Lisää Soturidieetistä.

Ravinto, lisäravinteet ja reseptit

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Wunder
Aktiivi Jäsen
Viestit: 886
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 12:10 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wunder » Ke Huhti 26, 2006 8:36 pm

Perustin nyt kokonaan uuden ketjuun, olkoon sitten vaikka Warrior diet Part.2.

Söin ennen joku 5-6 (+palkkari) ateriaa päivässä, nyttemmin olen vähentänyt 4 ateriaan (+palkkari). En ole välttämättä menossa soturidieettilinjalle, mutta ilokseni olen huomannut pärjääväni hyvin pitempiäkin aikoja syömättä. Ennen tuli tosiaan nälkä 2-3 tunnin välein kun söikin niin usein.

Tämän huomion tehneenä kiinnostaa kuitenkin etäisesti enemmän toi 'yhden' aterian dieetti, kun tosiaan nykyään kyllästyttää 'jatkuva' ruokailu ja syömme usein viimeisen lämpimän aterian 8-9 aikaan illalla. Ajattelin että jos vetäisi aamulla proteiinisheikin (ananasta+mansikoita+maitoa ja/tai mehua+proteiinia), söisi lounasaikaan pähkinöitä ja/tai purkin raejuustoa tms., iltäpäivällä samantyyppinen proteiinisheikki kuin aamulla, ja illalla kunnon safka.
Eikö tämä mene loppujen lopuksi aika lähelle soturidieettiä? Onko soturidieettia ajatellen noi proteiinisheikit liian raskaita, kun niissä on muutakin kuin maitoa ja jauhot?

Tavallaan mietin että onko järkeä toteuttaa soturidieettia 'puolivillaisesti'. Eli jos syön kuitenkin liikaa päivällä tai aamulla, niin kärsinkö silloin turhaan nälästä päivällä, tykkääkö elimistö jne, kun eikö soturidieettiin kuulu nimenomaan se undereating-vaihe?

Liikun kuitenkin suht ahkerasti, varsinkin kun vapaaottelua on 3 kertaa viikossa, niin pyrin syömään siten että jäisin henkiin. Jäänkö henkiin jos vedän protskudrinkkejä? Tiedän ne perusjutut siitä miten paljon urheileva ei saa syödä neitimäisesti ja pitää saada tietty määrä hiilareita jne, mutta nyt kysynkin nimenomaan, sopiiko soturidieetti ja runsas liikunta yhteen?
Olen kyllä kuullu muilta foorumeilta (mm. jenkkiläiseltä nyrkkeilyfoorumilta), että ilmeisesti soturidieetti on ihan jees dieetti myös jos liikkuu paljon.

Mutta valaiskaas vaikka tässä tuli nyt ihan helvetisti kysymyksiä..

Wunder
Aktiivi Jäsen
Viestit: 886
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 12:10 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wunder » To Huhti 27, 2006 9:21 am

Sellainen lisäkysmys, että jos syön lounasaikaan vaikka salaattia (tomaattia, kurkkua, sipulia, salaattia tms.) niin voinko soturidieetin mukaan syödä samalla myös raejuustoa, vai tuleeko ateriasta liian raskas?
Kun liikun paljon niin kannattaisiko mieluummin syödä pelkkä raejuustopurkki lounaalla ja säästää kasvikset iltaan päivälliselle?

...Vaikka toisin ekassa viestissäni sanoinkin, ehkä olen sittenkin menossa soturidieettilinjalle :D
Ärsyttää tää loputon obsessio ruuasta ja siitä milloin syö seuraavaksi perkele.

girevik
Aktiivi Jäsen
Viestit: 512
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 4:55 pm
Viesti:

ViestiKirjoittaja girevik » To Huhti 27, 2006 10:30 am

Nyt sanoisin vain että älä stressaa liikaa. Ei sitä kannata mennä mitenkään liian orjallisesti minkään systeemin mukaan. Kokeile. Varmasti tunnet itse olossasi mikä sopii sinulle. Jos tarvitset proteiinisheikkejä päivällä niin sitten otat ne.

Kyllä nuo sun ideat menee aika lailla lähelle soturidieettiä. Soveltaminen on sallittua aina.

thepanu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 197
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 11:16 am

ViestiKirjoittaja thepanu » To Huhti 27, 2006 10:51 am

Mä syön päivisin pari omenaa ja noin 100g raejuustoa. Eli en kovinkaan paljon.

Huomasin tuossa maanantaina ku söin seuran vuoksi lounaalla "normaalisti" niin oli kauhean vetämätön olo kun olisi pitänyt alkaa treenaamaan. En oo aikoihin tuntenu samanlaista.

Wunder
Aktiivi Jäsen
Viestit: 886
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 12:10 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wunder » To Huhti 27, 2006 7:58 pm

Kirjotan nyt tänne ekasta päivästä soturidietin kokeilijana.

Söin aamulla protskupirtelön (ananasta, mansikoita, maitoa, heraa),
Lounaaksi purkillisen raejuustoa, iltapäivällä proteiinisheikin (valmispullo) ja illalla lehtipihvejä, paistettuja tuoreita vihanneksia ja pähkinöitä. Kun pahin nälkä yllätti päivällä, otin myös puoli kourallista pähkinöitä.

Huomasin etten ollut yhtään nälkäisempi kuin normaalisti! Aika erikoista..Alkupuolella oli lievää hyperaktiivisuutta, ihan kuin olisi yrittänyt tupakanpolttoa lopettaa. Mutta toi, etten ollut tavallista nälkäisempi, oli yllätys. Samoin kuin se, etten kokenut mitään päänsärkyä tai väsymystä.

Jos tää on näin mukavaa, niin aion ehdottomasti jatkaa!!! Kun muutenkin syömme iltaisin, ja tykkäämme syödä ja tehdä hyvää ruokaa, on upeaa jos siitä saa nauttiakkin täysillä! Toinen selkeä pluspuoli, ettei koko ajan tarvinnut kelailla ruokajuttuja, paljon hiilareita on syöny jne jaksaako nyt näin ja näin kevyen lounaan syötyään iltapäivään asti..

Tuli vielä mieleen, että eikö monissa maissa syödä muutenkin tähän suuntaan? Eli päivällä edetään hyvin kevyesti ja mennään illalla perheen kanssa raflaan/tehdään kunnon ateria ja syödään perheen kanssa ja istutaan pitkään iltaa..? Kun tätä miettii tolta kantilta, ei enää tunnukkaan niin eksoottiselta ja psykoottisen hirveältä tavalta syödä.

girevik
Aktiivi Jäsen
Viestit: 512
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 4:55 pm
Viesti:

ViestiKirjoittaja girevik » To Huhti 27, 2006 8:50 pm

Kyllä, välimeren maissa ilta on se aika kun kokoonnutaan syömään ja syödäänkin sitten kunnolla. Hyvä oivallus, ei se tapa syödä ole niin kaukaa haettu. :)

Wunder
Aktiivi Jäsen
Viestit: 886
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 12:10 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wunder » Pe Huhti 28, 2006 9:43 pm

Sellainen kysymys varsinkin Martille ja muille jotka on pitemmän aikaa syöneet warrior dietin mukaan: Näin niinkuin liikkuvana ihmisenä olis kiva tietää miten kyseinen dieetti vaikuttaa lihaksiin ja niiden säilyvyyteen. Kun perinteisen opin mukaan pitäisi just proteiinia syödä usein ja paljon..Soturidietissä näin ei tapahdu..?

Entä vedättekö te proteiinipirtelöitä tms. päivällä? Ilmeisesti voimatasot on ainakin Martilla ja Girevikillä aika hyvällä tasolla..

Ja vielä lisää edelliseen viestiin liittyen, tosiaan muistan että siskon Espanjalaisen miehen äiti ja vissiin ja myös muu perhe syö päivän mittaan todella vähän; aamulla todella kevyt aamiainen, päivällä ainoastaan ehkä muutama hedelmä ja illalla kunnon mätöt. Perusteli muistaakseni just sillä että ruuansulatusjärjestelmä toimis hyvin..Warrior diet some sort of siis :)

girevik
Aktiivi Jäsen
Viestit: 512
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 4:55 pm
Viesti:

ViestiKirjoittaja girevik » Ti Touko 02, 2006 11:25 am

Itse en usko, että proteiinin saanti merkittävästi heikkenisi, vaikka sitä ei saisikaan tasaisesti päivän mittaan. Aminohapot varastoituvat elimistöön jossain määrin. Painotan siinäkin suhteessa iltaa ja harjoittelun jälkeistä aikaa.

Proteiinia yliannostellaan herkästi. Itselläni oli joitain vuosia sitten kausi, jossa kaikki pyöri lihasmassan kasvattamisen ympärillä. Proteiinipirtelöitä tuli vedettyä oikein urakalla, proteiinin saanti oli 3g/painokilo ja välillä varmasti enemmänkin. Liika on liikaa, ylimääräinen valkuainen näkyi virtsassa ja terveydenhoitaja oli oikeasti huolissaan. Tässä uskon siihen, että saadessaan sopivasti proteiinia elimistö käyttää sen paremmin hyödyksi. Välillä on hyväkin, jos elimistössä on vähän ns. vajetta valkuaisesta, silloin saadessaan sitä elimistö käyttää sen paremmin hyödyksi. Tällaiset uskomukset minulle on asiasta tulleet lukemani ja kokemani perusteella.

Proteiinipirtelöiden tms. kanssa olen nykyään sillä linjalla, että käytän ainoastaan palautumisjuomia raskaimpien treenien jälkeen. Tavoitteeni on pitää paino/lihasmassan määrä samana ja saada ainoastaan voiman ja painon suhdetta paremmaksi. Siksi en käytä lisäravinteita yhtään sen enempää.

Wunder
Aktiivi Jäsen
Viestit: 886
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 12:10 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wunder » Pe Touko 05, 2006 12:40 pm

Päätinkin lopettaa soturidieettikokeilun alkuunsa, kahdesta syystä.
Ensinnä tykkään syömisestä, ja jäi harmittamaan kun en voinut vetää mansikkaproteiinisheikkejäni..
Toisekseen, lueskelin tuntitolkulla dragondoori nutriun-foorumia, ja keskustelut siellä eivät vakuuttaneetkaan mua soturidieetin paremmuudesta.

girevik
Aktiivi Jäsen
Viestit: 512
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 4:55 pm
Viesti:

ViestiKirjoittaja girevik » Su Touko 07, 2006 6:31 pm

Sovella! Ei mitään "systeemejä" kannata noudattaa tasan tarkkaan oppikirjan mukaan, en minäkään syö puhtaasti oppikirjan mukaan, vaan sovellan. Yksilöllinen säätö on välttämätöntä.

Otat proteiinipirtelösi jos siltä tuntuu :)

Wunder
Aktiivi Jäsen
Viestit: 886
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 12:10 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wunder » Su Touko 07, 2006 7:16 pm

Noniin, nytpä pääsen esitäämään argumenttejäni itseäni häiritsevistä piirteistä dieettiä kohtaan.

Tuntuu että monet soveltavat dieettiä. Eli ottavat pää-ajatuksen ali-, ja ylisyömisistä, ja syövät päivisin soveltaen, miten parhaaksi näkevät. Dragondoorin foorumeilla monet kannustavat kokeilemaan mikä itselleen sopii ja mikä ei sovi, eli että Orin ajatus kyseisestä ruokavaliosta olisi ikään kuin "idea". Kuitenkin ilmeisesti Ori on kirjoittanut kirjaansa hyvinkin tiukasti mitä tulee syödä ja mitä ei. Sehän on vähän kuin olisi Atkinsin dieetillä ja söisi 200gr hiilareita päivässä. Eihän se vaan skulaa. Dieetin rakenne on selvillä, mutta silti ihmisiä kannustetaan soveltamaan kybällä just niinkuin itse parhaaksi näkee. Mutta eihän silloin ole enää soturidieetti. Sama kuin toi Atkins-esimerkki.

Toinen itseäni häiritsevä piirre on, että Ori ei ole mikään ravitsemusasiantuntija, tai muutenkaan kouluttautunut tai tutkinut aluetta. Hän on ilmeisesti ollut Israelin armeijassa, ja huomasi itse eräänä päivänä että oli pirteämpi kun ei ollut syönyt mitään. Mielestäni se on vähän heikko lähtökohta dieetille, jota markkinoidaan massoille. Vähän kuin mä keksisin tässä kirjoittaessani uuden dieetin. Toisaalta dragondoorissa on kirjoittanut foorumille muutamia omien sanojensa mukaan ravitsemusasiantuntijoita (tms. you get the point), jotka ovat kritisoineet dieettiä, ja saaneet huikean haukkumisryöpyn ilman yhtä ainuttakaan asiallista ja tieteellisiin (tai tieteellisempiin) seikkoihin tukeutuvaa vastausta. Sekin on mun mielestä huono asia, jos uskomaansa asiaa ei voi puolustaa älyllisin argumentein.

Eräs häiritsevä asia on myös se, että lihasmassan tiputus kuuluu myös hommaan. Kyllä mun mielestä hyvällä ruokavaliolla pitäisi voida säilyttää lihaksia, koska ei kaikki "lihasmassa" ole turhaa poisheitettävää. Tai että "lihakset lähtee mutta voimat jää/kasvaa". Eli dieetti jolla laihtuu ja jolla taatusti lähtee lihakset ei ole mun mielestä hirveän aito. Näin siis kokemuksista dragondoorissa. Mutta itse en haluisi että lihakseni lähtisivät dieetin mukana..Kyllä voimani niissä lihaksissani piilevät. Luin kyllä myös topicceja "WD and musclemass gain", mutta pääsääntöisesti lihakset tuntuvat katoavan. Ja noin yksinkertainen dieeti kun on, on sitä vähän vaikeaa muokata niin kehonrakennukseen kuin maratonin treenajaalle sopivaksi.

Jätin tästä nyt pois kokonaan sen, että uskonko MINÄ dieetin perusteet ja "faktat". Koska minä en ole mikään ravitsemusasiantuntija, uskon helposti, jos joku esittää väitteitä aiheesta faktoina. Sitä kautta tulee esille epäluulo disinformaation levittämisestä. Soturidieetistä tuntuu vain olevan liian monta "epämääräistä" piirrettä, joille ei löydy kunnon selitystä ja joita vastaan hyökätään mustasukkaisesti suojellen. Myös koko dieetin idea ja perusteet tuntuvat erikoisilta, ottaen huomioon keksijän taustan "historiallisista tosiseikoista, että muinaisen Rooman sotaäki söi tällä tavalla. Liian moni asia haiskahtaa nimenomaan keksityltä.

Syön muuten nykyään samalla tavalla kuin ennen, eli 4 ateriaa, ja hyvin terveellisesti. Sopii mulle :)

girevik
Aktiivi Jäsen
Viestit: 512
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 4:55 pm
Viesti:

ViestiKirjoittaja girevik » Su Touko 07, 2006 7:48 pm

Wunder,May 7 2006, 08:16 PM kirjoitti: Noniin, nytpä pääsen esitäämään argumenttejäni itseäni häiritsevistä piirteistä dieettiä kohtaan.

Tuntuu että monet soveltavat dieettiä. Eli ottavat pää-ajatuksen ali-, ja ylisyömisistä, ja syövät päivisin soveltaen, miten parhaaksi näkevät. Dragondoorin foorumeilla monet kannustavat kokeilemaan mikä itselleen sopii ja mikä ei sovi, eli että Orin ajatus kyseisestä ruokavaliosta olisi ikään kuin "idea". Kuitenkin ilmeisesti Ori on kirjoittanut kirjaansa hyvinkin tiukasti mitä tulee syödä ja mitä ei. Sehän on vähän kuin olisi Atkinsin dieetillä ja söisi 200gr hiilareita päivässä. Eihän se vaan skulaa. Dieetin rakenne on selvillä, mutta silti ihmisiä kannustetaan soveltamaan kybällä just niinkuin itse parhaaksi näkee. Mutta eihän silloin ole enää soturidieetti. Sama kuin toi Atkins-esimerkki.

Syön muuten nykyään samalla tavalla kuin ennen, eli 4 ateriaa, ja hyvin terveellisesti. Sopii mulle :)

Itse olen tehnyt juuri niin, että mulla toteutuu pääasiassa tuo ali-ja ylisyömisen vuorottelun idea. Sehän se juuri onkin kaikkein järkevintä koko soturidieetti-ajattelussa ja sille on mielestäni riittävän hyvät perusteet. Se on myöskin se suurin "niksi", mitä tuohon koko soturitouhuun sisältyy.

Siinä suhteessa en ota pahemmin stressiä, syönkö sitä mitä Ori sanoo, vaikka olen kirjan lukenutkin. Syön kuitenkin terveellisesti ja monipuolisesti. Terve järki ja oman kehon kuuntelu, siinä se on tiivistetysti.

Soturia tai ei niin soveltamiseen kannustan minäkin aina sekä syömisessä että harjoittelussa.

Jos olet löytänyt itsellesi toimivan ruokailutavan, pysy siinä.

Wunder
Aktiivi Jäsen
Viestit: 886
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 12:10 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wunder » Su Touko 07, 2006 9:26 pm

Hyvä vastaus!

girevik
Aktiivi Jäsen
Viestit: 512
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 4:55 pm
Viesti:

ViestiKirjoittaja girevik » Ma Touko 08, 2006 9:28 am

veke,May 8 2006, 10:06 AM kirjoitti:
Wunder,May 7 2006, 08:16 PM kirjoitti:

Toinen itseäni häiritsevä piirre on, että Ori ei ole mikään ravitsemusasiantuntija, tai muutenkaan kouluttautunut tai tutkinut aluetta. Hän on ilmeisesti ollut Israelin armeijassa, ja huomasi itse eräänä päivänä että oli pirteämpi kun ei ollut syönyt mitään. Mielestäni se on vähän heikko lähtökohta dieetille, jota markkinoidaan massoille. Vähän kuin mä keksisin tässä kirjoittaessani uuden dieetin. Toisaalta dragondoorissa on kirjoittanut foorumille muutamia omien sanojensa mukaan ravitsemusasiantuntijoita (tms. you get the point), jotka ovat kritisoineet dieettiä, ja saaneet huikean haukkumisryöpyn ilman yhtä ainuttakaan asiallista ja tieteellisiin (tai tieteellisempiin) seikkoihin tukeutuvaa vastausta. Sekin on mun mielestä huono asia, jos uskomaansa asiaa ei voi puolustaa älyllisin argumentein.

Eräs häiritsevä asia on myös se, että lihasmassan tiputus kuuluu myös hommaan. Kyllä mun mielestä hyvällä ruokavaliolla pitäisi voida säilyttää lihaksia, koska ei kaikki "lihasmassa" ole turhaa poisheitettävää. Tai että "lihakset lähtee mutta voimat jää/kasvaa". Eli dieetti jolla laihtuu ja jolla taatusti lähtee lihakset ei ole mun mielestä hirveän aito. Näin siis kokemuksista dragondoorissa. Mutta itse en haluisi että lihakseni lähtisivät dieetin mukana..Kyllä voimani niissä lihaksissani piilevät. Luin kyllä myös topicceja "WD and musclemass gain", mutta pääsääntöisesti lihakset tuntuvat katoavan. Ja noin yksinkertainen dieeti kun on, on sitä vähän vaikeaa muokata niin kehonrakennukseen kuin maratonin treenajaalle sopivaksi.

Syön muuten nykyään samalla tavalla kuin ennen, eli 4 ateriaa, ja hyvin terveellisesti. Sopii mulle :)

Kannattaa todellakin kyseenalaistaa asioita ja miettiä ja kokeilla toimiiko itselle. Kaikki dieetit eivät sovi kaikille. Askarruttamiisi kysymyksiin kannattaisi etsiä vastauksia vaikka kirjasta Ori Hofmekler: Maximum muscle - minimum fat. Kyseinen kirja on huomattavasti tieteellisempi kuin tekijän Warrior Diet -kirja, joka on enemmänkin filosofinen elämäntapajulistus. Jopa Dragondoorin foorumin informaatioon kannattaa suhtautua epäilevästi, nettiforumeillehan kirjoittavat kaikenlaiset spedet joilla ei ole parempaakaan tekemistä :P

Tuo lihasmassaa koskeva pelko on ymmärrettävä. Myytti on että pitää syödä tasaisesti proteiinia ja sitten harjoittelulla pumpata se lihaksiin. Asia on kuitenkin sata kertaa monimutkaisempi. Kasvuun vaikuttaa kymmeniä hormoneja ja entsyymejä jotka vaikuttavat toisiinsa. Itse olen huomannut saaneeni parhaimman kasvupyrähdyksen juuri niinä päivinä, kun olen ollut päivän hyvin vähällä ruualla, treenannut illalla ja syönyt vasta sen jälkeen. Joskus taas kun olen syönyt paljon monta kertaa päivässä on paino saattanut jopa tippua.
Uskon että kilpabodarit ovat valtavan kokoisia juuri siitä syystä että heillä on kilpailukauden mukaan ali- ja ylisyömismakrosyklejä. Tavallinen salirotta yrittää massaa ja olla bulkilla koko ajan ja on silti kolme kertaa pienempi.

En ole soturidieettipuristi, vaan sovellan kahdesta syystä. Ensinnäkin dieetti ei ota tarpeeksi huomioon aineenvaihdunnan eroja eri ihmisten kesken (vrt. endomorfi - ektomorfi). Toiseksi uskon että ravintoakin pitää vaihdella ja syklittää samalla tavalla kuin treeniäkin. Warrior Dietti antaa aika vähän mahkuja esimerkiksi kalorimäärien vaihteluihin päivien välillä. Mitään valmiita vastauksia en ole näihin ajatuksiin itsekään keksinyt, mutta toivottavasti vuosien varrella löydän ainakin itselleni sopivan systeemin.

Voin allekirjoittaa Veken vastauksen ihan täysin. Kalorimäärien syklittäminen on viisasta monestakin syystä.

juzzaz
Viestit: 99
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 9:45 am

ViestiKirjoittaja juzzaz » Ti Kesä 20, 2006 12:28 pm

Nostetaas tätä välillä. Itse oltu nyt soturi-dieetillä 1,5 kuukautta, tosin pikkasen sovelletulla. Olen 4-5 päivää viikossa aikaslailla suoraa Orin oppien mukaan ja 2-3 päivää menee sitten soveltaen mm mössöpäiviä jne.
Molemmat Orin kirjat luettu. Tosin tämä teoreettisempi meni osin yli hilseen(sanavarasto puutteellinen, enkä jaksanut kaikkia sanoja kaivaa). Tämän jälkeen rupesin etsimään perusteita tämmöttiselle syömiselle. Monillehan tämä proteiinin keskittäminen yhteen isoon ateriaan on se kynnyskysymys, koska on opetettu että protua tulisi saada noin 3 tunnin välein. Törmäsin mielenkintoiseen tutkimukseen protein pulse feeding. Artikkeli tutkimuksesta. Tutkimuksen tehneen tiedemiehen haastattelu osa 1,osa 2. Tutkimusta voi tietysti kritisoida monella tapaa, vanhoja akkoja jne. kuitenkin juuri vanhoilla naisilla anabolian saavuttaminen lienee todella vaikeaa. No jotain perustaa löysin mielestäni kuitenkin, muitakin kuin Orin
Sitten omiin kokemuksiin:
-Suuri oli ihmetyksen aihe kun peläsin tunnin sulkista ja olin syönyt päivnmittaan yhteensä ehkä yhden maitorahkan ja myöhemmin juonut hieman hedelmämehua (2 dl). Kaveri kysyi loppupuolella peliä, että miten oon nyt niin kovassa vedossa. Nykyajattelun mukaan mulla olis pitänyt glykogeenivarastot olla nolla ja jaksavuus tiessään. näin ei kuitenkaan ollut. Liekö kroppa taas pikkuhiljaa oppinut käyttämään mm rasvavarantoja.
-Voimailutreeni, mikä on mulle tärkeintä, kulkee todella hyvin.
-Kehon paino pysynyt samana kuin ennenkin. Kehon koostumus parantunut eli väitän että läskiä palanut ja lihasta tullut tilalle. Painovaihtelut kyllä kasvaneet lyhyellä mittakaavalla.
- Negatiivista oli alun nälkä, tämä sitten vähenee aika nopeasti. Näläntunnetta toki vieläkin ja vissiin pitää ollakin terveellä tavalla.
-Ihmisten ihmettely ko en syö heidän mielestään mitään, ennen he ihmettelivät ko söin jatkuvasti ja paljon. Että ei mitään uutta.

girevik
Aktiivi Jäsen
Viestit: 512
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 4:55 pm
Viesti:

ViestiKirjoittaja girevik » Ti Kesä 20, 2006 4:30 pm

No niin, samanlaisia kokemuksia kuin mullakin.

AGR
Viestit: 10
Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 4:25 pm

ViestiKirjoittaja AGR » La Heinä 08, 2006 2:29 pm

Arthur De Vany on 70 vuotias mies joka näyttää harjoittavan jonkinlaista soturidieettiä myös, joskin eri nimellä. Todella mielenkiintoinen haastattelu. Puhuu pitkälti samoista asioista kuin Ori Hofmekler.

http://www.t-nation.com/readTopic.do;jsess...709484&pageNo=0


Näihin sivuihin en ole vielä tutustunut mutta laitan silti tänne:

http://www.arthurdevany.com/

Tumppi-W
Viestit: 72
Liittynyt: To Touko 04, 2006 4:42 pm

ViestiKirjoittaja Tumppi-W » Ke Elo 09, 2006 8:29 am

juzzaz,Jun 20 2006, 01:28 PM kirjoitti: Törmäsin mielenkintoiseen tutkimukseen protein pulse feeding. Artikkeli tutkimuksesta.


No toi pohjautui sentään kliiniseen tutkimukseen. Vaikka tutkimus liekin "vain" yksittäistapaus ("protein pulse" + "feeding" ei oikein tärpännyt tietokannoissa).

Wunderin tavoin mua on kanssa vaivannut toi amerikkalainen yltiöhehkutus: treenaa näin, syö näin... sillä olen asiantuntija. Ja sitten touhuun "tiede" leima päälle viittaamalla sopiviin (1950-80 julkaistuihin venäjäksi, kiinaksi, arabiaksi, tms. kirjoitettuihin täysin käsiksipääsemättömiin julkaisuihin).

Vähän sama juttu ton Pavelin kanssa. Miehen juttuja hehkutetaan tutkimuspohjaiseksi ja mainostetaan, että tyyppi on neuvostoliittolainen "Master of Sports" (= mestaris-urheilija). Kuinkakohan moni sekoittaa senkin länsimaiseen termiin "Master of Sport Science" (= liikuntatieteen maisteri)? Minä ainakin meinasin... :)

Eli oma soveltaminen vaikuttaa tosiaan fiksummalta kuin systeemien seuraaminen. Varsinkin kun systeemit on tehty best-seller-kirjoittajan omien fiilisten pohjalta.

Mut takaisin dieetti-asiaan: vaihtelen itsekin syömistäni vuoden mittaan. Kesäisin ulkotöissä pyörii puuro-pähkinät-ruisleipä-valtava-illallinen -linjalla. Ja on silloin enemmän energiaakin, kun ei ole varaa sipata kesken päivää. Johtuneeko valosta, liikunnasta vai dieetistä. En tiedä.

ihra
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Loka 27, 2006 1:42 pm

ViestiKirjoittaja ihra » To Marras 16, 2006 10:11 pm

Olen tässä harrastanut soturidieettiä jo yli vuoden hyvällä menestyksellä. Mutta viime kuukausina yksi ikävä juttu on alkanut häiritä. Nimittäin hengitykseni haisee ammoniakille. Samalta kuin olisi ketoosissa. Se haisee koko päivän kunnes syön illalla/yöllä. Hiilareita tulee kyllä syötyä hedelmien, pähkinöiden ja kaurapastan muodossa joka ilta. Välillä reilummin välillä vähemmän. Luultavasti ainakin 150-200g hh/vrk tulee, tuskin ketoosiin tuolla määrällä joutuu. Vai joutuuko?

Mistä muusta tämä voisi johtua, onko muilla samanlaista pientä haittavaikutuksia ilmennyt?


Palaa sivulle “Ravinto ja painonhallinta”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa