen nähnyt tehtaanpaketista vedetyn paidan, jossa oli toisen hihan halkaisija puoli senttiä toista pienempi. Se siitä "samanlaisuudesta" .

Petteri

Avatar
Reksa
Aktiivi Jäsen
Viestit: 750
Liittynyt: Ke Helmi 18, 2004 3:55 pm

ViestiKirjoittaja Reksa » Ke Marras 03, 2004 9:16 pm

Vieraissa kirjoitti:Olen nähnyt tehtaanpaketista vedetyn paidan, jossa oli toisen hihan halkaisija puoli senttiä toista pienempi. Se siitä "samanlaisuudesta" .

Petteri


Noistahan kannattaa ehdottomasti tehdä reklamaatio; myyjä vastaa tuotteesta.

Vieraissa
Stadin veteraani
Viestit: 2628
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 7:09 pm
Paikkakunta: Rööperi

ViestiKirjoittaja Vieraissa » Ke Marras 03, 2004 10:28 pm

Reksa kirjoitti:Noistahan kannattaa ehdottomasti tehdä reklamaatio; myyjä vastaa tuotteesta.


Toki, toki. Tarkoitin vaan sitä, että eivät ne paidat välttämättä ole samanlaisia. Tiedä sitten, minkälaiset toleranssit sallitaan. Onko valmistus osin käsityötä vai koneellako kokonaan rätkitään kasaan?

Petteri

Avatar
Tiikeri
Aktiivi Jäsen
Viestit: 371
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 6:52 pm
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Tiikeri » To Marras 04, 2004 8:42 am

Taitais hinta olla toisenlainen, jos niitä käsityönä tehtäis. Ellei sitten se käsityö tapahdu Vietnamissa tai Kiinassa.

Vieraissa
Stadin veteraani
Viestit: 2628
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 7:09 pm
Paikkakunta: Rööperi

ViestiKirjoittaja Vieraissa » To Marras 04, 2004 8:50 am

Tiikeri kirjoitti:Taitais hinta olla toisenlainen, jos niitä käsityönä tehtäis. Ellei sitten se käsityö tapahdu Vietnamissa tai Kiinassa.


Siis kokonaisuudessanko ompelemisen tekee robotti? Silloin luulisi, ettei mittavirheitä paljon tule.

Petteri

Avatar
Teemu Sinisalo
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1257
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 10:27 pm
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu Sinisalo » To Marras 04, 2004 9:30 am

wilpo kirjoitti:
Tuomas kirjoitti:Onko kukaan keittänyt paitaansa? Pitäis pehmentää jonnin verran kangasta!


Ite keittelin viikonloppuna Titanin F6 paitaa. Laitoin pelkät hihat vaan kattilaan. Kangas venyy tosi hyvin tämän jälkeen. Varsinkin kun käytin apuna autonvararengastunkkia. 44 kokosen paidan sain venytetyn 46 kokoseksi hihoista helposti.


Ootko nostanu paidalla sen jälkeen eli miten toimii?

Avatar
Mikko Backman
Hese - PRO
Viestit: 1643
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 2:06 am
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Mikko Backman » To Marras 04, 2004 10:07 am

Vieraissa kirjoitti:
Tiikeri kirjoitti:Taitais hinta olla toisenlainen, jos niitä käsityönä tehtäis. Ellei sitten se käsityö tapahdu Vietnamissa tai Kiinassa.


Siis kokonaisuudessanko ompelemisen tekee robotti? Silloin luulisi, ettei mittavirheitä paljon tule.

Petteri


Titan nyt vähän eri luokan valmistaja kuin Metal, mutta eikös Metal tee kaikki käsin koneella. Ja kyllä aika laajalti levinnyt merkki kuitenkin kyseessä.

Vieraissa
Stadin veteraani
Viestit: 2628
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 7:09 pm
Paikkakunta: Rööperi

ViestiKirjoittaja Vieraissa » To Marras 04, 2004 10:43 am

Mikko Backman kirjoitti:Titan nyt vähän eri luokan valmistaja kuin Metal, mutta eikös Metal tee kaikki käsin koneella. Ja kyllä aika laajalti levinnyt merkki kuitenkin kyseessä.


Toi kuulostaa munkin mielestä todelliselta näin marginaalisessa tuotannossa. Ja takuulla tulee pientä toleranssia rätteihin sekä leikkaus- että ompeluvaiheessa.

Petteri

Avatar
wilpo
Forum's Sparefuse
Viestit: 784
Liittynyt: Ma Kesä 30, 2003 11:05 am
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

ViestiKirjoittaja wilpo » To Marras 04, 2004 1:01 pm

Teemu S kirjoitti:
wilpo kirjoitti:
Tuomas kirjoitti:Onko kukaan keittänyt paitaansa? Pitäis pehmentää jonnin verran kangasta!


Ite keittelin viikonloppuna Titanin F6 paitaa. Laitoin pelkät hihat vaan kattilaan. Kangas venyy tosi hyvin tämän jälkeen. Varsinkin kun käytin apuna autonvararengastunkkia. 44 kokosen paidan sain venytetyn 46 kokoseksi hihoista helposti.


Ootko nostanu paidalla sen jälkeen eli miten toimii?

En ole nostanu vielä. Kuukauden sisällä kuitenkin nostan.

Avatar
Mikko Backman
Hese - PRO
Viestit: 1643
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 2:06 am
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Mikko Backman » To Marras 04, 2004 1:16 pm

wilpo kirjoitti:
Teemu S kirjoitti:
wilpo kirjoitti:
Tuomas kirjoitti:Onko kukaan keittänyt paitaansa? Pitäis pehmentää jonnin verran kangasta!


Ite keittelin viikonloppuna Titanin F6 paitaa. Laitoin pelkät hihat vaan kattilaan. Kangas venyy tosi hyvin tämän jälkeen. Varsinkin kun käytin apuna autonvararengastunkkia. 44 kokosen paidan sain venytetyn 46 kokoseksi hihoista helposti.


Ootko nostanu paidalla sen jälkeen eli miten toimii?

Kuukauden sisällä


Edit: Jaa ei mitään. Parempi olla laukomatta liian huonoja puujalka vitsejä. :)


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa