Reactive Training System RTS

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Avatar
Rölli
Kyykkykone
Viestit: 2201
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 6:16 pm
Paikkakunta: Pori

Reactive Training System RTS

ViestiKirjoittaja Rölli » Ke Marras 10, 2010 5:45 am

Kyseessähän on amerikkalaisen Mike Tuchschererin kehittämä menetelmä, joka on jonkinlainen sekoitus sheikoa ja westsidea. Ilmeisen hyvin on myös toiminut, niin huimia rautoja mies käsittelee.

http://www.youtube.com/user/Power275

Mahtaako kellään olla kokemuksia kyseisestä reenisysteemistä? Systeemistä on tehty myös reenimanuaali, onko ketään sitä lukaissut ja onko hankinnan arvoinen? Suomesta sitä ei vissiin kyllä mistään saa.
"Rautaa on vihattava, se on lannistettava, se on nostettava!" - Kaarlo Kangasniemi

Temppa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Loka 27, 2008 12:55 pm
Paikkakunta: Tre

ViestiKirjoittaja Temppa » Ke Marras 10, 2010 2:54 pm

Kirja löytyy ja seminaari dvd on myös. Parin kuukauden treenin jälkeen on pääliikkeissä enkkakunto muutaman vuoden paikallaan jumittamisen jälkeen. Ja olen vasta käyttänyt ihan perussysteemiä.

RTS on mielestäni samanlainen kuin block periodisointi, westsidea avuksi käyttäen, mutta valmiit prosentit on heitetty pois ja mennään päivän kunnon mukaan. Suurin pointti on RPE eli miltä sarja itsestä tuntuu. RPE 10 on aivan tappi sarja, ei yhtään toistoa tankissa, RPE 9 jättää ehkä 1 toiston varoja, 8 toistoja jää 2-4, 7 toistovaroja 4-5, RPE 6 ja toistoja jää 5-6. Näiden alapuolella ei sitten ole merkitystä. RPE 6-7 on nopeussarjojen/dynaamisten sarjojen haarukka.

Volume block, 4-6 viikkoa, tehdään 4-6 toiston sarjoja RPE 8 pääliikkeissä. Pääliikkeitä päivässä 2-3 ja nämä ovat sekä varuste- että raakanostoja tai niitä palvelevia. Esim. maven pääliike + raakakyykyn variaatio + mavea täydentävä. Pääliikkeet pysyvät samoina koko blokin ajan.

Intensity block, 2-3 viikkoa otetaan varusteet mukaan, sarjat 2-3 toistoa RPE 9-10. Esim. käytössä pukujen alaosat, lankkupenkkiä paidalla jne. Pääliikkeet mahdollisimman lähellä lajinomaisia.

Concentration block, 2 viikkoa RPE 10, ja kolmannella viikolla kisa/testi. Pääliikkeissä täysvarustus, mikäli niitä käyttää.

Treenit 3-4 kertaa viikossa, joihin jaetaan pääliikkeet ja niitä täydentävät. Tuollainen olisi perusrunko. Sitten kun nostaja kehittyy RTS:n suhteen kuvaan tulevat väsymysprosentit, intensiteettijaksojen vaihtelut sun muuta.

Tuchschererin sivuilla on aika monta artikkelia, joista pääsee jo aika hyvin jyvälle. Samoin treeniblogit ovat hyvää opiskelumateriaalia ja foorumilla saa tietysti tietoa mieheltä itseltään. Treenimanuaali on kyllä hintansa väärti, eikä postikulut ollu mitään älyttömiä. Kirjan mukana tulee cd, jolla on valmiit taulukot, liike-ehdotelmat ja muuta sälää. Seminaari-dvd täydentää kirjan aiheuttamia aukkoja, joita ainakin minulle tuli. Kirjassa on 80 sivua luettavaa ja ei se kyllä ihan ekalla kerralla mennyt jakeluun, siksipä Tuchscherer kehottaakin aloittamaan 6 viikon aloittelijajaksolla, 3 viikkoa voluumia ja 3 viikkoa intesiteettiä.

Tällainen pikainen päästä ja sen vierestä heitettynä.

Avatar
Rölli
Kyykkykone
Viestit: 2201
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 6:16 pm
Paikkakunta: Pori

ViestiKirjoittaja Rölli » Ke Marras 10, 2010 8:56 pm

Kiitos tiedoista. Joo, tullut kyllä silmäiltyä kyseistä foorumia. Mistä muuten tilasit sen kirjan ja muut sälät, ja mitä tuli maksamaan portituskuluineen? Noilla sivuillahan sitä on myös myynnissä. Jossain näin kyllä mielestäni halvemmankin hinnan.
"Rautaa on vihattava, se on lannistettava, se on nostettava!" - Kaarlo Kangasniemi

Temppa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Loka 27, 2008 12:55 pm
Paikkakunta: Tre

ViestiKirjoittaja Temppa » Ke Marras 10, 2010 9:13 pm

Tuolta samasta paikasta tilasin. Postit tais olla max 10 taalaa, tavallisena kirjeenä tuli. Lifting Largella 10 enemmän.


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija