Peruskuntokausi

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Principal
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2016 10:32 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Peruskuntokausi

ViestiKirjoittaja Principal » Pe Heinä 15, 2016 11:01 pm

Moro.
Näin kesän kestäessä tarkoitus olisi rakentaa järkevä peruskuntokausi josta sitten ponnistaa syksyn edetessä wsb-hengessä takaisin kovempaan reeniin. Millaisia kokemuksia teillä on, neuvoja, ideoita...? Kokemusta suunnitelmallisesta reenistä ei liiemmin itsellä ole vaan ohjelmaa ohjelman perään tullut viime vuodet väännettyä (5-3-1, saken esimerkkiohjelmat wsb:stä, ja vanhat nuoruuden ohjelmat hyvässä ja pahassa) . Voimanosto olisi ideana eli kaikkia osapuolia yhtä aikaa rakentaen ja pohjia tehden.

Kiitos vinkeistä!!!

Pekka Raiha
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 1451
Liittynyt: Ti Tammi 07, 2014 3:58 pm
Paikkakunta: Hollola

ViestiKirjoittaja Pekka Raiha » La Heinä 16, 2016 1:19 pm

Nyt kun sulla on jo vähän kokemusta westside systeemistä niin voit painaa samalla meiningillä. Tässä ehdotuksia...

Kaukana kisasta liikkeillä ei ole juuri väliä eikä nopeuspäiviäkään tarvitse välttämättä jaksottaa 3-4vkon pituisiksi. Tekee 2-3vkoa kovaa ja pitää sitten AINA kevyen viikon, jossa EI tehdä maksimivoimaliikkeitä ja nopeuspäivän pääliikkeissä painot/lisävastukset on maltillisia ja sarjoja muutama vähemmän, esim kyykyssä 5-6x2. Vedon voi jättää kokonaan tekemättä.

Maksimivoimapäivänä sellainen toimii ihan hyvin, että eka viikolla tekee jonkun liikkeen maksimiin ja toisella painaa siinä sarjoja. Esim:
Vko 1: kyykky 3" alle vaakan boksille max1
Vko 2: sama, mutta esim 6x4x70% edellisviikon maksimista
Vko 3: kevennys, esim reverse hyperiä 4x30sek pääliikkeenä

Nopeuspäivänä heittää vaikka hatusta salille tullessaan mitä tekee, esim:
Vko1: kyykky vaakaboksille+20kg ketjua 10x2 + veto kapeelta 5x4x65%
Vko2: etukyykky ilman boksia 6x3 + veto kapeelta 5x4x65%
Vko3: stoppikyykky 5x2x50% + ei vetoa

Penkissä samalla lailla... Jos et ole "häävi" penkkaaja(kuten en ole itsekään) niin tod näk peruspenkkiä isolla volyymilla kehittää enemmäin kuin maksimitreeni. Pyramidia, kovia sarjoja ja max3-6 vaan kehiin eri variaatioissa.

Apuliikkeissä pieni nostatus joka viikko.... Eiköhän se siitä :idea:
Viimeksi muokannut Pekka Raiha, La Heinä 16, 2016 1:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pekka Raiha
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 1451
Liittynyt: Ti Tammi 07, 2014 3:58 pm
Paikkakunta: Hollola

ViestiKirjoittaja Pekka Raiha » La Heinä 16, 2016 1:23 pm

JA VIELÄ...

Laitahan päivyri pystyyn! :)

Principal
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2016 10:32 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Kiitosta

ViestiKirjoittaja Principal » La Heinä 16, 2016 5:04 pm

Kiitos nopeasta vinkistä. Tekisitkö maksimivoimapäivänä itse ollenkaan mavea/romanialaista/gm vai jättäisitkö pelkästään nopeusvoimapäivän maven varaan?

Pekka Raiha
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 1451
Liittynyt: Ti Tammi 07, 2014 3:58 pm
Paikkakunta: Hollola

Re: Kiitosta

ViestiKirjoittaja Pekka Raiha » La Heinä 16, 2016 5:18 pm

Principal kirjoitti:Kiitos nopeasta vinkistä. Tekisitkö maksimivoimapäivänä itse ollenkaan mavea/romanialaista/gm vai jättäisitkö pelkästään nopeusvoimapäivän maven varaan?


Tottakai tekisin/teen. GM max3-6 on yksi mun suosikkiliikkeistä sekä ylhäältä lähtien että pinnoista lähtien. Vedossa voi käyttää tuota samaa yllämainitsemaani max1+sarjoja -hommaa kuin kyykkyynkin. Kokeile vaikka vetää painot 2" korokkeella eka vkolla maksimi ja toisella urakoit samaa 8x3x70% ja tarkoitan siis 8 sarjaa, 3 toistoa kussakin.

Romanialaista en tekisi maksimiin loukkaantumisriskin takia.

Lueskele vaan niitä Saken artikkeleita voimaharjoittelun sivulta, siellä se tieto lymyää :) Saa toki kysyäkin!!

Principal
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2016 10:32 pm
Paikkakunta: Järvenpää

:)

ViestiKirjoittaja Principal » La Heinä 16, 2016 5:20 pm

Kiitosta!

Pekka Raiha
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 1451
Liittynyt: Ti Tammi 07, 2014 3:58 pm
Paikkakunta: Hollola

ViestiKirjoittaja Pekka Raiha » Ma Heinä 18, 2016 11:04 am

Olisi kyllä hienoa jos joku muukin vastailisi näihin kysymyksiin......


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa